Svetski šampion je kao i juče morao dobro da se potrudi da ostane na vrhu.
I pored nekih predviđanja pre početka vikenda, vremenske prilike na trci su bile savršene, a i pored ne previše preticanja smo videli velika uzbuđenja, posebno u finišu trke.
U prvih deset nije bilo iznenađenja u izboru pneumatika. Svi su bili na srednje-tvrdim gumama, dok je Perez odmah iza svih njih bio na tvrdim.
Na startu nije bilo promena u pozicijama u samom vrhu, dok je iza Perez napredovao za jedno mesto, Hamilton i Hulkenberg su preskočili Tsunodu, dok je Ricciardo pao na 11. mesto.
Početni krugovi su bili veoma mirni. Verstappen je imao prednost malo veću od sekunde pa Norris nije mogao da koristi DRS, dok su blizu iza pratili Leclerc, Sainz i Piastri.
Piastri je oko 8. kruga počeo da pritiska Sainza, koji je ispao iz DRS-a iza Leclerca, ali nije nikako mogao da napadne u DRS zoni koja je ove godine iz neobjašnjivih razloga skraćena.
U 10. krugu je Albon imao problem. On je naime bio u boksu u ranoj fazi trke, ali jedan od točkova nije bio pričvršćen kako treba i morao je ponovo do mehaničara na servis.
Tsunoda je u 13. krugu bio prvi koji je menjao gume iz prvih 10 i tako stavio pod pritiska Hulkenberga kog je do tog trenutka jurio. Nemac je morao da odgovori pit-stopom u sledećem krugu, ali je veoma brz izlazni krug Tsunoda na novim gumama bio dovoljan da nadoknadi poziciju.
Verstappen je na čelu do 15 kruga povećao svoju prednost na 5 sekundi ispred Norrisa, dok je Leclerc bio oko 2 sekunde iza.
Perez je u 17. krugu izleteo i prošao kroz šljunak u Rivaca krivinama i to ga je mnogo koštalo pošto je bio u čistom vazduhu nakon što su Tsunoda i Hulkenberg odradili svoje pit-stopove.
Russell je u 22. krugu bio prvi od Mercedesovih vozača u boksu i vratio se tačno iza Ocona na deseto mesto, što nije bilo idealno pošto je Francuz startovao na tvrdim gumama.
Norris je u narednom krugu bio u boksu i vratio se na stazu tik iza Pereza, što isto nije bilo dobro za njega, ali je već na početku sledećeg kruga uspeo da iskoristi DRS i prođe Meksikanca. Piastri je gume menjao u 24. krugu i on je bio iza Strolla na osmo mesti.
Potom je i Verstappen otišao u boks i bez problema je zadržao svoju poziciju ispred Norrisa.
U 25 krugu je Ferrari promenio gume kod Leclerca i Monačanin se vratio iza Norrisa, ali i Pereza.
Leclerc je u 27. krugu prošao Pereza, a odmah je isto učinio i Piastri koji se potpuno približio, dok je Perez usporavao Ferrari.
Sainz je bio poslednji od vodećih, koji je menjao gume i vratio se malo ispred Russella i malo iza Pereza.
Za njim je gume promenio i Hamilton, koji je par krugova ranije imao ekskurziju van staze i nakon toga se poredak uglavnom normalizovao.
Verstappen je na čelu imao prednost od 6 sekundi ispred Norrisa, koji je bio tri ipo sekunde ispred Leclerca, dok je Piastri bio odmah iza.
Perez i Stroll su konačno otišli u boks u 38. krugu Perez se vratio na 11. mesto iza Ricciarda, dok je Strol pao na 13. mesto iza Bottasa.
Tempo vozača na samom čelu je bio potpuno izjednačen i razlike se gotovo nisu menjale u odnosu na one koje su bile nakon pit-stopova. Ipak, Leclerc je sredinom trke imao nešto bolji tempo od Norrisa.
Perez je za to vreme iza brzo napredovao do osmog mesta sa kog je otišao u boks, ali je onda ispred njega bila rupa od 30 sekundi do Hamiltona.
Leclerc je oko 43. kruga ušao u DRS iza Norrisa, ali sa tako izjednačenim tempom između dva tima nje mogao mnogo da uradi osim da prati, pritiska i pokuša da iznudi neku grešku McLarenovog vozača.
Međutim, kao pre dve godine, Leclerc je bio taj koji je napravio grešku. Monačanin je presekao šikani Variante Alta i izgubio oko sekundu iza Norrisa.
To je skinulo pritisak sa pobednika iz Majamija koji je onda pojačao tempo i počeo da smanjuje prednost Verstappena koji se žalio na gume.
Russell je iznenađujuće otišao na još jedan pit-stop u 53. krugu i vratio se bezbedno ispred Pereza, ali je izgubio poziciju od Hamiltona.
Na čelu je Norris nastavljao da smanjuje Verstappenovu prednost, a Holanđanin je imao i problem u toliko što mu je ranije u trci pokazana crno-bela zastava, pa je morao da pazi i na granice staze.
Leclerc se nakon ekskurzije van staze udaljio od Norrisa, abio je bezbedan ispred Piastrija koji nije mogao da ga prati.
Norris je davao apsolutno sve od sebe, ali kako se približio na oko 1.5 sekundi počeo je da pravi sitne greškice na izlascima iz krivina koje mu prosto nisu dozvoljavale da se dovoljno približi.
Verstappen je dosta trošio i bateriju što mu je stvorilo dodatni problem na samom kraju i Norris je u poslednjem krugu ušao u sekundu iza svetskog šampiona, ali to na stazi kao što je Imola prosto nije bilo dovoljno da se nešto uradi u krivinama.
Verstappen je tako odneo teško izvojevanu pobedu ispred Norrisa, dok e Leclerc kompletirao podijum.
Piastri je završio na četvrtom mestu ispred Sainza, Hamilton je bio šesti, Russel sedmi, Perez osmi, Tsunoda deveti a Stroll deseti.
Za timove sada nema previše vremena za gubljenje pošto se već sledeće nedelje karavan seli u Monako, koji će svi a doneti potpuno nove izazove.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.
Postaje pomalo zanimljivo…