Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Verstappen došao do 60. pobede u karijeri nakon još jedne lude trke u Montrealu

Max verstappenMax Verstappen, Red Bull, VN Kanade 2024. / foto: twitter.com/redbullracing

VN Kanade je ponovo priredila velika uzbuđenja, a Verstappen se vratio na vrh ispred Norrisa i Russella. Oba Ferrrarija odustala.

Timove je na početku trke dočekalo vlažno vreme kao što je bilo i prognozirano. Padala je blaga kiša, pa su za start morale da se koriste Inter medijum gume. Jedini izuzetak su bili vozači Haasa koji su odlučili da startuju na plavim wet gumama.

Na startu su svi bili jako oprezni. Russell je poveo trku ispred Verstappena, Norrisa i Piastrija, dok je Alonso na petom mestu agresivno pokušavao da napadne Australijanca.

Za to vreme se Magnussen fantastično probijao napred na wet gumama i do sredine drugog kruga se popeo do 7. mesta.

On je u narednim krugovima nastavio da uništava konkurente ispred sebe, pa je do kraja trećeg kruga je obišao i Hamiltona, Alonsa i Piastrija i našao se nadomak podijuma na četvrtoj poziciji.

Jednako dobar napredak je pravio i Hulkenberg koji se probio do osmog mesta do početka četvrtog kruga i oni su ujedno bili jedini vozači koji su konkretno napadali.

Leclercu koji je bio na 11. mestu je u petom krugu javljeno da ima problem sa motorom i da gubi oko pola sekunde na pravcima, ali da nastavi da pritiska.

Russell je na čelu imao sigurnu prednost ispred Verstappena, dok se Magnussenov napredak zaustavio pošto je staza polako počela da se suši što je išlo u korist svima na intermedijum gumama.

U 6. krugu je Sargeant na kratko bio van staze, ali je uspeo da se vrati bez oštećenja u trku.

Magnussen je u 8. krugu otišao u boks da pređe na intermedijum gume. Međutim, promena guma je bila jako spora i on je zbog toga pao tek na 14. mesto iza Sainza.

U tim trenucima je na stazi čak počelo da sija i sunce a staza se sve više sušila. Hulkenberg je i pored toga odlučio da ostane na wet gumama na sedmom mestu i on je u tim trenucima bio jedini vozač na toj komponenti. Vozači iza njega su ubrzo počeli da ga sustižu pa se u 12. krugu stvorio veliki vozić iza njega.

Verstappen je u 10. Krugu počeo da sustiže Russella za kojim je nešto ranije zaostajao oko tri sekunde. Norris je iza njih bio još brži, ali je i zaostajao oko sedam sekundi za liderom.

Hulkenberg je otišao u boks u 13. krugu, a timovi su svojim vozačima najavljivali novu kraću kišu u narednih 15 minuta.

Verstappen je nekoliko krugova pokušavao da pritisne Russella, ali nikako nije uspevao da pronađe prostor za prošla, a Norris je to koristio da potpuno smanji svoj zaostatak.

Staza se do 17. kruga gotovo potpuno prosušila, ali niko nije išao u boks zbog kiše koja je najavljivana. U jurnjavi za Russellom Verstappen je napravio jednu grešku u krivinama 1 i 2 što je dovelo do toga da se onda on naže pod pritiskom Norrisa, koji je vrteo najbrže krugove.

U tim tim trenucima je omogućen i DRS što je Norris nakon nekoliko pokušaja konačno uspeo da iskoristi u 20. krugu i krene u poteru za Russellom.

Vozač Mercedesa nije imao nikakve šanse na zadnjem pravcu u narednom krugu i Norris je poveo trku u 21. krugu.

Russell je u toj borbi promašio poslednju šikanu što je omogućilo Verstappena da ga prođe na izlasku na glavni pravac.

Iza njih su praktično od početka trke veliki duel vodili Alonso. Hamilton za peto mesto, ali Britanac nikako nije uspevao da prođe svog bivšeg timskog kolegu.

Piastri je za to vreme potpuno sustigao Russella, dok je Norris u par krugova pobegao Verstappena čak 10 sekundi.

Sargeant je u 25. krugu napravio još jednu grešku i završio u zidu na izlasku iz krivine 4 što je izazvalo izlazak vozila bezbednosti na stazu.

Svi su to iskoristili da montiraju nove gume, a svi su odlučili da ostanu na intermedijum komponenti iako je staza bila prilično suva.

Najgore u celoj priči je prošao lider Norris kome se desilo isto ono što m je išlo u korist u Majamiju. Naime, vozilo bezbednosti ga je uhvatilo dok su ostali menjali gume i zbog toga je njegov ulazni krug bio mnogo sporiji od izlaznog Verstappena i Russella, pa se McLarenov vozač vratio tek na treće mesto. Piastri je ostao četvrti, dok je Hamilton kroz boks prošao Alonsa za peto mesto. Šesti je bio Tsunoda, koji je odlučio da ne menja gume, a istu strategiju su imali i Ocon na devetom mestu i Bottas na trinaestom.

