Vozač Red Bulla trijunfovao je pred domaćom publikom.
Još tokom jučerašnjeg dana bilo je objavljeno da je Yuki Tsunoda kažnjen pomeranjem za tri mesta jer je zasmetao Lewisu Hamiltonu u kvalifikacijama, pa će tako Japanac startovati sa 17. mesta, dok je Kevin Magnussen morao da krene iz pitlejna zbog zamene motora i menjača posle jučerašnjeg udesa. Tako je startni grid za VN Holandije izgledao ovako: Max Verstappen, Lando Norris, George Russell, Alexander Albon, Fernando Alonso, Carlos Sainz, Sergio Perez, Oscar Piastri, Charles Leclerc, Logan Sargenat, Lance Stroll, Pierre Gasly, Lewis Hamilton, Nico Hulkenberg, Gunyu Zhou, Esteban Ocon, Yuki Tsunoda, Valtteri Bottas, debitant Liam Lawson koji menja povređenog Daniela Ricciarda i Kevin Magnussen. Vremenski uslovi pred početak bili su mnogo bolji nego juče, temperatura vazduha iznosila je 18 a staze 29 stepeni i nije bilo padavina. Svi vozači odlučili su da startuju sa mekim pneumaticima osim Lewisa Hamiltona i Nica Hulkenberga koji su imali montirane medijum gume.
Već u formacijskom krugu neki vozači prijavili su prve kapi kiše. Odmah po paljenju zelenih svetala Max Verstappen je poveo kolonu ispred Landa Norrisa i Georgea Rusella. Do treće krivine Fernando Alonso uspeo je da se probije na treću poziciju a iza njega ovoga puta bili su George Russell, Alexander Albon i Carlos Sainz. Već do poslednje krivine kiša je počela jako da pada, pa su Charles Leclerc, Sergio Perez i još nekoiko vozača otišli po intermdijat gume dok je polovina girda ostala na slikovima. Već u drugom krugu i Max Verstappen i Fernando Alonso su otišli na servis a sada je George Russell vodio trku ispred Landa Norrisa na slik pneumaticima. Sergio Perez koji je prvi uzeo intermidijat gume je počeo da profitira pa je u trećem krugu preuzeo vodeću poziciju od vozača koji su se mučili da održe bolide na stazi.
Max Verstappen je u šestom krugu uspeo da se probije na treće mesto tako što je obišao Pierrea Gaslya i sada je krenuo u pohod na Guanyu Zhoua. U tim trenucima Fernando Alonso uspeo je da se nađe ispred Charlesa Leclerca a krug kasnije Holanđanin u Red Bull dolazi na drugu poziciju ispred Kineza u Alfa Romeu. Max Verstappen počeo je da značajno smanjuje razliku za vodećim Sergiom Perezom dok su Ferrarijevi vozači razmenili pozicije. I pored toga što je većina vozača bila na intermdijat gumama, postojala je i grupa koje je ostala na mekoj komponenti i koji su već u 11. krugu kada se staza prosušila počeli da beleže značajno brže krugove. To su primetili i ostali timovi pa su se vodeći vozači odlučili da ponovo odu na servis u uzmu meku gumu, osim Guanyu Zhoua koji je stavio medijum komponentu. Tako prilikom promene pneumatika Charles Leclerc zamenio i oštećeno prednje krilo a spisak prvih deset u 13. krugu čini su: Max Verstappen, Sergio Perez, Fernando Alonso, Pierre Gasly, Carlos Sainz, Guanyu Zhou, Kevin Magnussen, Oscar Piastri, Yuki Tsunoda i Esteban Ocon.
U 16. krugu izbačena je žuta zastava jer je u ogradi na sedmoj krivini ostao Logan Sargeant, zbog čega je siguranosni automobil morao na stazu. Ovo stanje iskoristili su Nico Hulkenreg, Valtteri Bottas i George Russell da odu po nove pneumatike a vozač Mercedesa uzeo je novu tvrdu komponentu.
LAP 16/72
Sargeant into the barriers (he's okay) 💥
⚠️ @astonmartin SAFETY CAR ⚠️#DutchGP #F1 pic.twitter.com/yH0WbqrvBM
— Formula 1 (@F1) August 27, 2023
Ovakvo stanje potrajalo je sve do 22. kruga kada je trka i nastavljena. Max Verstappen je odmah poveo kolonu a Sergio Perez uspeo je da se odbrani od napada Fernanda Alonsa a duel su nastavili i Pierre Gasly i Carlos Sainz. Kevina Mganussen u ovim momentima nije imao tempa pa je tako izgubio pozicije od strane Alexandera Albona i Estebana Ocona a sličnu situaciju imao je Charles Leclerc ispred koga su se našli Lewis Hamilton i Oscar Piastri. Već do 33. kruga Lewis Hamilton uspeo je da se probije na 10. mesto i dođe do poziciju koja donosi bodove, pa je tako iz prvog reda mogao da gleda pritisak koji je Lando Norris vršio na Yukija Tsunodu.
