Formula 1 započinje potpuno novu eru od 2022. sa bolidima koji bi trebalo da omoguće kvalitetnije trkanje.
Šefovi Mercedesa i McLarena se slažu da bi novi tehnički pravilnik trebalo da učini DRS sistem postane višak i da će na kraju nestati sa bolida.
Najveći problem trenutnih bolida je turbulentni vazduh koji ostavljaju iza sebe i koji otežava vozačima koji su iza da prate. Preticanje je postalo veoma teško, pa je 2011. uveden DRS, koji omogućava otvaranje zadnjeg krila na bolidima koji napadaju, što im daje veći maksimalnu brzinu.
Propisi za 2022. su napisani tako da će se uticaj turbulentnog vazduha smanjiti na minimum, pa bi tako samo zavetrina bolida koji je ispred mogla da bude dovoljna za uspešan napad.
„Ono što čujem iz mog, ali i iz drugih timova je da će nova pravila verovatno funkcionisati kako je zamišljeno. Ipak, ne možemo biti potpuno sigurni pre nego što bolidi izađu na stazu“, izjavo je šef ekipe McLaren Zak Brown.
Njegovo mišljenje deli i šef Mercedesa Toto Wolff: „DRS je uveden zato što su bolidi bili veoma aerodinamički efikasni i vozači prosto nisu mogli da prate jedni druge. To je jednostavno aerodinamičko pomagalo koje je veoma atraktivno. Međutim, ako u budućnosti bolidi budu mogli lakše da prate jedan drugog, DRS će postati suvišan. Za sada je on još uvek fantastičan element u celoj predstavi.“
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.gasl
Ali kao sto je napisano, pre automobili nisu imali toliku turbolenciju pozadi, i mogao si da koristiš zavetrinu bolida ispred sebe… Da nema DRS trenutno, teško bi bilo ko nekoga prestigao, a radi se na tome da se turbolencija iza bolida smanji da može da se koristi sama zavetrina. U prevodu, pokušavaju da se vrate na stari sistem… I slažem se sa tobom da je bilo bolje pre, ali DRS nije tek tako ubačen da bi neko nekog lakše preticao, već sa razlogom.
Po meni je bez DRS-a trkanje bilo hiljadu puta bolje, znalo se da moras da juris ceo krug da imas sansu za preticanje, sad se juri samo 1 sekunda do DRS detekcije i cekaju se DRS zone za preticanje, to je dovelo da u Monaku bukvalno nema 5 preticanja na celoj trci, a nekad ih je bilo mnogo vise, to svi koji F1 dugo prate vrlo dobro znaju