Samo nekoliko meseci deli Formulu 1 od velikih tehničkih promena koje će od 2026. godine potpuno redefinisati izgled i funkcionisanje bolida.
Novi pravilnik neće obuhvatiti samo aerodinamiku i podnicu, gde se napušta trenutni kocept sa efektom tla, već i najvažniji segment, odnosno pogonske jedinice.
Prema pravilima, hibridni sistemi će od 2026. imati ravnotežu snage od 50:50 između motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnog pogona. Električni deo biće drastično pojačan, sa sadašnjih 120 kW na čak 350 kW, skoro tri puta više nego danas. Snaga klasičnog motora biće smanjena, ali će dodatna električna energija obezbediti balans i ukupne performanse.
Novi bolidi biće lakši, uži i kraći, uz potpuno redizajnirani aero paket: uklanja se donje krilo na zadnjem delu, prednje krillo će takođe pretrepeti određene modifikacije kao i deo zadnjeg poda. Posebna novina biće aktivna aerodinamika, koja menja DRS sistem. Umesto njega, uvodi se X i Z mod. U X modu i prednje i zadnje krilo mogu se otvoriti na pravcima, smanjujući otpor i povećavajući brzinu.
Prema procenama, to bi moglo doneti rekordne brzine na pravcima. Čak je i šef Mercedesa Toto Volf potvrdio da su pred nama ekstremne brojke:
“Ako se iskoristi puna snaga, dotaći ćemo granicu od 400 km/h”, rekao je Volf za Auto Motor und Sport.
Za sada, rekord drži Valteri Botas, koji je tokom trke u Bakuu 2016. godine zabeležio 378 km/h. Ako se prognoze ostvare, nova era Formule 1 mogla bi da obori i taj istorijski rekord.