Nakon sjajnog početka debitantske sezone, u kojoj je osvojio bodove u pet od prvih šest trka, Andrea Kimi Antoneli ušao je u period krize.
Iako je na VN Kanade stigao do svog prvog podijuma u Formuli 1, mladi Italijan zatim nije uspeo da se plasira među deset najboljih na narednih sedam rundi. Tek na trci u Mađarskoj, poslednjoj pre letnje pauze, uspeo je da dođe do desete pozicije i osvoji dragocen bod.
Glavni razlog za pad forme osamnaestogodišnjaka bila je novo zadnje vešanje, koje je uvedeno od trke u Imoli i koja je značajno uticala na njegove performanse. Greške su bile podeljene između kriterijuma slabije forme i loše sreće, što je dodatno narušilo samopouzdanje mladog vozača.
Šef Mercedesa Toto Volf poručuje da su ovakvi izazovi sastavni deo razvoja budućeg šampiona:
“Kimi ima ogroman talenat, brz je, inteligentan, ali i veoma mlad. Rekao sam od samog početka da će praviti greške, toga smo bili svesni i pre nego što smo ga doveli. Naš bolid nažalost nema konzistentnost, što dodatno otežava prilagođavanje. Ali prevazilaženje takvih problema jeste deo procesa postajanja šampionom.”

Mercedes veoma pažljivo upravlja Antonellijevom karijerom, pružajući mu podršku od samih početaka u nižim kategorijama. Volf ističe da je to izazov i za sam tim, ali i jedinstveno iskustvo:
“Nikada nismo imali ovako mladog vozača, a ni Formula 1 do sada nije imala osamnaestogodišnjaka u vrhunskom timu. Trudimo se da zajedno s njegovom porodicom stvorimo okruženje u kojem Kimi može da pruži svoj maksimum na stazi.”