Red Bull je ostvario dvostruku pobedu u Monci ispred dva Ferrarija, koji su danas bukvalno dali sve od sebe.
Većina vozača je za start trke odabrala srednje-tvrde gume, dok su na tvrdim startovali samo Hamilton, Bottas i Magnussen.
Već pre starta smo imali prvo uzbuđenje i odustajanje pošto je Tsunodin bolid počeo da se puši pa je Japanac morao da se parkira pored staze na prilazu Parabolici.
Vozači su zbog toga morali da voze dodatni pripremni krug, međutim pošto redari nisu mogli da pomere bolid AlphaTaurija, ceo start je odložen za petnaestak minuta.
Start trke je prošao bez incidenata i pored manje gužve u prvoj krivini u kojoj su bili Leclerc i Russell. Pozicije na čelu su ostale nepromenjene, a jedan od retkih koji je napredovao je bio Piastri koji je preskočio Albona za šesto mesto.
Međutim, samo krug kasnije, Albon je iskoristio fantastičnu brzinu svog Williamsa i vratio šesto mesto na prolasku drugoj šikanu.
Verstappen je počeo polako da pritiska Sainza od trenutka kada je dobio DRS. U 6. krugu smo videli prvi napad, ali je Sainz odlično pozicionirao svoj bolid u prvoj krivini i odbranio vođstvo.
Prvu trojicu je razdvajala sekunda ipo, dok su Russell i Perez bili malo iza i čekali rasplet ispred sebe.
Dalje iza njih je Alonso uspeo da povrati desetu poziciju koju je na startu izgubio od Hulkenberga i do tog trenutka je već izgubio 3 sekunde za grupom ispred sebe u kojoj su bila dva McLarena i Hamilton.
Perez je od 11. krug započeo da konstantno napada Russella na glavnom pravcu, ali je Britanac bio mnogo hrabriji na kočenjima što mu je omogućavalo da se brani.
U 14. krugu su nakon duela obojica presekla prvu šikanu nakon čega se Perez našao ispred, ali je morao da vrati poziciju.
U sledećem krigi smo konačno videli promenu na vrhu. Sainz je blokirao točak na prolasku krivini 1 i to je kompromitovalo njegov izlazak i brzinu kroz Curva Grande. Verstappen je to iskoristio, pozicionirao bolid sa unutrašnje strane i lako na kočenju prošao Ferrari.
Odmah iza je konačno manevar napravio i drugi Red Bull kada je Perez konačno imao dovoljno dobru brzinu na glavnim pravcu da prođe Russella i preuzme četvrto mesto.
Albon je u međuvremenu bio prvi iz top 10 koji je menjao gume, a Sainz i Russell su bili sledeći u 20. krugu.
Za to vreme je Perez iskoristio čist vazduh da sustigne Leclerca, koji je ipak na kraju 21. kruga za Verstappenom otišao u boks. U Sledećem krugu je isto učinio i Perez, a poredak je ostao nepromenjen.
Trku je u tim trenucima poveo Piastri ispred Norrisa i Hamiltona, a Norris je bio prvi iz te grupe koji je bio na promeni guma u 23. krugu.
Piastrija je krug kasniji pit-stop koštao pozicije u odnosu na timskog kolegu, a u prvoj krivini je čak viđen i minimalni kontakt između njih dvojice pošto su se našli točak uz točak na stazi.
Za to vreme je Russellu dodeljena kazna od 5 sekundi zbog toga što je pri povratku na stazu nakon svog pit-stopa presekao stazu i nepropisno obišao Ocona, sa kojim nije ni bio u trci.
Verstappen je u 24. krugu za prvo mesto obišao Hamiltona, koji je bio na drugačijoj strategiji.
Sedmostrukog šampiona su u 28. krugu prošli i Sainz, Leclerc i Perez u razmaku od svega nekoliko krivina, pa je i on na kraju tog kruga otišao da promeni svoje gume.
