Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappenu došao do prvog mesta na kvalifikacijama u Belgiji, ali će zbog kazne Leclerc ipak krenuti sa pol pozicije

Max Verstappen, Red Bull, VN Belgije 2023. / Dan Mullan/Getty Images/Red Bull Content Pool

Vozač Red Bulla imao je najbolji učinak ali je dobio kaznu zbog zamene menjača.

Pre početak kvalifikacija vremenski uslovi na stazi Spa Frankonšamp su se poboljšali, pa se tako nebo razvedrilo. Temperatura staze iznosila je 22 stepena a vazduha samo 18 stepeni. Inače, pošto su ovo kvalifikacije za glavnu nedeljnu trku, Max Verstappen će posle ove sesije dobiti kaznu pomeranja za pet mesta zbog zamene menjača.

Pre zvaničnog početka stiglo je obaveštenje da je start ove sesije pomeren za 10 minuta. Tako su vozači nekoliko minuta pre zvaničnog starta počeli da se ređaju na izlazu iz pitlejna. Po paljenju zelenih svetala svi su izašli na stazu sa intermedijat gumama osim Logana Sargeanta koji je ostao u garaži. Posle prve runde krugova najbolji učinak imao je Oscar Piastri sa vremenom od 2m01.438s ispred Georgea Russella i Maxa Verstappena. Nešto kasnije vodeća pozicija pripala je Carlosu Sainzu – 2m00.536s ali su se vremena vozača poboljšavala sa brzinom sušenja same staze, dok su u opasnoj zoni bili Kevin Magnussen, Nico Hulkenberg, Vattleri Bottas, Guanyu Zhou i Logan Sargeant. Tako je posle izazovnog finiša na kraju najbolje vreme otišlo kod Charlesa Leclerca koji je uštopovao krug od 1m58.300s dok u Q2 se nisu plasirali Alexander Albon, Gunayu Zhou, Logan Sargeant, Daniel Ricciardo kome je obrisan krug zbog nepoštovanja granica staze i Nico Hulkenberg koji je imao problem sa hidraulikom.

Kao i pred početak prvog dela tako i kod drugog vozači su se već nalazili u pitlejnu i čekali zeleno svetlo. Takođe, intermedijat gume su bile montirane kod svih učesnika, osim kod Lana Norrisa koji se odlučio da kasnije izađe a idealna linija bila je suva na pojedinim delovima. Tako je posle prve runde Max Verstappen imao najbolje vreme od 1m55.535s ispred Sergia Pereza i Charlesa Leclerca, dok su se u opasnoj zoni nalazili Carlos Sainz, Lewis Hamilton, George Russell, Lance Stroll i Lando Norris. Na 7 minuta pre kraja Valtteri Bottas i Oscar Piastri su prvi koji su uzeli meke gume za suvo a za njim su krenuli i ostali. Ipak, Esteban Ocon je imao mali incident jer je udario u zid u 9. krivini i tako oštetio prednje krilo. Vozačima je trebalo par kruigova da lepo zagreju ovde gume posle čega su se vremena dosta brzo menjala a na kraju prvo pripalo je Oscaru Piastriju – 1m51.534s dok plasman u Q3 nisu izborili Yuki Tsunoda, Pierre Gasly, Kevinu Magnussen, Valtteri Bottas i Esteban Ocon.

Zbog udesa Estebana Ocona i Kevina Magnussena u devetoj krivini, početak Q3 dela je bio odložen za nekoliko minuta, zbog popravke ograde. Odmah po paljenju zelenih svetala vozači su izašli na stazu a sudije su dozvolile upotrebu DRS-a a svi vozači su imali slik meke gume. Posle prve runde krugova Charles Leclerc je imao najbolji učinak sa vremenom od 1m47.931s i to ispred Maxa Verstappena, Carlosa Sainza, Oscara Piatrsija, Landa Norrisa, Fernanda Alonsa, Sergia Pereza, Georgea Russell i Lanca Strolla. Na kraju, posle završnih kruga Max Verstappen je uspeo da zauzme prvo mesto sa vremenom od 1m46.168s i bude ispred Charlesa Leclerca i Sergia Pereza. Ipak, zbog zamene menjača Holanđanin je dobio kaznu zbog čega će u trku krenti sa šeste pozicije.

Rezultati kvalifikacija sa VN Belgije:

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

2 Comments

  • Скоро па једна секунда разлике у једном кругу. Што рече неко од шефова тимова, ови остали к’о да су из Ф2 дошли…. 🤣🤣🤣🤣

    • Da, ali ne treba zaboraviti da je i sec. razlike između timskih kolega, Maks vs Čeko! Tu nešto ne štima. Ne verujem da je Čeko toliko lošiji, a Maks toliko bolji. Pre će biti da Čeko uvek nešto zjb i ne snalazi se u tom bolidu, dok je Maks uvek raspoložen i oseća se u bolidu kao u svojoj koži. Dakle Max ima poverenje u mašinu dok Čeko nema. Ipak nema sumlje da je Max strašan, strašan vozač!

Leave a Reply