Trke i testiranja

Verstappen odoleo Sainzovom pritisku i došao do pobede na VN Kanade

Peter Fox/Getty Images/redbullcontentpool.com

Vozač Red Bulla ostavrio je novi trijumf u sezoni.

Vremenki uslovi pred početak trke bili su znato bolji nego juče. Kiša nije padala, bilo je sunčano i bez oblaka. Temperatura staze iznosila je čak 40 a vazduha 19 stepeni. McLaren je danas saopštio da je Norrisu zamenio motor, ali da je vraćen jedan od starijih agregata tako da Britanac nije dobio kaznu. Veliki broj vozača odlučio se da krene sa medijum pneumatikom dok su Bottas, Perez, Norris, Stroll i Leclerc izabrali tvrdu komponentu.

Verstappen je sigurno poveo na startu ispred Alonsa i Hamiltona, dok je peti bio Magnussen a šesti Ocon. Russell je posle prvog kruga zauzimao sedmo mesto, Schumacher osmo, Ricciardo deveto a Zhou desetu poziicju, Perez je bio 11. a Leclerc na 17. mestu. Sainz je u ranoj fazi trke držao priključak za svojim starijim sunarodnikom i idolom, pa je uz pomoć DRS na zadnjem pravcu uspeo da preuzme drugu poziciju. Magnussen je prijavio oštećenje na prednjem krilu a do 5. kruga Verstappen je imao prednost od 3 sekunde za vozačem Ferrarija. Alonso je u međuvremenu postao mesta za Hamiltona ali ni Sainz nije uspeo da se odvoji od vozača Alpina. Gasly se u 6. krugu već prebacio na tvrdi pneumatik a Leclerc je u ovim trenucima držao 15. mesto. Sainz je u ovoj fazi trke počeo da ređa najbrže krugove ali je usledio odgovor vodećeg Red Bulla a u 8. krugu Magnussen je morao na servis kako bi najpre zamenio prednje krilo koje je imao oštećenja. Tada je Perez parkirao bolid u zaostavnoj zoni kod devete krivine zbog problema sa bolidom zbog čega je bilo izbačeno stanje virtuelnog sigurnosnog automobila.

To je iskoristio Verstappen da u 9. krugu ode na servis i stavi tvrdu komponentu a isto je učinio i Hamilton. Aktuleni šampion vratio se na 3. poziciju a njegov najveći rival iz prošle sezone pao je na 6. mesto, dok je trku vodio Sainz. Akcija je nastavljena u 10. krugu a u duel upali su Hamilton i Ocon, gde je Britanac izašao kao pobednik i došao do petog mesta. Leclerc je naišao na vozić koji su činili Albon, Bottas i Norris gde je ubrzo uspeo da na zadnjem pravcu obiđe vozača McLarena. Verstapen se već u 15. krugu približio Alonsu koga je uz pomoć DRS-a uspeo da obiđe i krenuo je da skida razliku za vodećim Ferrarijem. Bottas je posle velike borbe uspeo da obiđe Albona a odmah to čini i Leclerc, gde je vozač Alfa Romea dobio deseto a Ferrarija 11. mesto. Sledeći koji je odustao bio je Schumacher koji je stao na isto mesto kao i Perez zbog čega je ponovo izbačeno virtuelno sigurnosno vozilo pa su tako na servis otišli Russell, Norris, Vettel i Sainz.

Trka je puštena u momentu kada je Španac u Ferrariju napuštao pitlejn pa je tako uspeo da izađe ispred Hamiltona koji ga je odmah napadao. Sainz je upeo da odbije napade Mercedesa kao i da sustigne Alonsa od koga je u 22. krugu na zadnjem pravcu preuzeo drugo mesto. Hamilton je dve kruga kasnije uspeo da obiđe Alonsa za treću poziciju dok se Leclerc probio na 7. mesto. Vozač iz Monaka zaseo je na zadnji deo Oconovog Alpina ali prolaza nije bilo. Tek u 29. krugu Alonso odlazi na svoj prvi servis, uzima tvrde gume i vraća se u poredak kao sedmi. Sainz je uspevao da u ovom delu skine zaostatak za Verstappenom za oko jednu sekundu pa je razlika u 34. krugu iznosila nešto više od osam sekundi. Stroll je tada branio svoje deveto mesto od Zhoua a veoma blizu iza njega nalazili su se još i Tsunoda i Ricciardo. Drugoplasirni Španac je nastavio je u istom tempu da skida razliku za vodećim Holanđaninom koja je u 42. krugu pala na ispod 6 sekundi. U tim trenucima Leclerc odlazi na svoj prvi servis, dobija medijum pneuatike i na stazu se vraća na 12. poziciju a ispred njega nalazio se vozić koji je predvodio Stroll sa osmog mesta. Krug kasnije Red Bull izdaje nardedbu Verstappenu da ode na novi servis gde opet dobija tvrde pneumatike a na stazu se vraća iza Hamiltona koji sada preuzima drugu poziciju. Holanđanin je uspeo da obiđe Britanca na zadnjem pravcu koga je Mercedes pozvao na servis a i on ovoga puta dobija tvde gume. Sledeći na zameni bio je Russell koji je uradio istu stvar kao i njegov timski kolega. Verstappen je nastvio da skida razilku za Sainzom za oko sekunde po krugu dok je Leclerc uspeo da lako napreduje do 8. mesta. U 49. krugu Tsunoda je završio u zidu kod prve krivine kada izlazio iz boksa zbog čega su sudije izbacile sigurnosno vozilo na stazi. Sainz je to odmah iskoristio da ode  po nove tvrde gume ali se na stazu vratio iza Verstappena a do servisa stvarili su još i Ocon, Alonso, Bottas, Zhou i Ricciardo.

Sudje su dale znak da će se sigurnosno vozilo skolniti u 55., što je značilo da će do kraja ostati još 16 krugova. Verstappen je na restartu ponovo poveo kolonu, Sainz je bio odmah iza kao i Hamilton. Leclerc je od tada vršio pritisak na Ocona a dva kruga posle izlaska sigurnosnog vozila sa staze omogućena je upotreba i DRS sistema. Španac je okupirao bolid vodećeg Red Bulla koji je takođe morao da ubrza. Za to vreme Leclerc je uspeo da se nađe ispred Ocona u 10. krivini ali Sainz nije imao rešenja za dobru brzinu koji je Verstappen imao na pravcu. Razlika između vodećeg dvojca krugovima je bila ispod jedne sekunde ali je Španac nije dolazio u priliku za preticanje. Verstappen je do kraja uspeo da se odbrani od Sainzovog pritiska a treće mesto zauzeo je Hamilton. Russell je opet bio fanatstičan na četvrtom mestu ispred Leclerca koji se odlično oporavio i kroz cilj prošao kao peti. Šesti je bio Ocon ispred Alonsa koji se branio od Bottasa a do bodova su došli još Zhou i Stroll.

Rezultati sa trke za VN Kanade

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

 

 

Ostavi komentar