On je za razliku od ostalih prešao na srednje-tvrdu komponentu i vratio se na desetu poziciju iza Alonsa. Ipak, Britanac je već u sledećem krugu iskoristio svoje sveže i mekše gume i probio se na deveto mesto.
Verstappen je na čelu vodio sa 6s prednosti ispred Sainza iza kog je bio formiran DRS vozić u kom su bili Leclerc i Perez.
Monačanin je međutim u jednom trenutku ispao iz DRS-a i to ga je stavilo pod veliki pritisak od strane Pereza. Vozač Red Bulla nije uspeo da prođe u prvom pokušaju na prilasku drugoj šikanu Variante della Roggia, ali je u narednom krugu u prvoj šikani bio u boljoj poziciji koja mu je omogućila da na najbolji način iskoristi pomoć DRS-a i prođe na treće mesto.
Iza te borbe je Russell zaostajao sedam sekundi, dok je 16 sekundi iza Mercedesa vođena velika borba za šesto mesto između Norrisa i Albona.
Problem je bio u tome što je Albon imao neverovatnu brzinu na pravcima, tako sa Norrisu nije previše pomagao ni DRS.
U 38. krugu je Britanac čak prilikom jednog pokušaja presekao šikanu, posle čega je morao da vrati mesto Tajlanđaninu.
Odmah iza te borbe su bili Piastri i Hamilton, a Vozač mercedesa je davao sve od sebe da iskoristi mekšu komponentu guma i prođe mladog Australijanca.
Pritisak se isplatio u 41. krugu, ali uz kontakt za koji je iz prve delovalo da je kriv Piastri, koji je imao i oštećeno prednje krilo. On je zbog toga morao u boks i to ga je potpuno izbacilo iz borbe za bodove, a Hamilton je na kraju dobio 5 sekundi kazne za izazivanje incidenta.
U borbi za pozicije na podijumu je Perez počeo žestoko da pritiska Sainza.
U 43. krugu je Meksikanac preambiciozno pokušao sa spoljne strane posle čega je dva puta napravio grešku i presekao prvu šikanu.
Perez je konačno posle mnogo muka uspeo da prođe u 46. krugu, a iza njega je manevar protiv Norrisa napravio i Hamilton. On je kasnije uspeo da obiđe i Albona nakon čega je krenuo u trku sa vremenom u pokušaju da napravi prednost od 5 sekundi ispred Williamsa.
Za to vreme se između dva Ferrarija vodila velika borba između Sainza i Leclerca koja je za publiku bila podjednako zabavna, ali i stresna pošto su nekoliko puta umalo imali kontakt.
Verstappen je mirno priveo svoju trku kraju i ostvario rekordnu desetu uzastopnu pobedu ispred Pereza i Sainza koji je jedva izdržao nalete Leclerca u poslednja dva kruga.
Peta i šesta pozicija je pripala Russellu i Hamiltonu i pored kazni koje su imali, Albon je morao da se zadovolji sedmim mestom, dok su Norris, Alonso i Bottas pokupili poslednje bodove na Monci.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog
Da gledali smo istu trku…na žalost. Kad se očajnički braniš od timskog kolege u poslednjim krugovima po cenu da upropastiš celu trku i njemu i sebi, samo da bi bio na podijumu… kakav moralni patuljak.
Sainc je najgori timski vozač kojeg je Ferari imao. Izuzetno loš čovek. Ovo njegovo treće mesto je poraz za ekipu a ne povod za bilo kakvo slavlje. Celu trku je vozio nepromišljeno i pred kraj moli tim da ga ostave na trečem mestu tj. da ga Leklerk ne obiđe. SRAMOTA!
Jesmo li mi gledali istu trku?
Sainc je najlošiji timski vozač kojeg je Ferrari imao. Izuzetno loš čovek i što pre bi trebalo da ode u taticin audi…