Please assign a menu to the primary menu location under menu

Vesti

VN Belgije: Dvojica pobednika, Meklaren i Red Bul u senci Mercedesa i kalkulatori

Nico Hulkenberg, Haas, VN Belgije 2024. / Haas F1 Media centre/Andy Hone/LAT Images)

Olovku u ruke i računaj!

Brze krivine Spa Frankošampa donele su ovoga vikenda uzbuđenje, ali i male razlike, tesne strateške bitke i lucidna rešenja, pa smo prikovani za kauč posmatrali svaki sekund Velike nagrade Belgije. Izjednačeni vozači te studiozne kalkulacije obeležile su ovaj vikend, u kojem je bilo vrlo teško pohvatati ko je na kojim gumama i koja vremena beleži, dok nam se u glavama razvijalo desetine potencijalnih scenarija o raspletu ove trke. Možda nas je Belgija navikla na veliki broj preticanja, koja su ovog puta čini se malo izosatala, ali smo definitvno dobili šahovske partije i nadmudrivanja.
Staza, VN Belgije 2024. /foto: .com/ScuderiaFerrari

1.5

A najmudriji je definitvno bio Džordž Rasel. Ma bio je Džordž i hrabar, ali ga sreća, koja obično sa odvažnošću ide u paru, prosto nije pratila. Ko ne rizikuje taj ne dobija je bio kao nacrtan naslov koji opisuje vožnju Džordža Rasela, ali je on poživeo svega nekoliko sati, pre nego smo saznali da je Britanac diskvalifikovan. Zaista nemerljiva šteta za čoveka koji je trebao da bude heroj ovoga vikenda, i neko o čijoj vožnji će se pričati i čija trka će se pamtiti. Deset krugova na srednje tvrdim gumama, a zatim praktično tri četvrtine trke na tvrdim gumama, na stazi kakva je Spa, verovatno je san snova za bilo kog stratega u Formuli 1.  Mercedesov tempo doprineo je da se tako nešto i ostvari. Sada dodatnu znatiželju budi pitanje da li je trka i pripremana i zamišljena na ovaj način ili je prosto deo neposrednog dogovora i inspiracije na samoj stazi? Bilo kako bilo, ne znam čime bismo više trebali da budemo impresionirani.  Mercedes je definitivno napredovao i njegovo prisustvo na pobedničkim podijumima je definitvno postala nova-stara normalnost.
George Russell, Mercedes, VN Belgije 2024. / foto: x.com/MercedesAMGF1

105.

Pre samog vikenda mislili smo da će Mercedes morati da zaigra dodole, ali se ispostavilo da im to uopšte nije trebalo. Podešavanja za suvo i sunčana staza dala je čudesan tempo obojici vozača ove ekipe, a kasnije su i sami priznali da o pobedi nisu ni razmišljali tokom nedeljnog brifinga. Naslućivao se Hamiltonov plasman na podijum već sjajnim startom trke u kojem mu je trebalo svega tri kruga kako bi pretekao Pijastrija i Leklera i poveo u trci.
Sigurno nije najsrećniji način da se pobedi, ali šta je tu je. Hamilton će svakako prihvatiti novi pehar u svoje vitrnine, iako bi naravno radije želeo da ga je zaradio na stazi. Luis dolazi do svoje druge pobede u tri nedelje, ali ono što je još zanimljviji podatak, on pobeđuje Maksa već četvrtu trku zaredom. Sedmostrukog svetskog šampiona je da do pobede dođe na samoj stazi, delom koštala i potpuno racionalna posvećenost ka strateškoj bici protiv Ferarija, kao glavnog rivala u ovoj trci, pa je čini se malkice preuranjena promena guma, možda učinila tek dovoljno štete istim da ga onesposobi da u direktnom duelu sa svojim sunardonikom prvi prođe kroz cilj. Bilo kako bilo, u Ferariju su sigurno presrećni…
Lewis Hamilton
Lewis Hamilton, Mercedes, VN Belgije 2024. / foto: x.com/MercedesAMGF1

51-9=42

Naviknuti na fantastični Meklaren, bilo je malo čudno videti kako oba bolida nisu na vrhu grida već u subotu. Sama trka se pokazala kao jedna od ujednačenijih u ovoj godini, gde smo imali priliku da vidimo praktično sve vozače vodeće četiri ekipe u šampionatu konstruktora. Kišne kvalifikacije nisu prijale većini pa tako ni Meklarenu, čiji vozači su trku morali da startuju sa četvrte i pete pozcije, dok su za svojim novim rivalima iz Red Bula zaostajali dobrano. Australijanac je preskočio Leklera i Pereza, a onda je u finišu trke usledila potera za ,,srebrnim strelama” i posao koji na kraju ipak nije uspeo da završi. Kasnije će se ispostaviti  da je njegov lov na Luisa Hamiltona zapravo bila bitka za pobedu, a takav rasplet bila bi ogromna satisfakcija i duševna nadoknada za nepravdu koja mu je načinjena na Velikoj nagradi Mađarske. Ipak čini se da Oskar može biti zadovoljan te da se sve što je vezano za njega i njegovu karijeru odvija u dobrom smeru.
Lando za razliku od svog timskog kolege, nije imao puno čime da se ponosi. Već nakon prve krivine pao je na sedmo mesto, promene guma i strategija nisu mogli da poprave Landovu trku, pa je tako dobar deo trke ostao zaglavljen iza Maksa. Zapravo, Meklarenov pristup trci mu je i otežao posao jer ga je ekipa nakon drugog stajanja vratila iza Maksa, pa je i ta vrsta vetra u leđa tima izostala.
Ipak, pored toga što je Oskar Pijastri ostao ,,kratak” za par krugova i što Lando Noris nije uspeo da pobedi ( u više navrata) u borbi sa Maksom, Meklaren je nastavio trend otapanja Red Bulove prednosti i ona sada iznosi 42 poena. Sve ide u prilog tome da ćemo gledati neizvesnu borbu za titulu u šampionatu konstruktora.
Oscar Piastri, McLaren, VN Belgije 2024. / McLaren Media Centre

