Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappen odličnom vožnjom i taktikom pobedio Mercedes na VN Francuske

VN Francuske

Rudy Carezzevoli/Getty Images/redbullcontentpool.com

Holanđanin je uspeo da na dva kruga pre kraja doće do prvog mesta i pobede na Pol Rikardu.

Na samo dva sata pred početak trke na stazi Pol Rikard pojavila se kiša, zbog čega je kasnije nesto sav sloj od guma koji je nanet tokom vikenda. Ipak, neprosredno pred početak trke, uslovi su bili suvi ali oblačni pa je tako temperatura staze pala na samo 30 a vazduha na 24 stepeni. Zbog jučerašnjeg udesa Yuki Tsunoda je morao da zameni menjač i pod, zbog čega je u trku krenuo iz pitlejna.

Pre početka trke videli smo da su samo Ocon, Vettel, Giovinazzi, Raikkonen, Mazepin i Stroll imali tvrde gume, svi ostali su rešili da startuju sa mekim. Verstappen je poveo kolonu na startu, ali je napravio grešku u prvoj krivini posle čega je prva pozicija pripala Hamiltonu. Treći je bio Bottas ispred Pereza, Sainza, Gaslya , Leclerca, Alonsa, Ricciarda i Norrisa. Hamilton je posle prvog kruga imao prednost od 1.5s nad Verstappenom koji je u ranoj fazi trpeo pritisak od drugog vozača Merecdesa. Ricciardo je sa druge strane napravio sličnu grešku kao i Verstappen pa je tako izgubio mesto od svog timskog kolege. Holanđanin je u narednim krugovima uspevao da spušta razliku za vodećim Hamiltonom, koja je do 4. kruga pola na 1.2 sekunde. Od tada, najveću bitku na stazi vodio je Gasly koji se nalazio na 6. mestu u sendviču Ferrarijevih vozača.

Ricciardo i njegov bolid su nekako oživeli po pitanju tempa, pa se tako na njegovom nišanu našao Alonso, koji je bio na 8. mestu i uveliko se mučio sa guama a isti problem prijavljivali su i ostali vozači. Do 11. kruga Hamiton je ima skoro 2 sekunde viška nad Verstappenom koji je bio ispred 1.3 sekundi ispred Bottasa a oba vozala Mercedesa prijavljivali su problem sa grejnigom na pneumaticima. Baš tada, Ricciardo je uspeo da obiđe Alonsa i zauzme osmo mesto a istu stavar je učinio i Norris pa su se tako oba McLarena našla ispred vozača Alpinea. Ricciardo je nastavio da pruža dobar tempo, pa je tako u 14. krugu obišao Leclerca dok je Alonso nastavio da pada u pslamanu.

Upravo vozač iz Monaka je rešio da prvi ode do boksa gde je odmah stavio tvrdu komponentu. Tsunoda je bio sledeći koji je otišao do svojih mehaničara po tvrdu gumu, kao i Ricciardo, Bottas, Sainz, Gasly. U 19. krugu Verstappen je otišao po tvrdi pneumatik posle čega je uspeo da se vrati ispred Bottasa na stazi a u istom momentu je i Alonso rešio da se oslobodi medijum penumatika. Krug kasnije na redovni servis otišao je Hamilton, koji je imao dobar servis, stavi tvrde gume, ali je na prvoj krivini po povratku na stazu izgubio prvo mesto od Verstappena. Od tada, Hamilton se nalazio u repu Verstappenovog bolida, koji je morao da se brani na pravcima, ali je posle samo par krugova njeg tempo je opao pa je Britanac morao da se brani od napada Valtterija Bottsa. Borba ove trojke se ni malo nije smanjivala, pa je tako Hamilton već u 24. krugu bio DRS zoni Maxa Verstappena. U tim momentima Perez je rešio da ode na zamenu guma, pa je tako prvo mesto pripalo njegovom timskom kolegi.

Od tada Verstappen-Hamilton-Bottas su se nalazili na prva tri mesta u intervalu od 1.3 sekunde dok je četvrti bio Perez sa 18 sekundi zaostatka. Peti je bio Vettel ispred Strolla koji još uvek nisu išli na zamenu guma, dok je sedmi bio Leclerc ispred Ocona koji takođe nije bio do svojih mehaničara a za njima su sledili Ricciardo, Sainz i Gasly.

U 29. krugu vozači Ferrarija su zamenili svoje pozicije, pa je tako sada Sainz pripao 8. a Leclercu 9. mesto. U tim trenucima Norris je uspeo da se na prilazu za 10. krivinu nađe ispred Gaslya a nešto kasnije i Leclerca. Britanac je nastavio sa dobrim tempom pa je tako u 32. krugu našao ispred Sainza i tako preuzeo osmu poziciju. Do tada razlika između Verstappena i Hamiltona povećala se na skoro 3 sekunde.

Baš u tom trenutku Verstappen je rešio da ode na novi servis pa je tako uzeo novi medijum penumatik, posle čega je pao na 4. mesto i imao je zaostatak od 17 sekundi za Hamiltonom. Odmah u prvom krugu Holanđanin je bio za 2 sekunde brži od vodećeg Mercedesa pa se tako odmah domogao i treće pozicije koju mu je prepustio Perez. Do 38. kruga razlika između Hamiltona i Verstappena pala je na samo 9.5 sekundi, dok su se vozači Ferrarija mučii sa gumama i tako izgubili pozicije od Gaslya i Alonsa.

Već do 43. kruga Verstappen je uspeo da sustigne Bottasa koga je fantastičnim manverom u 10. krivini obišao i krenuo u pohod za Hamiltonom koji mu je bežao oko 5 sekundi. Bottas je od tada bio Perezovom radaru, ali Verstappen u ovim momentima nije uspeva da značajnije skine razliku za vodećim Hamiltonom. Borba za treće mesto trajala je dosta dugo, pa je u 49. krugu Perez uspeo da obiđe Finca na prilazu za 10. krivinu. Verstappen je nastavio u tim moometima da spušta razliku za Hamiltonom, koga je uz pomoć DRS uspeo da obiđe na osmoj krivini i dođe do prvog mesta samo na dva kruga do kraja.

Do kraja Verstappen je mirno priveo trku do karaja i pobedio ispred Hamiltona i Pereza, koji je zbog preticanja Bottasa nalazi pod istragom. Odličan je bio Norris na petom mestu ispred timskog kolege Danilela Ricciarda, dok su do bodova došli još i Gasly, Alonso, Vettel i Stroll.

Rezultati sa VN Frabcuske

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

 

Leave a Reply