Mercedes se konačno vraća trkama, a u Formuli 1 na snagu stupaju nova pravila. Juan Manuel Fangio i njegov W196 “srebrna streala” su bili nezaustavljivi. Međutim, Britanci su pronašli novi zvezdu, Strilinga Mossa.
Posle dve godine sa pravilima Formule 2, 1954. godine se uvode nova pravila sa 2.5l motorima. Mercedes-Benz odlučuje da se vrati trkama po prvi put nakon Drugog svetskog rata. Legendarni Alfred Neubauer postaje šef nemačkog tima, a on u tim dovodi Fangia, koji se pridružuje dvojici Nemaca, Hans Herrmannu i Karl Klingu. Novi W196 je tehničko čudo, ali nije bio spreman sve do treće sezonske trke.

Takođe na putu je nova Lancia D50, koju su vozili Ascari i Villoresi. Pošto je i Lancia kasnila sa ulaskom kao i Mercedes, oba vozača su skoro celu sezonu vozila za Maseratijev tim. Fangio je bio srećan jer mu je Mercedes dozvolio da novu sezonu počne sa novim Maseratijem 250F. Atraktivan i efikasan automobil, postaće jedan od glavnih nosioca trka narednih nekoliko sezona. Ferrari je izgubio Ascarija i Villoresija, ali novi italijanski model će voziti Hawrthon, Farina, Gonzalez i Francuz, Maurice Trintignant.

Fangiova odluka da započne sezonu sa Maseratijem je bila veoma mudra, jer je ostvario dve pobede na prve dve trke u Argentini i Belgiji. Prva trka je bila haotična, kiša i sunce su se na stazi smenjivali nekoliko puta. Veoma brz u vlažnim uslovima, Fangio je pobedio ispred Ferrarijevih automobila, Farine, Gonzaleza i Trintignanta. Farina je bio lider VN Belgije na samom startu, ali se ubrzo njegov automobil zapalio, Fangio je preuzeo lidersku poziciju i pobedio ispred Trintignanta. Moss je pokazao da i na njega treba obratiti pažnju i trku završio na trećem mestu.

Mercedes se konačno pojavio na VN Francuske sa tri veličanstvena unapređena W196s automobila, veoma dobrog izgleda i performansi. Automobili su se savršeno prilagodili brzoj stazi, a Fangio i Kling su doneli Mercedesu prvu dostruku pobedu, dok je Herrmann postavio najbrži krug. Međutim, Mercedes se nije snašao na Silverstoneu, jer novi unapređeni delovi nisu odgovarali aerodinamičkoj stazi. Fangio je završio tek na četvrtom mestu, dok je Gonzalez ostvario drugu pobedu na VN Velike Britanije.
Usledila je tragedija na Nurburgringu, kada je Mirimon nastradao tokom treninga, bio je to prvi vozač koji je poginuo na stazi u Formuli 1. Mercedes je predstavio novu verziju automobila sa otvorenim točkovima, koja se pokazala dosta dobro i Fangio odnosi pobedu.

U Švajcarskoj Fangio je vodio od početka do kraja. Moss je bio odmah iza njega, ali je zatim prinudno odustao. Gonzalez se upustio u borbu sa “el Maestrom”, ali ipak trku završio iza njega. Na stazi Monza je svima bilo jasno da je Moss buduća zvezda. Njegove performanse su mu omogućile sedište u Maseratiju, on je vodio prvih devet krugova, sve dok ga nisu spopali problemi sa rezervoarom. On je nekako uspeo da završi trku na 11. mestu. U međuvremenu Fangio je ostvario pobedu sa unapređenim Mercedesom, dok je Hawthorn zauzeo drugo mesto.
Lancia tim je konačno bio spreman za VN Španije. Auto je pokazao obećavajuće performanse, Ascari je vodio deset krugova, pre nego što je prinudno napustio trku, ali je pre napuštanja postavio najbrže vreme. Hawthorn je ostavrio svoju drugu pobedu u karijeri, ispred mladog Maseratijevog vozača, Luigi Mussoa. Mercedes je u Španiji imao loš dan, Fangio je završio na trećem mestu, ali je osigurao svoju drugu titulu svetskog šampiona.