Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Hamilton pobedio na haotičnoj trci u Muđelu, Albon na podijumu

2020 Tuscan Grand Prix, Saturday - Wolfgang Wilhelm

Veliki broj udesa i čak osam odustajanja u velikoj meri obeležili su trku za VN Toskane.

Vremenski uslovi pred početak trke bili su dosta topli, pošto je temperatura staze bila 44 stepena a vazduha 29. Još pre starta Red Bull je potvrdio da Verstappen ima problem sa svojim motorm, zbog čega je Honda morala da odradi proveru. Mehaničari tima su rasklopili ovaj bolid ali su svoje radove privršili na 10 minuta pred sam start i tako omogućili Holnađaninu da startuje.3

Na startu čak 15 vozača odlučilo se da u trku krene sa mekim gumama dok su medijum imali smo Kvyat, Raikkonen, Grosjean, Russell i Latifi. Odmah po gašenju crvenih svetala Bottas je uspeo da obiđe Hamiltona i dođe do prvog mesta dok se na trećoj poziciji probio Leclerc. Ipak, odmah posle druge krivine izbačen je sigurnsni automobil jer je Sainz okrenuo na stazi zbog čega je Vettel izgubio prednje krilo a Grosjean je završio u zidu zbog kontakta sa Gaslyem. Takođe, sa trke je morao da odustane i Max Vertsappen koji zbog ove gužve završio u pesku. Vettel je ipak morao do boksa na hitnu zamenu prednjeg krila. Zbog toga na četvrtom mestu nalazio se Albon ispred Strolla, Ricciarda, Pereza, Norrisa, Kvyata i Ocona.
Sve do osmog kruga trajao je period sigurnosnog automobila, posle čega je trka ponovo puštena. Bottas je čekao sve do startnog-ciljnog pravca da ponovo povede kolonu ali je na se na repu grida desio veliki udes u kome je učestvovalo nekoliko bolida. Zbog toga na stratnom-ciljnom pravcu ostali su automobili Magnussena, Sainza, Giovinazzija i Latifija. Nedugo zatim direkcija trke izbacila je i crvenu zastavu, zbog čega su se bolidi poređali u pitlejnu. Timovi su imali prilike da rade na automobilima tokom ove pauze, a redari su već uspeli da poprave oštećenja na stazi a FIA je objavila da će restart trke biti u 15.55h po lokalnom vremenu sa stojećim startom.

Tokom ove pauze Esteban Ocon je odlučio da se povuče sa trke, zbog problema sa pregrevanjem kočnica a Renault nije uspeo da popravi ovaj kvar na vreme. Vozači su imali pravo da promene pneumatrike tokom crvene zastave pa su tako vozači Mercedesa uzeli medijum pneumatike a Russell i Raikkonen uradili su isto. Hamilton je posle restarta uspeo da obiđe Bottasa u prvoj krivi, Leclerc je zadržao treće mesto dok je Stroll bio četvrti. Aktuelni šampion je odmah posle prvog kruga imao sekundu prednosti nad timskim kolegom, dok je Stroll krenuo da pritsika vozača Ferrarija. Leclerc je posle dva trkačka, odnosno u 12. krugu imao zaostatak od 6 sekundi za Hamiltonom.

U bitku za moguće treće mesto učetvovalo je čak 4 vozača među kojima su bili Leclerc, Stroll, Perez i Ricciardo. Vozač Renault uspeo je da u 15. krugu obiđe Pereza i dođe do pete pozicije. Na prvoj krivini Stroll je pokušao napad na Leclerca ali se vozač Ferrarija uspešno odbranio, ali je Vettel na istom mestu uspeo da se nađe ispred Raikkonena i otme mu 11. mesto. Perez se u tim momentima nalazio pod Albonovim pritiskom. Ipak, u 18. krugu Leclerc nije uspeo da se odbrani od Strollovih napada pa je tako treća pozicija pripala mladom Kanađaninu. Na istom mestu i Albon je obišao Pereza za šesto mesto, a krug kasnije Leclerca je na prvoj krivini pretekao i Ricciardo. Vozač Ferrarija bio je laka meta i za Albona pa je tako momak iz Monaka u tri kruga izgubio tri pozicije i pao na šestu mesto.

