Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappenu pripala pobeda na VN Španije

Max Verstappen, Red Bull. VN Španije 2024. / Chris Graythen/Getty Images/Red Bull Content Pool

Vozač Red Bulla uspeo je da upiše još jedan trijumf.

Vremenski uslovi pred poečtak trke bili su topli, gde je tempartura staze iznosila 41 a vazduha 24 stepeni. Zbog zamene električne kontrolne jedinice Alexander Albon startovao je iz pitlejna, pa je grid izgledao ovako: Lando Norris, Max Verstappen, Lewis Hamilton, George Russell, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Oscar Piastri, Fernando Alonso, Sergio Perez, Valtteri Bottas, Nico Hulkenberg, Lance Stroll, Guanyu Zhou, Kevin Magnussen, Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo i Logan Sargeant.

Svi vozači trku su započeli na mekim gumama osim Alexandera Albona koji je imao montiranu medijum komponentu. Odmah na startu, George Russell imao je najbolji prilaz za prvu krivinu posle čega je preuzeo prvu poziciju ispred Maxa Verstappena, Landa Norrisa i Lewisa Hamiltona a pratili su ih Charles Leclerc, Carlos Sainz, Pierre Gasly, Oscar Piastri, Esteban Ocon i Nico Hulekneberg. Već u trećem krugu uz pomoć DRS-a, aktuelni šampion uspeo je da na prvoj krivini obiđe vodećeg vozača Mercedesa i tako dođe do vrha karavana. Max Verstappen je do petog kruga uspeo da se odvoji u odnosu na Georgea Russella na više od 1 sekunde, dok je Carlos Sainz uspeo da obiđe svog timskog kolegu i preuzme petu poziciju.

Kevin Magnussen je bio prvi koji je u 10. krugu otišao na servis i uzeo medijum komponentu, dok se na stazi stvorio DRS vozić i jako je bilo malo prilika za napad. Valtteri Bottas je u narednom krugu bio sledeći koji je posetio mehaničare, ali on je nastavio sa mekom gumom a malo kasnije Nico Hulkenberg je uzeo medijum pneumatik. U 14. krugu Esteban Ocon uzeo je medijum gumu a Sergio Perez se odlučio za meki pneumatik, a nešto kasnije Pierre Gasly je uz određene probleme dobio takođe gumu srednje tvrdoće. 16. krug nam donosi servise George Russella i Carlosa Sainza koji uzeli po medijum gumu, ali je Britanac imao problema prilikom montiranja. Već sledeći po svoj medijum pneumatik bio je Lewis Hamilton a istu stvar u istom momentu uradio je i Daniel Ricciardo. Vodeći Max Verstappen se za zamenu odlučio u 18. krugu gde je dobio medijum komponentu, dok je Lance Stroll takođe uzeo istu komponentu. Tako je Carlos Sainz na stazi izašao ispred Lewisa Hamiltona, ali je Britanac uspeo da na prvoj krivini preuzme svoje mesto. Tek u 20. krugu Fernando Alonso je otišao po medijum pneumatik, a dva kruga posle toga Oscar Piastri je dobio takođe istu vrtu guma. U 24. krugu Lando Norris je otišao na zamenu i on kao i većina ostalih uzeo medijum gumu, ali se na stazu vratio na šestom mestu iza Carlosa Sainza a odmha nakon njega do mehaničara je svratio i Charles Leclerc i tako i on dobio medijum pneumatik.

Na ovaj način Max Verstappen peruzeo je prvo mesto sa više od 5 sekundi prednosti nad Georgem Russellom i Lewisom Hamiltonom. Od tada Lando Norris je imao najmlađe pneumatike i bio najbrži na stazi, što mu je omogućilo da u 27. krugu obiđe Carlosa Sainza za 4. mesto. Ništa manje uspšeniji bio je Oscar Piastri koji se brzo probio do osme pozicije, dok je Lando Norris već bio u prilici da napada Lewisa Hamiltona.

Kevin Magnussen je bio prvi vozač koji je u 31. krugu stavio tvrde gume. Krug kasnije Britanac u McLarenu uspeo je da na kočenju za prvu krivinu obiđe svog sunarionika u Mercedesu. Već u 35. krugu Lando Norris i George Russell ušli su u duel, ali je vozač Merclarena posle bobre koja je trajala nekoliko krivina uspeo da izađe kao pobendik.

Od 37. kruga George Russell i Carlos Sainz su otišli po tvrdi pneumatik, koga su ranije montirali Valtteri Bottas, Yuki Tsunoda i Logan Sargeant. Malo kansije istu stvar su učilini Esteban Ocon i Lance Stroll, pa krug kansije Pierre Gasly i Nico Hulkenberg. U tim momentima Lando Norris uspeo je da spusti razliku nad Maxom Verstappenom na oko 6 sekindi. George Russell se požalio da najtvrđa komponenta pneumatika ne radi kako treba a u ovim trenucima je Guanyu Zhou baš stavio ovakav pneumatik a zatim su to učinili Daniel Ricciardo i Lewis Hamilton koji se odlučio za najmekšu komponentu.

Krug kasnije Max Verstappen došao je do mehaničara i takođe montirao novu meku komponentu. Sedmostruki šampion sveta u Mercedesu bio je mnogo brži od Carlosa Sainza zbog čega je lako na startno-ciljnom pravcu došao do 6. mest a u 47. krugu Oscar Piastri stavio je takođe meki pneumatik. Odmah zatim do mehaničara otišli su Lando Norris i Charles Leclerc, koji su uzeli mekše gume a po povratku na stazu vozač McLarena izašao je ispred Georgea Russella i preuzeo drugu poziciju. Sergio Perez bio je na taktici sa tri zaustavljanja, pa je u 50. krugu i on dobio meke gume.

Lewis Hamilton je iskoristio svoj tempo na mekim pneumaticima pa je na 15. krugova do kraja uspeo da obiđe Georgea Russella na prvoj krivini i dođe do 3. mesta. Nešto kasnije vozači Ferrarija su zamenili svoje pozicije zbog različitih taktika. Jedno malo izletanje na šljunak imao je Alexander Albon, ali je uspeo da se brzo vrati na stazu.

Max Verstappen je na kraju uspeo da pobedi na VN Španije ispred Landa Norrisa koji je sve vreme pokušavao da stigne vozača Red Bull ali je na cilj ta razlika ostala na nešto malo iznad 2 sekunde. Treći je bio Lewis Hamilton ispred Georgea Russella koji je se odbranio od napada Charlesa Leclerca. Šestu poziciju zauzeo je Carlos Sainz, sedmi je bio Oscar Piastri a do bodova su još došli Sergio Perez, Pierre Gasly i Esteban Ocon.

Rezultati trke za VN Španije:

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

5 Comments

  • @Đorđe
    Da, ima najbolji bolid!
    Do ’21. Maks je bio vozač koji pravi početničke, nebulozne greške, a od tada postaje “najbolji vozač na gridu” … a gle čuda, i RB baš od tada ubedljivo najbolji bolid … simptomatično.

    • Šta hoćeš da kažeš?
      Ima i dalje, ali ne za +20, nego mora malo i sreće da ima … hoću da kažem da svi oni koji i mogu da mu zaprete ili loše startuju, pa onda moraju da pretiču čitavu trku, ili je tu neki “Latifi”, pa kroz SC ućari prvo mesto … svakako da ima najbolji bolid, ali džabe kad u McLarenu nemaš nekog ko može da ga pritisne …

Leave a Reply