Ferrari je ponovo prokockao pobedu, a Red Bull je to iskoristio i dodatno pobegao u oba šampionata.
Vreme na Hungaroringu je bilo nestabilno. Oko staze je bilo padavina i postojala je mogućnost da neki lokalni pljusak zahvati stazu.
Već na početku smo videli dosta različitih strategija. Ferrarijevi vozači su se odlučili za srednje-tvrde gume, dok su Russell, Norris i vozači Red Bulla bili na mekim.
Na startu trke nije bilo promena među prvom četvoricom. Russell je poveo ispred Sainza, Leclerca i Norrisa, ali se zato Hamilton sa sedmog probio na peto mesto.
Vozači Red Bulla su do kraja prvog kruga ušli u prvih deset, a već u drugom krugu smo imali virtualno vozilo bezbednosti zbog kontakta na stazi između Vettela i Albona, kao i Magnussena i Ricciarda.
Russell je kao u francuskoj imao izvanredan restart i samo u je uspeo da napravi 2.5s prednosti ispred Sainza.
Španac nije previse jurio za vozačem Mercedes i kao da je kontrolisao svoj tempo.
Verstappen i Perez su se u prvih deset krugova polako probili ispred Dve Alpine na šesto i sedmo mesto, dok je Hamilton bezuspešno pokušavao da prođe Norrisa koje su počele da popuštaju meke gume nakon deset krugova.
To je omogućilo Verstappenu da uhvati priključak.
U 12. Krugu je Prvo Hamilton obišao svog sunarodnika u McLarenu, a iza se dobro pozicionirao Verstappen koji je prošao Norrisa odmah nakon toga u krivini 2.
Norris je ujedno bio prvi koji je promeni gume, dok je od Vodećih prvi potez povukao Russell.
U narednim krugovima su gume zamenili i ostali, a na stazi je duže ostao Leclerc koji je vozio sjajno na srednje-tvrdoj komponenti.
On je svoj pit-stop odradio u 22. krugu i vratio se na stazu ispred svog timskog kolege i malo ispred Russella.
Prvih nekoliko krugova je iskoristio da pripremi gume, a onda je u 27. Krugu ušao u DRS iza Mercedesa i krenuo u napad.
Nakon nekoliko sjajnih duela posebno u krivinama 1, 2, 3 i 4, Leclerc je prošao na vodeću poziciju u 31. krugu i počeo da gradi prednost.
Iya njih su se vodli sjajni dueli za bodove između Alpina i Aston Martina. Francuski tim uopšte nije imao prijanjanje na tvrdim gumama koje su montirali u drugom izlasku na stazi i ubrzo su se Stroll i Vettel našli ispred njih u bodovima.
Verstappen je prvi od vodećih reagovao kada je u pitanju druga promena guma i na taj način je želeo da što više smanji svoj zaostatak u odnosu na vodeće koji inace nije bio toliko veliki.
Ta odluka mu se isplatila nekoliko krugova kasnije kada su ostali promenili gume.
Posebno u pogledu jurenja Leclerca koji je prešao na tvrdu komponentu, za koju smo ranije kod Alpine videli da ne pruža nikakav tempo.
Verstappen je prvo preskočio Russella kroz boks, a onda se ubrzo na srednje-tvrdim gumama našao i u repu Leclerca koji je klizao na sve strane.
Svetski šampion je iskoristio svoju priliku u 41. Krugu i preuzeo vodeću poziciju. Međutim, na kraju sledećeg krug prav veliku grešku u pretposlednjoj krivini, okreće se, ali tom prilikom nije izgubio previse vremena pa se vratio manje od dve sekunde iza Leclerca.
Ferrari međutim nikako nije mogao da oživi tvrde gume pa je Verstappen ponovo prošao Monačanina u 45. krugu.
Hamilton i Sainz su videvši performanse Leclerca ostali duže na stazi kako bi za finiš trke montirali meke gume.
Sainz je tako gume promenio u 47, aHamilton u 52. krugu. Sainz ni meke gume nisu previse pomogle pošto je jedva uspevao da izvuče kakav-takav tempo iz njih. Hamilton je sa druge strane leteo stazom nakon inicijalne pripreme guma i počeo da smanjuje zaostatak od 10s za Sainzom.
Leclerc je 15 krugova pre kraja odradio i treći pit-stop pošto se mnogo mučio na tvrdim gumama i on je logično montira meku komponentu. Ipak, ni on kao ni Sainz nije prikazivao dovoljno dobar tempo i nije mogao da uhvati priključak za Perezom kog je u tom trenutku jurio.
Hamilton je za to vreme bukvalno poje prednost Sainza, pa i Russella i krenu o borbu za podijum.
Prvo je obišao Sainza u 63. Krugu nakon što je sporiji Tsunoda usporio Španca prilikom obilaženja za ceo krug.
Samo par krugova kasnije je stigao i do svog timskog kolege. Imao je jedan neuspešna napad, ali je u 64. Krugu rutinski na izlasku iz krivine 1 preuzeo drugo mesto.
Do kraja trke nije bilo većih uzbuđenja. Imali smo jedno virtualno vozilo bezbednosti na samom kraju kada je Bottas odustao zbog problema sa motorom.
Verstapen je mirno priveo kraju ispred dva Mercedesa koji su ponovo smanjili prednost Red Bulla i Ferrarija u šampionatu konstruktora. Sainz je morao da se zadovolji slabašnim četvrtim mestom ispred Pereza i timskog kolege Leclerca koji je nakon što je ubedljivo vodio trku potpuno pao u poretku.
Sedmo mesto je pripalo Norris, a lisu Alpine u finišu trke uspele da se vrate u bodove, završe na osmom i devetom mestu i ponovo prikupe dobru količinu bodova u borbi sa McLarenom.
Poslednji poen je pripao Vettelu koji je vodio žestok duel sa timskim kolegom Strollom u završnici trke.
Sada u formuli 1 počinje letnja pauza. Tri nedelje smo bez trka, a onda se cirkus seli u Belgiju na legendarni Spa Frankoršamp.
RACE CLASSIFICATION (LAP 70/70)
Starts P10, finishes P1 – what a drive from @Max33Verstappen 👏👏👏#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/qQp0ZJFCom
— Formula 1 (@F1) July 31, 2022
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.
Bravo Max , bravo Luis .Max sa 10 a Luis sa 7 mesta na Hungaroringu !
Stvarno im nije bilo teško to da izvedu kad su imali Ferarije ispred sebe 😂