Please assign a menu to the primary menu location under menu

Istorija

1958: Hawthorn postaje šampion u tragičnoj sezoni

Mike HawthornMike Hawthorn na Silverstonu

Mike Hawthorn je pobedio Stirlinga Mossa, ali njegov uspeh i titula su ostala u senci smrti njegovog kolege i prijatelja, Petera Collinsa. Mike se nakon završetka sezone povukao iz Formule 1, a ubrzo nakon toga je poginuo u saobraćajnoj nesreći.

Maseratijev odlazak je bio veliki udarac za Formulu 1, iako su njihovi automobili ostali u rukama privatnih timova. Odlazak Maseratija je prethodio povlačenju Juan Manuela Fangia. On je učestvovao samo na dve trke 1958. godina, nakon čega je napustio sport. Ferrari je iz tima izbacio Lancijine bolide, a novi 246 Dino, su vozili, Hawthorn, Collins i Musso.

Stirling Moss
Stirling Moss predvodi kolonu na startu VN Velike Britanije

Moss, Brooks i Stewart Lewis-Evans su ostali sa Vanwallom, dok je John Cooper uložio ogroman napor kako bi Jack Brabham i Roy Salvadori ostali u njegovom timu. Rob Walker je kupio Cooper-Climax bolid za Trintignanta, dok su Behra i Schell ostali sa BRM-om.

Phil Hill
Phil Hill u svom Maseratiju na VN Francuske

Sezona je počela sa iznenađenjem u Argentini. Većina britanskih timova nije učestvovala na trci, uključujući Vanwall, što je omogućilo Mossu da zameni Trintignanta u Walkerovom Cooperu. Napravio je mudru odluku i došao do pobede na trci, gume na njegovom bolidu su jedva izdržale kraj trke.

U Monaku, Trintignant se vratio u šampionat i po drugi put slavio na uličnoj stazi u Kneževini. Britanski uspeh se nastavio u Zandvoortu, gde je Vanwall osigurao prvi red. Moss je pobedio, dok su BRM-ovi vozači, Schell i Bahra završili na drugom, odnosno trećem mestu.

Tony Brooks i Stirling Moss
Tony Brooks nakon pobede u Nemačkoj sa timskim kolegom Stirlingom Mossom

Ferrari nije pobedio još od 1956. godine, ali stvari su krenule nabolje u Francuskoj. Na stazi Reims, Hawthorn u Ferrariju dolazi do prve i jedine pobede 1958. godine. Međutim nije bilo slavlja. Njegov timski kolega, Musso, koji se kvalifikovao kao drugi, je nastradao tokom trke. Fangio je završio na četvrtom mestu, a nakon trke je napustio Formulu 1.

Mike Hawthorn
Mike Hawthorn na Zandvoortu 1958.

Na Silverstoneu je Ferrari ponovo trijumfovao, ovaj put sa Collinsom na prvom i Hawthornom na drugom mestu. Dve nedelje kasnije ponovo se desila tragedija , Collins je poginuo na VN Nemačke. Brooks je došao do pobede, na ovoj mračnoj trci.

Mike Hawthorn
Mike Hawthorn u Ferrari Dino 246 u krivini Parabolika u Monci

Moss se povukao iz trke u Nemačkoj, ali se dobro spremio za novu trku u šampionatu, VN Portugala. Dolazi do pobede sa pol pozicije, dok Hawthorn završava na drugom mestu. U jednoj od najbližih bitaka za titulu, Moss je pobedio sa najbržim krugom na poslednjoj trci u Kazablanki, međutim, Hawthorn dolazi do drugog mesta, zahvaljujući nesreći koja je zadesila Brooksa. Drugo mesto je Hawthornu osiguralo šampionsku titulu. To je bio najgori dan za Vanwall i Mossa, a postao je još gori nakon nesreće Lewis-Evensona, koji je podlegao povredama i preminuo. Jedina uteha za Vanwall tim, je osvajanje konstruktorske titula, koja se po prvi put dodeljivala 1958. godine.

Nakon sezone, iako su bili na vrhuncu, Vanwall odlučuje da se povuče iz Formule 1, a u januaru Hawthorn gine u saobraćajnoj nesreći.

Leave a Reply