,,Brzo je a moram da isečem tu krivinu, podrška se traži, podrška je važna”

 

Lekler je odradio odlične kvalifikacije, njegov kolega znatno slabije, ali je Ferari bio vrlo pitan za stvari na samoj stazi ( što na prvu zaista zvuči čudno). Od bitnih momenata trke za ekipu iz Maranela, treba izdvojiti mogućnost undercut-ovanja Luisa Hamiltona u prvom delu trke, eventualnim slanjem Šarla Leklera na zamenu guma što je potencijalno moglo vratiti Monačanina u vođstvo. Ipak kritična tačka trke mogla je da bude duži ostanak Karlosa Sajnca na stazi, kao vrsta pomoći timskom kolegi koji bi od toga mogao da profitira i priđe sedmostrukom svetskom šampionu. Ipak Ferari se prosto odlučio da, po običaju, oteža svojim vozačima, te je strateški deo ekipe vrlo promišljeno odbacio tu mogućnost, jer to nije njihov posao, zar ne? Ono što treba istaći jeste i da je izdržao pritisak Maksa Ferštapena i može se reći da je za to i nagrađen. Diskvalifikacijom Džordža Rasela, Lekler se popeo u poretku i to na pobednički podijum, što nije učinio još od pobede u svom komšiluku.

Karlos Sajnc je defintivno mogao više. Budući vozač Vilijamsa, napravio je grešku silaskom sa staze nanevši veliku štetu tvrdim pneumaticima.  Pretpostavka je da upravo iz tog razloga nije imao duži stint i nije krenuo stazama Džordža Rasela, pa su tu i nestale šanse za njegovim boljim izdanjem u Spa. Ostaje nada da je to zaista bilo tako, jer ako je ovo bio deo taktike, nije vredno bilo kakvog komentara, a samo 8 krugova na srednje tvrdim gumama govori dovoljno. Izneo je Karlos nakon trke jednačine kojima je želeo da potkrepi svoje tvrdnje da je trebalo da se bori za pobednički podijum, što naravno nije bez rezona, ali italijanska ekipa nije bila tako inovativna kao Mercedes. Jasan stav i ideja o tome šta žele da dobiju od ove trke, od strane ekipe, ponovo je izostala, baš kao i podrška vozačima.

 

Charles Leclerc
Charles Leclerc, Ferrari, VN Belgije 2024. / foto: Ferrari Media Centre

Kiša da, sunce ne

Red Bul je u kvalifikacijama izgledao fantastično i na momente prizvao deža vi, kao da se radi o samom početku sezone. Gledajući subotnje razlike u odnosu na rivale ( naravno zanemarivši julske temperature) mogli smo steći utisak da je mart i da se puno stvari nije ni menjalo. Ipak nedelja je bila hladan tuš (ko zna koji po redu ) za Red Bul čija trka se nije odvijala po planu. Nakon kazne, Maksa smo svi već zamišljali kako bez previše muke pretiče rivale, ali to nije bio slučaj ovoga puta. Napredak jeste ostvaren, ali sigurno ne onaj kojim bi Holanđanin bio zadovoljan. Ako postoji nešto što iole može da uteši Maksa barem malo ( a znamo da ne može), to je onda pobeda nad najbližim pratiocem u šampionatu vozača.
Perezove odlične kvalifikacije,  a zatim vrlo slaba trka , ipak ga nisu koštali sedišta u Red Bulu i on će ostati u austrijskoj ekipi. Verovatno je na tu odluku uticalo i slabo tržište adekvatnih vozača koji bi odmenili ulogu timskog igrača (naravno i sponzori koje Meksikanac ima). Činjenica i da od Maksa nismo dobili borbu za podijum te da se i on jasno mučio sugeriše da ni od Čeka nismo mogli očekivati više. Sve u svemu, novi loš vikend…
Max Verstappen
Max Verstappen, Red Bull, VN Belgije 2024. / Red Bull Content Pool

Dedpul bez Vulverina, bez star(a)ca nema udarca

Okon je zaista, izgleda silno motivisan novim ugvorom u Hasu, odradio sjajnu trku i konačno doneo tračak svetlosti u sumornu sezonu francuske ekipe. Alonso je ispravio nepravdu koja ga je zadesila u Mađarskoj, a nova podešavanja bolida su odradila dobar posao.  Interesantno je to da je Alonso imao sličnu strategiju kao i Džordž Rasel, a da su sa jednim stajanjem probali i Strol, Magnusen i Cunoda, ali nisu mogli u bodove. Rikardo je jedini vozač koji je trku počeo na mekim pneumaticima (jedino ih je još Perez koristio u finišu u poteri za najbržim krugom do kojeg je na kraju i došao), pa je pomeranjem pozicija, ova strategija ipak donela povoljan ishod za Australijanca, čija budućnost u Formuli 1 je vrlo neizvesna. Uz odličan tempo, Danijel nastavio RB-ovu, sada već tradiciju, uzimanja poena.

Fernando Alonso
Fernando Alonso, Aston Martin, VN Mađarske 2024. / foto: x.com/AstonMartinF1

 

Sada sledi letnja pauza, dve nedelje apstinencije od rada na bolidima, a nakon letnjeg odmora nam stiže Zandvort i Velika nagrada Holandije.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

Leave a Reply