Juče je izašla kompletna sezona od deset epizoda, a mi vam prenosimo sadržaj i neka zapažanja.
Po običaju, neposredno pred početak prvog trkačkog vikenda u 2021. stiže nam sezona Netflix-ove dokumentarne serije Drive to Survive, koja prati dešavanja iz prethodne sezone Formule 1, gleda šta se dešava iza kulisa i donosi neke detalje koje nismo imali prilike da vidimo ili čujemo.
S03E01 – “Cash is King”
Treća sezona počinje sa predsezonskim testiranjima u Barseloni, a u tom periodu počinju da pristižu informacije da je koronavirus stigao na Evropsko tlo. To u tim trenucima nikoga nije brinulo, pa se u jednom trenutku čak i Ricciardo šali u razgovoru sa majkom i govori joj kako će da pije Corona pivo, što će ga učiniti imunim.
Prva epizoda najviše prati Racing Point, njihovog vlasnika Lewrence Strolla, koji je predstavljen kao moderni Enco Ferrari, i celu priču oko njihovog roze Mercedesa. Videli smo kako su se detaljne diskusije u timu oko bolida vodile još sredinom 2019, a onda i predstavljanje, na kojem je prikazano nešto sasvim drugo u odnosu na ono što se pojavilo na stazi u Barseloni.
Tu naravno već počinju diskusije o eventualnim protestima drugih timova i kažnjavanju Racing Pointa, a prosečan gledalac, koji nije toliko upoznat sa politikom F1, bi mogao da ostane zbunjen mogućnošću da bi tim iz Silverstona mogao da bude kažnjen zbog pravila koje tehnički ni ne postoji.
Određene radio konverzacije iz sezone su isečene i ubačene da deluju kao da su se dogodile na testu, a sve u cilju unošenja malo drame i intenziteta. Naravno, oni koji redovno prate F1 će ovo odmah lako primetiti.
Kraj epizode je posvećen dolasku timova u Australiju. Niko nije imao predstavu šta će se tačno dogoditi, a posebna važnost je data Hamiltonovoj izjavi sa konferencije za medije.
On je upitan da li zna zašto su timovi uopšte u Australiji u trenucima kada se koronavirus sve više širi, a druga sportska takmičenja otkazuju, na šta je on kratko rekao da se sve u F1 vrti oko para. Hamilton je rekao “Cash is king” i to je ujedno tvorcima serije poslužilo kao naziv za prvu epizodu.
Nakon toga je usledilo ono što je usledilo i u tim trenucima su već mnogi timovi znali da će i druge trke biti otkazane. Fokus, posebno manjih timova, se tada pre svega prebacio na preživljavanje.
S03E02 – “Back on Track”
Period koji smo proveli bez trka nije dobio previše prostora u drugoj epizodu i akcija se relativno brzo seli u Austriju na prvi vikend sezone. Jedino što je vredno pažnje je telefonski razgovor Zaka Browna i Chase Careyja tokom kojeg prvi čovek Formule 1 obaveštava prvog čoveka McLarena o okvirnim planovima za skraćenu sezonu.
Druga epizoda u dobroj meri prati McLaren i Norrisov pohod do svog prvog podijuma u karijeri. Ono što će neki zameriti je što je u potpunosti izostavljena sada već čuvena radio komunikacija Norrisa i njegovog trkačkog inženjera tokom poslednjeg kruga, što bi svakako donelo intenzitet sadržaju.
S03E03 – “Nobody’s Fool”
Naredne dve epizode su posvećene Mercedesu i Ferrariju. Veliki fokus je stavljen na Valtterija Bottasa i njegovu psihičku borbu u trenucima kada Hamilton konstantno pobeđuje. Na kvalifikacijama za VN Rusije se jasno aludira da je namerno pružio zavetrinu Verstappenu kako bi na kraju startovao treći, što je u Sočiju odlična pozicija zbog dugog pravca pre prve krivine. To je sve prikazano kao deo Bottasovo velikog plana, mada on ni u jednom trenutku nije jasno rekao da mu je to bila namera. Interesantno je videti i reakcije u garaži Mercedesa, gde čelni ljudi definitivno nisu bili zadovoljni Bottasovim potezom.
