Vozač Red Bulla prvi će krenuti na trci u Ostinu.
Vremenski uslovi pred početak kvalifikacija bili su skoro slični onima iz trećeg treninga, pa je tako temperatura staze bila 38 a vazduha 29 stepeni. Još juče znali smo da će Vettel i Russell startovati sa začelja zbog promene agregata, dok će Bottas zbog upotrebe šeste jedinice za sagorevanje dobiti samo 5 mesta kazne a i Alonso se odlučio na isti potez pa je tako i on dobio novi motor i kaznu od 10 mesta.
Stroll, Schumacher i Mazepin su prvi dočekali paljenje zelenih svetala a za njima su polako izlazili i svi ostali. Posle prvih brzih krugova na stazi gde su svi vozači koristili meke pneumatike, Verstappen je izbio na prvo mesto (1m34.521s) ispred Pereza dok je treći bio Leclerc. Usledili su i krugovi vozača Mercedesa pa se tako Bottas pozicionirao na treću a Hamilton na četvrtu poziciju. Naredni je bio Ricciardo koji je imao dobra tri sekotra što ga je dovelo na prvo mesto – 1m34.407s dok se je Norris popeo na treću poziciju a Sainz na četvrtu. Posle prve runde krugava u opasnoj zoni bili su Alonso, Latifi, Schumacher, Raikkonen i Mazepin a Ocon je bio prvi vozač koji je bio iznad crte.
Verstappen je rešio da doda gas što je dalo rezultata i dovelo ga do prvog mesta – 1m34.352s i tako je za 0.055s bio brži od Ricciarda. Perez je rešio da prati svog timskog kolegu i izvezao još jedan sjajan krug koji ga je stavilo na drugu poziciju sa zaostatkom od 17 hiljaditinki za Verstappenom. U završnici Q1 prvih pet vozača rešila su da ne izlaze na stazu dok su svi ostali imali nameru da poprave svoja vremena. Hamilton i Bottas uspeli su samo da dođu do 8. i 9. pozicije, Gasly se popravio i izašao na 7. mesto, Giovinazzi je imao i jedno okretanje na stazi dok u Q2 nisu prošli Stroll, Latifi, Raikkonen, Schumacher i Mazepin.
Po nekom nepisanom pravilu prvi koji su u Q2 zagrizli stazu bili su vozači Mercedesa i to sa medijum pneumaticima. Za njima je izašao i Verstappen na istoj komponenti a zatim i ostali vozači sa različitim odabirom guma. Posle prve runde krugova Verstappen je zazuzeo vodeću poziciju sa vremenom od 1m33.464s gde je imao 3 desetinke prednosti nad Hamiltonom dok je Norris bio treći. Sudije su rešile da zbog nepoštovanja granica staze obrišu krugove Perezu i Ricciardu što je iskoristio Leclerc da dođe do 4. pozicije. Tada, na polovini Q2 u opasnoj zoni bili su već pominjani Perez i Ricciardo, Russell, Vettel i Giovinazzi.
Zbog toga je Meksikanac prvi rešio da u završnici drugog dela izađe na stazu, pa se sa novim medijum gumama popeo do 7. mesta. Naredni je bio Ricciardo koji je ostao na 9. poziciji dok Ocon, Vettel, Giovinazzi, Alonso i Russell nisu imali dovoljno dobra vremena da se probiju u nastavak kvalifikacija. Sudije su u završnici sesije obrisale vreme vozaču Williamsa koji je otišao preširoko u devetoj krivini.
Vozači Mercedesa prvi su krenuli sa akcijom u Q3 posle čega je Bottas imao najbolje vreme od 1m33.475s i za 0.089s bio ispred Hamiltona dok se Norris nalazio odmah iza. Verstappen je bio sledeći koji je prošao kroz cilj i tako je za više od 2 desetinke bio bolji od Mercedesovog dvojca ali je Perez bio brži od svog timskog kolege za 0.019s što mu je obezbedilo provizorno prvo mesto – 1m33.180s. Inače, svi vozači su tada koristili meke pneumatike. Hamilton je uspeo da na kraju kvalifikacija poboljša svoj učinak i bude brži od Pereza za 0.061s ali je Verstappen spremio dobar odgovor i došao do svoje nove pol pozicije krugom od 1m32.910s a Perezu je pripalo treće mesto. Bottas je bio četvrti ispred Ferrarijevog dvojca a za njima su bili Ricciardo, Norris, Gasly i Tsunoda.
Rezultati kvalifikacija sa VN SAD
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.