Ulice Bakua donele su turbulentnu trku, puno zanimljivih bitki i preticanja, a bilo je i incidenata. Treninzi su nam pokazali da će Red Bul biti nešto bolji, ali i dalje nedovoljno dobar i daleko od pobede, Meklaren i Ferari su istakli kandidature za najviše plasmane. Subota je donela neprijatno iznenađenje za Meklaren, Lando je eliminisan, a Lekler je nastavio tradiciju uzimanja pol pozicije u Evroaziji, pa je tako četvrti put startovao prvi. Vilijams je napravio iskorak i sa oba bolida ušao u Q3 deo što smo negde i najavljivali i očekivali.
Šta rekoste vozač broj dva?
Ovo jeste neka vrsta statement-a iz kojeg se može iščitati da Oskar i te kako zna da bude surov i agresivan na stazi i da je pitanje trenutka kada će biti spreman za velika dela. U sred priče oko borbe za šampionsku titulu njegovog timskog kolege, on je sjajnim manevrom protiv Šarla Leklera došao do prve pozicije ali to je tek deo priče. Odolevanje i branjenje koje je praktično trajalo gotovo 30 krugova jeste ono što je kruna vikenda. Lekler niti u jednom momentu nije uspeo da se nametne i povrati poziciju ( da li je i do njega o tome možemo diskutovati), a Oskar je uvek vešto zatvarao krivine broj jedan i tri, iako je razlika između dva bolida uglavnom iznosila nekoliko desetinki. Praznila se i punila baterija, pa je u jednom momentu ova bitka postala bitka veštine na izuzetno istrošenim pnematicima u kojoj je Oskar uspeo da se ,,odlepi” i odnese svoju prvu pravu pobedu i konačno je proslavi na pravi način. U senci priče Maks-Lando nalazi se i potencijalna bitka za treće mesto u šampionatu između Šarla i Oskara. To će biti nešto što ćemo u narednim trkama pratiti s posebnom pažnjom.
Ono što smo saznali nakon trke je da nije slušao savete trkačkog inženjera Toma Stelarda koji je pokušao da ga odvrati od manevra kojim je praktično doneo sebi novi trijumf. Time je Pijastri pokazao u sportskom smislu drskost i bezobrazluk kakav je potreban da bi se u Formuli 1 takmičio za pobede, pa i titule.
Svesno, nesvesno ili podsvesno?
I pored četvrte pol pozicije i obećavajućeg ulaska u trku, Lekler je ponovo ostao razočaran u prestonici Azerbejdžana. Ova propuštena šansa čini se isključivo je njegova greška jer nema čoveka koji nema utisak da je previše lako ispustio poziciju i praktično je predao Australijancu. Istina, bile su te gume nezagrejane i bio je kao ,,na ledu” Monačanin, ali ni to nisu dovoljno dobri argumenti . Da li su u Ferariju bili sigurni u svoj tempo ili se radi o novom simptomatičnom Leklerovom stavu, istom onom zbog kojeg o njemu u superlativima pričamo samo posle bljeskova, ili nekoliko dobrih epizoda, a ne u kontinuitetu tokom cele sezone. Ipak stvari u Ferariju jesu mnogo bolje nego što su bile na početku godine, te nema razloga da se ekipa iz Maranela već sledećeg vikenda u Singapuru ne bori za pobedu.
Gume, gume, gume…
Rasel je nakon trke govorio o drastičnoj razlici između srednje tvrdih i tvrdih guma, tj. njihovom tempu, pa se čak dotakao i Pirelija pritom ih malo ,,potkačivši”. Raselovo treće mesto jeste dobar rezultat, posebno kada se uzmu u obzir primetne razlike u performansama između dva stinta. Podijum je došao neočekivano, ali se Džordž neće buniti…
Subota je skupa
Lando je taman dobio dugo očekivanu reakciju ekipe koja je rekla da će učiniti sve da mu pomogne u pohodu ka šampionskoj tituli, a onda je u kvalifikacijama doživeo peh kada su ga žute zastave omele u postavljanju brzog kruga, pa je tako u Q1 delu završio svoje obaveze na stazi. Nedelja je donela orgroman napredak, pa je tako uspeo da završi trku ispred glavnog rivala Maksa Ferstapena. Sve u svemu ipak loš vikend za Britanca, čak i nakon sjajne nedeljne trke, a još kada se uzme u obzir da je morao da brani poziciju timskom kolegi ( a taman su trebale da se poklope prilike da bude suprtono), onda će ovaj vikend biti za zaborav. Da bi sustigao Maksa moraće da po vikendu u proseku uzima nešto više od 8 poena u odnosu na njega.