Sa druge strane garaže, svi čekaju 91. pobedu Hamiltona i izjednačavanje Schumacherovog rekorda. Slavlje na kraju izostaje nakon greške tima, koji je dao instrukcije svetskom šampionu da na putu ka grudu uvežbava start na nedozvoljenom mestu, zbog čega je kažnjen ključnih deset sekundi, a Bottas odnosi pobedu, nakon čega se preko radija već čuvenom sočnom psovkom obratio svojim kritičarima.
S03E04 – “We Need to Talk About Ferrari”
Ferrarijeva epizoda prikazuje rastrojenog Sebastiana Vettela, koji je saznao da nakon 2020. više neće voziti za tim iz Maranela. On počinje da po malo prkosi timu. Na konferencijama za medije daje izjave, koje možda ne bi trebalo, a tokom timskih brifinga nakon svake loše trke, daje komentare od kojih se čovek ježi. Dodatni začin na sve je Vettelova odluka da svoju odluku da pređe u Aston Martin objavi na početku vikenda, tokom kojeg je Ferrari slavio svoju 1000. trku u Formuli 1.
Cela epizoda zapravo pokazuje potpunu dezorganizaciju i raspadanje u Ferrriju. Bolid je smeće, četvorostruki šampion sveta i njihov vozač ih mrzi, a tim je predmet podsmevanja na gridu. Mnogim Ferrarijevim navijačima će biti veoma teško da gledaju ovo, ali to je na žalost bila realnost tima u tom trenutku.
Tokom epizoda Mercedesa i Ferrarija, ali i mnogih drugih, često se pojavljuju Christian Horner i Helmut Marko, koji konstantno nešto komentarišu i razmenjuju svoje viđenje situacija koje se dešavaju oko njih, čime dodatno začine “šou”.
S03E05 – “The End of the Affair”
Peta epizoda je posvećena Danielu Ricciardu i njegovoj iznenadnoj odluči da napusti Renault i na kraju sezone i pređe u McLaren.
Cyril Abiteboul je izuzetno teško podneo Ricciardovu odluku, čemu je pripisao činjenicu da je on veoma emotivan čovek. Više puta je ukazao na to da je mislio da su dve strane odlučile da ostvare saradnju radi stvaranja nove ekipe i ostvarenja dugoročnijeg cilja. Takođe, više puta je rekao da smatra da je Ricciardo pogrešio.
Odnos između njih dvojice na početku sezone je … smešan. Kao mala deca, pogotovo Abiteboul, koji kao da hoce da izbegava Ricciarda, pozdravlja se sa njim na čudan način i šalje mrki pogled sa jedne strane padoka na drugu u pravcu Australijanca. Ipak, stvari se stabilizuju kako sezona odmiče, pada i čuvena opklada oko tetovaže, a Abiteboul na kraju priznaje da čovek prosto ne može da ne voli Ricciarda.
S03E06 – “The Comeback Kid”
Piere Gasly i Alex Albon. Šesta epizoda se fokusira na dvojicu koji su u 2019. zamenili mesta na VN Belgije. Ono što je jasno je da je Red Bull zaista imao mnogo vere u Albona i bili su potpuno spremni da mu daju i vremena i prostora da se pokaže. Međutim, zaista deluje kao da ga je incident sa Hamiltonom u prvoj trci, koji ga je možda koštao i pobede, potpuno izbacio iz ritma.
Svima u ekipi je jasno da je Albon brz, ili su želeli da veruju da je brz, ali on teško uspeva da izvuče maksimum iz bolida, koji po priznanju tima nije bio ni malo jednostavan za vožnju. Kada tome dodamo Verstappena, koji je bio u fenomenalnoj formi tokom cele godine, Albon zaista nije imao nikakve šanse da se istakne. To je kod njega pravilo dodatni pritisak, ali je i pored svega Red Bull imao veru u njega do samog kraja sezone, iako je Horner rekao da Tajlanđaninu fali malo drskosti kako bi se uzdigao.
