Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappen nakon gomile problema i dosta sreće slavio u Barseloni

Max Verstappen

Holanđanin i Red Bull su preuzeli vodeću poziciju u obe konkurencije zahvaljujući dvostrukoj pobedi i odustajanju Charlesa Leclerca.

Start trke je bio prilično Haotičan za nekoliko vozača. Leclerc i Verstappen su zadržali pozicije, ali je Sainz loše krenuo i pao na šesto mesto iza Hamiltona. Russel i Perez su napredovali na treće i četvrto mesto, a Hamilton je bio u nešto podređenijem položaju pošto je jedini startovao na tvrdim srednje tvrdim gumama. Njega je sa spoljne strane u krivini 3 obišao Sainz, a onda je u napad krenuo i Magnussen, ali je došlo do kontakta sa Mercedesom i danac je završio van staze.

Hamilton je morao u boks nakon toga i pao je na začelje kao i Magnussen, koji se vratio u trku.

Odličan početak trke su imali vozači Alpine koji su se velikom brzinom probijali prema prvih 10, a dobar posao je na čelu obavljao i Leclerc, koji je postepeno gradio svoju prednost ispred Verstappena.

Situacija se polako stabilizovala, a onda je krenuo haos.

Prvo je u 8. krugu Sainza iznenadio vetar u krivini 4, a onda krug kasnije i Verstappena. Obojica su izleteli sa staze, pa se Verstappen vratio na četvrto, a Sainz na deveto mesto.

Perez je u 11. krugu morao da pusti Verstappena koji je krenuo u poteru za Russellom, ali su ubrzo obojica morala na promenu guma. Pozicije su ostale nepromenjene, i Verstappen je odmah krenuo u napad, ali se suočio i sa problemom pošto mu DRS nije radio.

Tačnije, radio je, ali samo povremeno, a u trenucima i kada je imao priliku za ozbiljan napad, Russell se fantastično branio.

Sve to je trajalo i trajalo i omogućilo je Leclercu da izgradi ogromnu prednost, mirno ode u boks u 21. krugu i vrati se 6 sekundi ispred Russella.

U 24. krugu smo videli sjajnu bitku između Verstappena i Russella. Svetski šampion je uspeo da prođe sa unutrašnje strane u krivini 1, ali se Russel vratio spolja u krivinama 2 i 3 i povratio svoje mesto.

Verstappen je bivao sve više frustriran u tim trenucima, ali je sigurno mogao da se opusti tri kruga kasnije kada se dogodio ključni trenutak trke. Naime, Leclerc je doživeo problem sa motorom (po zvuku je delovalo da je otkazao ERS) zbog čega je morao da se vrati u boks i odustane.

Russell je preuzeo lidersku poziciju, a Verstappen je dva kruga kasnije otišao na drugu promenu guma i prešao je na meku komponentu kako bi pokušao da preskoči vozača Mercedesa kroz boks.

To je oslobodilo Pereza koji nije kao njegov timski kolega imao problem sa DRS-om, pa je u 31. krugu poveo nakon što je obišao Russella na glavnom pravcu.

Trka se u tim trenucima konačno primirila. Vozači su polako redom menjali gume.

Russell je u 36. krugu otišao na svoj drugi pit-stop i očekivano se vratio na treće mesto iza Verstappena, koji je na mekim gumama sustizao Pereza.

Iza njih je sjajnu trku vozio Bottas na četvrtom mestu, dok se Sainz nakon problema na početku probio do pete pozicije.

U poslednjih 16. krugova su svi po još jednom zamenili gume. Perez je to učinio prvi u Red Bull, dok je Verstappen sačekao još nekoliko krugova.

Između njih je razlika nakon tih zamena bila šst sekundi, ali je Holanđanin imao znatno svežije gume i bolji tempo. Ipak, DRS mu opet nije radio kada je sustigao Pereza, pa ga je Meksikanac desetak krugova pre kraja pustio u krivini 4 nakon timskih naređenja sa pit-wall-a.

U poslednjih nekoliko krugova se otvorila i sjajna borba za četvrto mesto pošto je Hamilton je imao sjajan tempo na mekim gumama u odnosu na Bottasa i Sainza. Španac je uspeo da obiđe bivšeg vozača Mercedesa, a Hamilton je učinio isto odmah za njim. Nakon par mirnijih krugova je sedmostruki svetski šampion napao i Sainza i sjajno ga prošao sa spoljne strane u krivini 1.

Delovalo je da su Mercedesu garantovane pozicije 3 i 4, ali se onda dva kruga pre kraja dogodio peh kod Hamiltona kojem je počelo da nestaje goriva. On je zbog toga morao da uspori na pravcima, što je omogućilo Sainzu da se vrati na četvrto mesto.

Vertsappen je na čelu mirno priveo trku kraju ispred Pereza, koji je vozio najbrži krug i tako doneo Red bullu maksimalne bodove u Španiji.

Russell se još jednom popeo na podijum sa Mercedesom ispred Sainza i Hamiltona, dok je Bottas bio sjajan šesti za Alfa Romeo.

Jednako dobru trku je imao Ocon u Alpini na sedmo mestu, Norris je bio osmi, Alonso deveti, dok je poslednji poen osvojio Tsunoda.

Red Bull je ovim rezultatom preuzeo vodeću poziciju u obe konkurencije, a sledeća trka je na programu veća za nedelju dana u Monaku gde će Ferrari želeti žarko da se iskupi za današnji rezultat.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Leave a Reply