Ferrari otkrio brojke koje pokazuju koliki je napredak tima u odnosu na 2020.
Šef tima Mattia Binotto je objasnio koliko je Ferrari ove godine napredovao i zašto je njegov tim jedan od najboljih u pit-stopovima.
Ferrari je otkrio brojke koje pokazuju koliki je napredak napravljen u poređenju sa vodećim timovima u odnosu na prošlu sezonu.
Italijanski tim je prošle godine bio šesti u šampionatu konstruktora, što je bio njihov najgori plasman još od 1980.
Ipak, ova sezona je dosta drugačija. Charles Leclerc je zabeležio dve iznenađujuće pol-pozicije, ali nije samo to ono što pokazuje da se u Ferrariju događaju pozitivne promene.
Tim već na polovini sezone ima više bodova nego tokom cele prošle sezone i izjednačen je sa McLarenom u borbi za treće mesto.
Šampionat je prošle godine bio skraćen, ali je naspram sadašnja 163 boda, Ferrari prošle godine posle deset trka imao samo 80 poena.
„To je duplo više bodova na isti broj trka. Kada pogledamo sve timove, mi smo najviše napredovali“, izjavio je Binotto.
Pored ovoga, postoje i drugi indikatori koji potvrđuju Ferrarijev napredak.
„Prošle godine smo tokom cele sezone u proseku zaostajali 1.4 sekunde za pol-pozicijom. Ove godine je ta brojka prepolovljena i sada je sedam desetinki.“
„To je i dalje veliki zaostatak, ali treba imati u vidu da je to zaostatak za vodećima. To ohrabruje i pokazuje da smo nešto uradili kako treba“, rekao je Binotto.
Pit-stopovi su poslednjih godina važniji nego ikada i Binotto priznaje da je Ferrari u 2020. kaskao i u ovom segmentu. Sada međutim tim konstantno menja gume za ispod tri sekunde.
„Često govorimo da nije cilj poboljšati samo performanse, već da tim treba da napreduje na svim poljima. Što se pit-stopova tiče, za mene je bitno da oni budu ispod tri sekunde, do trenutka kada se vozaču upali zeleno svetlo.”
“Tri sekunde možda nekima deluje kao puno, ali je poenta da budete konstantni. Neki put u brzini možete da napravite grešku i da izgubite još 4-5 sekundi u boksu. Mi smo ove godine u 84% slučajeva bili ispod tri sekunde. Prošle godine je taj procenat bio svega 48%.“
„To pokazuje da su i mehaničari napredovali i kvalitet pit-stopova je definitivno bolji. Prošle godine smo bili tek osmi po brzini zamene guma, danas smo drugi.“
„Sve te brojke pokazuju da se tim i bolid razvijaju u dobrom smeru ove godine i to je ohrabrujuće“, rekao je šef ekipe Ferrari.
Prepolovljen zaostatak za Mercedesom i Red Bullom predstavlja odličan korak za Ftim iz Maranela, a Binotto kaže da je 60% napretka došlo od motora a 40% od šasije.
Ipak, svi su svesni da je veliki problem i dalje upravo pogonska jedinica i zato se nadaju da bi nova specifikacija, koja će biti predstavljena kasnije tokom sezone, mogla da dodatno pogura tim napred.
Problemi sa VN Francuske su rešeni
Tim je ove godine imao i jako težak trenutak na VN Francuske kada je trka pokazala slabosti bolida i dovela do velikih problema sa prednjim gumama, zbog kojih su oba bolida završila van bodova.
Odgovor ekipe je bio brz i efikasan. Odmah je pokrenuta istraga i od tada se tim više nije susretao sa ovakvim problemima.
Binotto je sada otkrio i koliko je detaljan bio ceo proces: „Odmah smo postavili sebi nekoliko pitanja: Da li je problem u bolidu ili konceptu, koji na kraju dovodi do takve potrošnje guma.“
„Kada pogledamo sve trke pre Francuske, mi smo definitivno bili tim koji je nekako imao najveću potrošnju prednjih guma.“
„Prvo smo krenuli sa parametrima koncepta kao što su geometrija ogibljenja i distribucija težine. Onda smo sve to ubacili u simulator i posmatrali šta se dešava. Potom smo radili na podešavanjima bolida. Imamo bolid koji je takav kakav je u pogledu dizajna, ali ima stvari koje možemo da pomeramo kao što su konvergacija, nagib točkova, krutost ogibljenja, distribucija težine i balansa i aerodinamički balans kako bi smo videli da li možemo da ponovimo situaciju sa potrošnjom guma u simulatoru.“
„Potom smo pokušali da modelujemo gume i uslove kako bi smo dobili što verniju sliku i bolju korelaciju.“
Upravo je korelacija iz ove istrage pokazala da su mere koje je tim preduzeo kako bi zaštitio zadnje gume, stvarala podupravljanje koje je uništavalo prednje pneumatike.
„Stvar je vrlo prosta. Ako se gume previše troše, znači da bolid kliza u krivinama. Razlog za to može biti nešto veoma jednostavno u podešavanju.“
„Možete u jednoj situaciji da zaštitite zadnji deo bolida na kočenjima, i dovijete bolju stabilnost zadnjeg kraja, ali to onda dovodi do podupravljanja u srednje-brzim i brzim krivinama. Kod nas je definitivno bila kombinacija toga.“
„Zato smo u narednim trkama bolid podesili tako da imam malo više preupravljanja, kako bi smo stvorili prihvatljiv balans između prednjih i zadnjih guma.“
„Koraci koje smo preduzeli su se ispostavili kao ispravni i od Francuske nismo imali probleme sa gumama i čak vidimo generalno poboljšanje od početka sezone“, zaključio je Binotto.
Leclerc-Sainz – Najbolja vozačka postava na gridu
Ono čime u Ferrariju mogu biti apsolutno zadovoljni je vozačka postava. Sainz je ove godine zamenio Vettela u timu, što je mnogima delovalo u početku kao nepromišljen potez italijanskog tima.
Binotto je nedavno izjavio da je Ferrarijeva vozačka postava najbolja na gridu, u šta neki ne veruju, ali njegovo mišljenje dele mnogi, pa čak i neki drugi šefovi timova.
„To je moje lično mišljenje. Obojica su mladi što je sjajno za stvaranje osnove za budućnost. Sa druge strane, već sada imaju dosta iskustva, što je od velike koristi za tim. Charles je odličan i još uvek napreduje. Ima veliki potencijal i još uvek nije dostigao svoj maksimum.“
„Carlos se savršeno uklopio u tim i njegov odnos prema timu, raspoloženje i saradnja sa svima je na vrhunskom nivou. To pokazuje njegov veliki potencijal i mislim da on može još više da pruži u budućnosti.“
„U šampionatu njih dvojica imaju gotovo isti broj bodova. Uvek sam govorio da oba vozača moraju da budu na visokom nivou ako želite da se borite za kostruktorsku titulu. Mislim da pokazujemo da imamo vozače koji mogu da konstantno budu u vrhu.“
Dakle imamo dva sjajna trkača i siguran sam da će biti u stanju da pokažu svoje pravo lice kada dobiju pravi bolid“, zaključio je Binotto.
Sav napredak koji je Ferrari napravio i dobre odluke koje su donete ove sezone ostavljaju Binotta sa nadom da Lecelrc i Sainz neće morati još dugo da čekaju a taj “pravi bolid“.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.gasl