Gaslyjeva priča počinje od VN Belgije i njegovog sećanja na tragičan incident njegovog prijatelja Anthoine Huberta od pre godinu dana. On otkriva da je Anthoine bio jedan od prvih, koji ga je pozvao nakon što ga je Red Bull vratio u tadašnji Toro Rosso i poručio mu da pokaže svima koliko imoaju pogrešno mišljenje u vezi njega.
Nakon dobrih rezultata tokom sezone, mnogi su se zapitali da li bi Gasly mogao da se vrati u Red Bull umesto Albona. Tokom vožnje sa svojim trenerom prema Monci, Gasly na svom telefonu čita izjavu Hornera u kojoj šef Red Bulla jasno svima stavlja do znanja da tim uopšte nema nameru da vrati Francuza u svoje redove. Tajming ovog momenta je prosto fantastičan.
Gasly je bio u potpunom šoku i rekao je da ne može da veruje koliko ga Red Bull potcenjuje. Ipak, nije klonuo duhom, a ta Hornerova izjava kao da ga je dodatno motivisala da ostvari dobar rezultat u Monci. Svi dobro znamo šta se dalje desilo.
S03E07 – “Guenther’s Choice”
Sedma epizoda je nešto što su verovatno svi fanovi ovog serijala čekali. Na scenu stupaju glavna zvezda Guenther Steiner i njegov tim Haas. Međutim, verovatno na žalost mnogih, tim ovoga puta nije prikazan kao skup ludih cirkuzanata, već je fokus stavljen na preživljavanje malog tima kao što je Haas u trenucima krize izazvane koronavirusom. Ipak, i pored ozbiljnije atmosfere, Steiner uspeva da ispali nekoliko legendarnih i zabavnih izjava, ne samo u ovoj epizodi, već tokom cele treće sezone. Steiner naporno radi na pronalaženju novih izvora finansiranja, a s obzirom da će im sledeće godine glavni sponzor biti ruski oligarh, četvrta sezona bi mogla da bude veoma zanimljiva.
Steiner takođe razgovara sa novim nemačkim sponzorima i vidimo prvi prikaz dizajna kombinezona za 2021. Nemački sponzor traži Nemačkog vozača u timu i tu priča skreće na drugu stranu – uvođenje Micka Schumachera u seriju i njegov potencijalni angažman u Alfi umesto Giovinazzija. Alfa Romeo međutim nije spreman da se odrekne svoje vozačke postave i to otvara priliku za Haas da ugrabi Micka i sa njim donese prezime Schumacher u tim, koje bi dodatno privuklo pažnju javnosti, ali i novih sponzora. Nakon odluke da ne produžavaju ugovor sa Grosjeanom i Magnussenom na kraju sezone, potvrđena je nova vozačka postava, a interesantno je da serija nije posvetila ni trunku vremena Mazepinovim skandalima sa kraj godine.
S03E08 – “No Regrets”
McLaren je ponovo u fokusu u osmoj epizodi. Ovoga puta najviše Carlos Sainz, njegova odluka da napusti tim na kraju godine i odnos sa Norrisom, koji je u 2020. postao znatno ozbiljniji rival. Sainz ni u jednom trenutku nije paničio kada je imao niz loših rezultata, koji uglavnom nisu bili njegova krivica. On potom polako počinje da se uzdiže, a kruna svega je drugo mesto u Monci.
Ono što je zanimljivo je da su tvorci serije aludirali na to da je njegov odnos sa Norrisom tokom sezone postao znatno zaoštreniji, pre svega zbog rivalstva u timu. Međutim, ceo taj deo je delovao nekako izveštačeno i teško je reći da li je to zaista bilo tako, ili je prosto stvorena samo takva atmosfera u samoj epizodi zarad sadržaja.
Na kraju, Sainz ističe da prosto nije moguće da žali što je potpisao za Ferrari, koji je u tim trenucima bio u velikim problema.
S03E09 – “Man on Fire”
Pretposlednja epizoda obuhvata dve trke vožene u Bahreinu. Prvi segment epizode u fokus stavlja stravičan incident Romaina Grosjeana. Francuz je još jednom detaljno ispričao kao oje sve to izgledalo, dok su njegova supruga i Guenther Steiner priznali da su u prvi mah bili sigurni da je Romain poginuo.