Ja sam tu
Red Bul je tokom treninga zaista uspeo da koliko-toliko povrati brzinu, naravno i dalje je to bilo daleko od onoga što smo gledali na početku godine, ali se minimalan boljitak primetio. Delovalo je da austrijska ekipa nije baš toliki autsajder ( kako to sada čudno zvuči ), koliki smo očekivali da će biti. Ipak najbolje plasirani vozač tokom najvećeg dela trke nije bio Maks, već Čeko koji nije uspeo ni da je završi. Ovo jeste definitvno najbolja trka Meksikanca od početka kriznog perioda, ali ako smo ga negde očekivali, onda je to bio Baku. Pratio je Perez iz prikrajka bitke Pijastrija i Leklera, a kada se konačno otvorila šansa za napad na Šarla, incident sa Sajncom ga je sprečio da se popne na pobednički podijum.
Maks je imao veoma lošu trku u kojoj praktično nije pokazo ništa, ali bi trebao da bude zadovoljan ishodom vikenda. Timski kolega koji je bio na pragu otkaza ga je praktično pobedio i to sigurno ne prija, ali mu prvi pratilac uzima tek tri boda više. A trka je sve manje i manje… Istina, Lando je startovao sa 15. pozicije a završio je 4. a Maks 5. ali ko sada u Red Bulu stiže da razmišlja o tome? Svesni su da do kraja moraju da svedu štetu na minimum, kako god znaju i umeju.
Ejdrian Njui kažete?
Nando je bio srećan postignutim ovoga vikenda. Kvalifikacije su donele 8. mesto, a pomeranje napred usled Luisove kazne stavilo ga je na 7. startno mesto. Alonso je praktično trku završio na mestu sa kojeg je i počeo jer bi 6. mesto koje je zauzeo bilo 8. bez incidenta Red Bula i Ferarija. Nije imao previše bitki i kako sam kaže bio je uglavnom usamljen na stazi, a ekipa je imala dobru strategiju sa pravovremenim odlaskom na zamenu guma. Poeni su tu, a motiva ne nedostaje… zar ne?
Trkački DNK
Što idemo dalje u sezonu, Vilijams je sve bolji i bolji, a ovoga vikenda u Bakuu smo svedočili kruni sezone, jer su oba vozača ušla u poene. Albon je na promenu guma otišao u 31. krugu, oklevao je i duži ostanak se isplatio uz novu sjajnu vožnju i fantastičan tempo na stazi. Ipak Albon nas više ni ne čudi, jer je odavno jasno da je reč o vozaču koji će uz ograničeni input najčešće doneti ogroman output. Ipak najprijatnije iznenađenje ovoga vikenda je argentinski novajlija Franko Kolapinto. Sada se svi u britanskoj ekipi verovatno kaju što se ranije nisu razišli sa Loganom Sardžentom (istina Vilijams je u međuvremenu drastično unapredio bolid), jer su Kolapintu bile potrebne svega dve trke da bi osvoji bodove (i to 8. mesto). Ono što takođe treba reći je da je Kolapinto vodio bitke sa Hamiltonom što samo još više doprinosi sjajnom utisku čitavog vikenda. Treba posebno pohvaliti fenomenalnu strategiju tima koji je Aleksa stavila na tvrde, a Franka na srednje tvrde pneumatike.
Uz ovakav Vilijams svi se radujemo sledećoj sezoni jer će Karlos Sajnc znati kako da iskoristi ovaj ( ili još bolji) bolid maksimalno.
Nije dobro
Promena pogonske jedinice stavila je Hamiltona u pit lejn na startu i ovo je jedna od onih trka u kojima smo samo mogli da brojimo koliko će pozicija Luis nadoknaditi. Nedeljni limit bio je napredak od 10 mesta, uz naravno (ne)srećnu okolnost incidenta Perez- Sajnc, koji ga je praktično uveo u poene. Naredni vikend ipak će biti merodavniji i nova prilika da Mercedes pokaže da li ima brzinu.
Rekorder
Oliver Berman je postao prvi vozač u istoriji Formule 1 koji je u svoje prve dve trke sa dve različite ekipe uzeo poene. Perez i Sajnc su ga praktično uveli u iste, ali smo negde svi gledali u pravcu pomenutog dostignuća, a ono je i došlo, pa makar i ovako. Berman je poput Kolapinta pokazao zube i protiv Luisa Hamiltona što je škola za sebe i zasigurno više vrede te bitke sa sedmostrukim šampionom sveta nego jedan bod. Ali ipak poklonu se u zube ne gleda…
Već sledećeg vikenda karavan se seli u Singapur koji će biti i poslednja stanica pred američku turneju.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.