Da je Charlesu Leclercu ovo bio užasan dan potvrdio je i momenat u 40. krugu kada je debitant Liam Lowson počeo da mu se približava. U ovim trenucima Carlos Sainz je prvi otišao na zamenu pneumatika i vratio se sa takođe mekim pneumatikom, dok je italiajnski tim rešio da uvuče Charlesa Leclerca u garažu. Lando Norris je bio sledeći na servisu a i on je uzeo meku komponentu, Esteban Ocon je ovo učinio u 44. krugu, Alexander Albon je do naredni koji je video svoje mehaničari i oni su mu dali medijum komponentu kao i Sergio Perez koji je stavio meki pneumatik. U 46. krugu Lewis Hamilton je bio naredni koji je došao na zamenu i imao takođe meke gume, Pierre Gasly je priliom svoje zamene morao da odradi i kaznu stajanja od pet sekundi što ga je po povratku na stazu stavilo iza Carlosa Sainza. Fernando Alonso je u 49. pozvan na servis koji je prošao uz problem montiranja prednjeg levog pneumatika, što ga je na izalsku bacilo iza Carlosa Sainza. Krug kasnije i Max Verstappen je odradio svoje stajanje ali on se bez problema vratio na vodeću poziciju.
Španac u Aston Martinu je odmah krenuo za svojim sunarodnikom u Ferrariju, pa posle nekoliko kruga u kojima je bio dosta brži uspeo je da na trećoj krivini povrati svoje treće mesto. Nešto kasnije Pierre Gasly uspeo je da sustgne Carlosa Sainza sa kojim se upustio u borbu, dok su timovo obaveštavali vozače da su moguće padavine pred sam kraj trke. Već u 60. krugu na prvoj krivini Pierre Gasly uspeo je da se probije ispred Carlosa Sainza i dođe do četvrte pozicije a Sergio Perez, Pierre Gasly i Carlos Sainz su rešili da odu po intermdijat gume. Od tada za njima su pošli i ostali vozači, što znači da je kiša već stigla na startno-ciljni pravac. U dva kruga svi vozači imali montirane intermidijat gume osim Estebana Ocona koji je imao pneumatike za kišu. Izletanje na prvoj krivini u zaustavnoj zoni imao je Sergio Perez koji je zbog toga izgubio drugu poziciju od Fernanda Alonsa a Max Verstappen je u 64. krugu otišao opet do mehaničara kako bi stavio pneumatike za kišu.
Zbog izletanja Guanyu Zhoua izbečena je crvena zastava a kiša je bila sve jača i jača. Najgore je prošao Sergio Perez koji je se nalazio na zameni pneumatika u momentima kada je izbačena crvena zastava, što znači da je ostao zaglavljen na izlasku iz pitlejna, jer mu nije bilo dozvoljeno da izađe na stazu. Tako su svi vozači morali da se vrate u pitlejn. Izgleda da je RB19 koji pripada Meksikancu bio oštećen prilikom izletanja, zbog čega su mehaničari krenuli sa popravkom. FIA se nešto kasnije oglasila sa spisakom vozača za restart koji je glasio ovako: Max Verstappen, Fernando Alonso, Sergio Perez, Pierre Gasly, Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Lando Norris, George Russell, Alexander Albon, Oscar Piastri, Esteban Ocon, Yuki Tsunoda, Lance Stroll, Nico Hulkenberg, Valtteri Bottas, Liam Lawson i Kevin Magnussen.
Sudije su posle pauze od 20 minuta obavestile da će se trka nastaviti u 17.14h i to letećim restartom i ovom prilikom bilo je obavezno imati gume za promenljive uslove. Vozači koji su kasnili za krug imali su prilke da ranije napuste pitlejn a onda su se svi vozači vratili na stazu ali iza sigurnosnog automobila koje je na stazi ostao samo dva kruga. U 67. krugu Max Verstappen je poveo kolonu ali nije uspevao da odmah umakne Fernandu Alonsu. Zbog prekoračenja brzine u piteljnu, Sergio Perez dobio je kaznu dodavanja od pet sekundi, kao i da je Lewis Hamilton vršio pritisak na Carlosa Sainza. Krug kasnije od trke odustaje George Russell koji je imao probušeni pneumatik. Max Verstappen uspeo je da mirno privede trku kraju i tako pobedi ispred Fernanda Alonsa i Pierrea Gaslya, dok je na četvrtom mestu zbog kazne bio Sergio Perez. Carlos Sainz uspeo je da se odbrani od napada Lewisa Hamiltona, sedmi je bio Lando Norris a do bodova su još došli i Alexander Albon, Oscar Piastri i Esteban Ocon. Na ovaj način Holanđanin je izjednačio rekord Sebastiana Vettela od devet uzastopnih pobeda.
Rezultati trke za VN Holandije:
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog
Hahaha… Sainz je bolji od francuza. Konstantan je.
Da vidimo sta imaju, menjaci svecica na Puntu i veliki drmri inzenjerstva koji voze jugice, da kazu na danasnje izdanje najveceg talenta u istoriji F1 – Sarla LeChrashlera kako ga zovu na instagramu…