Leclerc je u 29. krugu još jednom otišao u boks i montirao tvrde gume nakon čega se našao na začelju, a Ferrari je tom prilikom pokušao i uspeo da resetuje njegov motor.

Trka je nastavljena u 28. krugu, a par krugova kasnije je počela da pada kiša, koja je uhvatila Leclerca na krivoj nozi, pa je Monačanin još jednom morao u boks.

Verstappen je na čelu imao prednost od oko sekunde ispred Russella, dok su Norris, Piastri i Hamilton sledili blizu iza njih.

Kiša je ubrzo ponovo stala, pa se ponovo ušlo u promenjive uslove na stazi. Lideri su sredinom trke obišli nesrećnog Leclerca za ceo krug, a Verstappen je to iskoristio da podigne svoju prednost na 2.5 sekundi ispred Russella.

DRS je još jednom omogućen u 40.krugu, a staza je postojala sve suvlja. Gasly je montirao tvrde gume u 41. krugu i odlučio da prvi rizikuje, a njega je potom kopirao i Magnussen.

Ferrari je konačno odlučio da povuče Leclerca sa trke u 43. krugu i prekrati mu muke, jer je bilo jasno da se Monačanin neće nigde pomeriti.

Hamilton je u 44. krugu bio prvi od lidera koji je prešao na slikove, a njega je odmah sledilo nekoliko vozača iza. Od lidera je samo Piastri odmah otišao u boks i uspeo je da se vrati tik spred Hamiltona.

Zatim su u 46. krugu u boks otišli i Verstappen i Russsell, dok je Norris odlučio da ostane na stazi još dva kruga, i na stazu se vratio ispred Verstappena na prvo mesto, ali ga je Holanđanin odmah prošao pošto su gume na McLarenu bile potpuno hladne.

Norris se potom našao pod pritiskom Russella i u 50. krugu je napravio grešku na kočenju za ukosnica i izlazak na zadnji pravac, što je omogućilo Mercedesovom vozaču da uhvati bolji izlaz i prođe nazad na drugo mesto.

Za to vreme se Verstappen na čelu žalio na balans svog bolida preko ivičnjaka. On je zbog toga morao da ih izbegava što na stazi u Montrealu nikako nije idealno. Iza njega smo u 52. krugu videli jednu grešku kada je Russell loše prošao krivinu 8 što je omogućilo Norrisa da ga uhvati na izlasku i preuzme drugo mesto.

Perez, koji je bio potpuno nevidljiv tokom cele trke je u 53. krugu imao incident kada je udario u zid i oštetio zadnje krilo. On je uspeo da se sam vrati do boksa bez većih problema, ali je onda novi incident izazvao izlazak vozila bezbednosti na stazu.

Albon je završio u zidu u krivini 7 nakon što se Sainz isred njega okrenuo i ćušnuo ga taman toliko da ga izbaci iz trke. Sainz se nakon toga i sam vratio u garažu i odustao od trke i to je značilo da Ferrari prvi put ove sezone ostaje bez bodova.

Russell i Hamilton su iskoristili priliku da promene gume u ovom periodu, što je značilo da je Russell prepustio mesto treće mesto Piastrija.

Trka je nastavljena u 59. krugu, a Verstapppen je jako krenuo i odmah napravio prednost od oko 2 sekunde.

Russell je u 62. krugu napao Piastrija koji je imao sreće što je imao DRS iza Norrisa pa je mogao da se odbrani.

U sledećem krugu smo umalo videli kontakt između njih dvojice u poslednjoj krivini nakon čega je Russell morao da preseče krivinu što je iskoristio Hamilton i prošao na 4. mesto.

Sedmostruki šampion je u 65. krugu iskoristio DRS i prošao Piastrija, koji se onda ponovo našao pod Pritiskom Russella.

Australijanac nije mogao da se odbrani ni od drugog Mercedesa, pa je Russell prešao na četvrto mesto, dok je iza njih Tsunoda napravio veliku grešku u krivini 8, a niko ga srećom nije pokupio kada se nekontrolisano vratio na stazu.

Russell je u 69. krugu useo da prođe i Hamiltona zahvaljujući mekšim gumama na kojima je bio u finišu trke i zasluženo se vrati se na podijum.

Na čelu je Verstapen uspeo da mirno privede trku kraju i vrati se na pobednički put. Norris je završio skoro četiri sekunde iza, dok su Russell i Hamilton bili ukupno oko sekundu iza njega.

Piastri je izgubio tempo u finišu i završio je peti ispred Alonsa i Strolla u Aston Martinu i Ricciarda u RB-u.

Greška Tsunoda u finišu je omogućila Alpini da se oba vozača nađu u bodovima, pa su Gasly i Ocon kompeltirali prvih deset.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

Leave a Reply