Nakon toga, priča prelazi na nastavak prve trke i Sergia Pereza, koji u tom trenutku nije znao da li će uopšte imati angažman naredne godine. Svi se sećamo da je Meksikanac bio na putu da ostvari podijum, ali ga je onda kvar na motoru par krugova pre kraja sprečio da dođe do njega, što je omogućilo Albonu da nakon VN Toskane, dođe do drugog i poslednjeg podijuma u sezoni.
Zatim sledi prebacivanje na VN Sakira i ako ste se nadali nekoj priči oko Russelovog preuzimanja Hamiltonovog bolida i praćenju njegovog vikenda, dobićete jedno veliko NIŠTA. Taj deo vikenda je potpuno ostao u senci Perezove pobede i nije mu posvećeno ni malo vremena. Perez je istakao šta je sve tokom života morao da žrtvuje kako bi došao do Formule 1 i podelio svoje mišljenje i osećanja o tome šta je postigao tokom karijere.
Kratak osvrt na trku pokazuje kako je Perez nakon starta kao iz košmara uspeo da se probije do vrha i ostvari svoju prvu pobedu u karijeri. Potpuno je jasno koliki mu je kamen sa srca pao u tom trenutku i stiče se utisak da bi sa tom pobedom nekako mirnije prihvatio to da bi mogao da ostane bez mesta u Formuli 1 u 2021.
S03E10 – “Down to the Wire”
Poslednja epizoda treće sezone prati konačni obračun Racing Pointa, McLarena i Renaulta za treće mesto u šampionatu konstruktora. Svi su imali veliku želju da budu prvi iza Mercedesa i Red Bulla, a naravno veliki motiv je i novac koji donosi to treće mesto.
Na kraju svi znamo da je McLaren bio taj, koji je izašao kao pobednik, nakon što je Perezu otkazao motor u ključnom trenutku trke.
Prikazano je veliko slavlje u McLarenu, a Lando Norris je prikazan kao novi vođa tima.
Sezona se završava sa nekoliko stvari koje najavljuju 2021. Imamo Hornera koji telefonom zove Pereza da mu poželi dobrodošlicu u tim, Ricciardo preispituje svoju odluku da pređe u McLaren, nakon što je Renault pokazao izvanrednu formu u drugoj polovini sezone, a dobijamo i predstavljanje ekipe Aston Martin. Lawrence Stroll nas sprovodi kroz fabriku automobila, objašnjava zašto se odlučio za tu promenu, a jedan od dizajnera mu na kraju pokazuje komade karoserije bolida ofarbane u novu zelenu nijansu, koju smo već videli na ovogodišnjim testiranjima.
Završni segment epizode pripada Hamiltonu, koji je izjednačio Schumacherov rekord po broju titula. Zanimljivo je da tek tada, na samom kraju dobijamo priču o BLM pokret i kampanji “We race as one”, koji su bili aktuelni tokom cele godine. Hamilton je dobio svojih pet minuta na kraju tokom kojih se osvrnuo na sve ove stvari i svoje susrete sa rasizmom tokom odrastanja. Ni jedan drugi vozač ili šef tima nije dobio priliku da kaže bilo šta na ovu temu i to je verovatno i bila pogrešna odluka režisera. Na samom kraju, Hamilton izjavljuje: “Nek sam proklet ako ne iskoristim mogućnost da, zahvaljujući svojim dostignućima, promovišem ove teme”
Sve u svemu, treća sezona je delovala nekako sporije od prethodnih, ali i jednako neubedljiva kao druga sezona. Prva je postavila standard i tvorci za sada još uvek ne uspevaju da pronađu pravu formulu da povrate raniji kvalitet. Svakako je vredi pogledati, ali mora se reći da ima dosta momenata koji će vas iznervirati i tokom kojih ćete da se lupite po čelu. Samo nemojte prejako. Nije vredno. Ipak je ovo samo zabavni program.
Od sada možete nas pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite i našu Facebook stranicu i Twitter nalog kao i da svoj komentar o ovoj temi sada možete ostaviti na dnu ove stranice.