Do 20. kruga Hamilton je imao 1.7 sekunde prednosti nad Bottasom i 12 sekunde u odnosu na Strolla. 21. krug na donosi i Perezovo obilaženje nad Leclercom, pa je tako vozač Ferrarija pao na 7. mesto i odmah otišao na zamenu guma gde je uzeo tvde pneumatike. Ricciardo je počeo da smanjuje razliku za trećeplasiranim Strollom zbog čega je razlika pala na oko jedne sekunde. U 28. krugu Ricciardo ide na svoj servis pa je tako uzeo medijum pneumatike, Raikkonen se posle sporog servisa odlučio za tvrdu komponentu, Perez se krug kasnije odlučio ta Ricciadovu taktiku a Vettel se odlučio za Raikkonenov izbor. Norris je u 30. krugu uzeo medijum komponentu, kao i Kvyat i Stroll. Poslednji koji su obavili servis bili su vozači Mercedesa, prvo Bottas pa i Hamilton koji su zeli tvrde pneumatike.

Hamilton je po povratku na stazu odbranio prvo mesto od Bottasa, Ricciardo je uspeo da obiđe Strolla i doće do treće pozicije, dok je na petom mestu bio Albon. Perez je tokom perioda zamene guma obišao Norrisa i uzeo šestu poziciju na Leclerc je zauzeo osmo mesto.

U 37. krugu otvorila se borba između Kvyata i Leclerca, gde je vozač AlphaTaurija vršio pritisak na Ferrari. Vozač iz Monaka se tada odlučio da ode na još jednu zamenu guma, pa se tako na stazu vratio sa medijum pneumaticima i to na 13. mestu. Albon je u tim momentima krenuo da smanjuje razliku za Strollom dok su vozači Mercedesa dobili poruku da ne koriste ivičnjake pored staze. U 44. krugu uzbačena je žuta zastava zbog izletanja Lanca Strolla na devetoj krivini, pa su vozači ovu priliku iskoristili da zamene pneumatike. Bottas i Hamilton stavili su medijum komponentu, Ricciardo, Albon, Perez, Norris, Kvyat, Russell, Vettel uzeli meke gume. Kanađanin je izašao iz bolida i potvrdio da je pre toga doživeo defekt na pneumatiku. Direkcija trke odlučila se da izbaci crvenu zastavu a vozači su opet morali u pitlejn.


Redari su krenuli da uklanjaju bolid Racing Pointa, koji se malo zapalio zbog čega su redari morali da ga ugase. Sudije su tokom pauze odlučili da Raikkonena i Grosjeana pomere na počeatk karavana, kako bi mogli da se vrate u isti krug. Posle pauze od oko 20 minuta vozači su dobili mogućnost da izađu u formacijski krug a prvi su to učinili već pomenti Raikkonen i Grosjean a svi vozači stavili su meke gume za poslednjih 13 krugova.

Posle trećeg stojećeg starta Hamilton je ostao na prvom mestu a na drugom se probio Ricciardo dok je Bottas bio treći. Albon je zauzeo četvtu poziciju ispred Pereza dok je Norris bio šesti a Raikkonen se probio na osmo mesto ali je dobio kaznu dodavanjem pet sekundi zbog lošeg ulaska u pitlejn. Bottas je u prvoj krivini uspeo da povrati drugo mesto, pa je krenuo u poteru za svojim timskim kolegom. Albon je odmah počeo da pritsika Ricciarda pa je tako posle dva kruga uz pomoć DRS-a Tajlađanin uspeo da obiđe Australijanca i dođe do poslednjeg mesta na podijumu. Naredna meta vozaču Red Bulla bio je Bottas ali je Finac pojačao svoj tempo.

Hamilton je uspeo da do kraja trke sačuva prvo mesto ispred Bottasa i Albona, dok Ricciardo nije uspeo da se po prvi put sa Renaultom nađe na podijumu. Peto mesto pripalo je Perezu ispred Norrisa, Kvyata, Raikkonena, Leclerca i Vettela.

Vesti kao i ostale novosti od sada možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite i našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Leave a Reply