Vozač Red Bulla uspeo je da pobedi na stazi Spa-Frankošamp i ako je startovao sa 14. pozicije.
Vremenski uslovi pred poečtak trke bili su potpuno različiti u odnosu na one koje smo imali u dosadašnjem delu vikenda. Temperature su bile dosta više, pa je tako zagrejanost staze iznosila 36 a vazduha 21 stepen bez naznaka za kišu. Pošto je dosta vozača zamenilo agregate i određene delove starni grid je bio dosta izmenjen u odnosu na kvalifiacije a vozači su se ovako poređali: Sainz, Perez, Alonso, Hamilton, Russell, Albon, Ricciardo, Gasly, Stroll, Vettel, Latifi, Magnussen, Bottas, Verstappen, Leclerc, Ocon, Norris, Zhou, Schumacher i Tsunoda koji je krenuo iz pitlejna. Skoro svi vozači odlučili su se da u trku krenu sa medijum gumama osim Sainza, Bottasa, Verstappena i Leclerca koji su stavili meke a Tsunoda je imao tvrdi pneumatik. Pre samog starta Gasly je odvučen u pitlejn, pa su tako nismo imali oba AlphaTaurija na gridu.
Sainz je odlično prošao prvi krivinu i poveo kolonu na startu, dok se Alonso i Hamilton imali incident na petoj krivini. Tako je Perez uspeo da povrati drugo mesto, Russell je bio treći ispred Alonsa, Vettela, Ricciarda, Albona i Verstappena, dok je Stroll bio deveti a Leclerc deseti. Mercedes je zbog velikih oštećenja naredio Hamiltonu da stane a u drugom krugu incident su imali Latifi i Bottas. Zbog svih ovih incidenta na stazu je izbačen sigurnosni automobil.
LAP 1/44
Contact between Hamilton and Alonso at Les Combes#BelgianGP #F1 pic.twitter.com/OaNePJOH8e
— Formula 1 (@F1) August 28, 2022
U 4. krugu Leclerc je rešio da ode na zamenu guma, jer mu je bio ošećen prednji desni pneumatik a vozač Ferrarija se ovoga puta odlučio za medijum komponentu. Krug kasnije trka je ponovo bila aktivna, Sainz je poveo kolonu a Perez se branio od Russellovih napada. Verstappen je tada uspeo da se probije do 7. mesta a ispred sebe imao je Ricciarda koga je obišao na poslednjoj šikani. Holanđanin je nastavio da napredauje u koloni a do sedmog kruga našao se na petom mestu, dok je sa druge strane Leclerc bio na 16. poziciji. Sainz je ovim trenucima imao 1.5 sekundi prednosti nad Perezom. U 8. krugu Verstappen je već bio na 3. mestu ispred Russella i Alonsa a imao je zaostatak od 2 sekunde za timskim kolegom.
Leclerc je posle više muka uspeo da obiđe oba AlphaTaurija i probije se do 14. mesta. Već u 10. krugu vozači sa mekim gumam počeli su da se žale na veliku degradaciju pneumatika. Verstappen je brzo skinuo zaostatak za Perezom a u 11. krugu Sainz se odlučio da ode na servis i stavi medijum gume. Krug kasnije Verstappen je uspeo da obiđe Pereza na petoj krivini dok se Sainz vratio na petu poziciju. Od tada veliki broj vozača odlučio se da ode na servis, pošto je degradacija bila veća od očekivane a medijum gume su stavili Ricciardo, Ocon, Russell, Norris. U 15. krugu Perez je morao na zamenu, gde je opet uzeo medijum komponentu, kao i Vettel. Meksikanac je po izlasku iz pitlejna izašao ispred Leclerca ali je uspeo da zadrži treće mesto. Krug kasnije Verstappen je morao na servis, gde je skinuo meke i stavio medijum gumu.
Tako je Sainz povratio prvo mesto ispred Verstappena koji je kasnio 4 sekunde a iza njega našao se Perez. Russell je imao bolji tempo od Leclerca i tako je vozaču Mercedesa pripala 4. pozicija dok je vozač iz Monaka bio peti. Alonso je imao šestu poziciju a u tim momentima bodove su imali Tsunoda, Albon, Vettel i Oscon. Verstappen je vrlo brzo skinuo razliku za Sainzom koji se žalio da nema prijanjanja, a u 18. krugu vozač Red Bulla preuzeo je vodeće mesto.
Sainzu u nastavku nije bilo ništa bolje a razliku za njim smanjio je i Perez a Meksikanac je u 21. krugu stvorio i iskoristio priliku da dođe do drugog mesta. Od tada Albon je počeo da brani svoje deveto mesto od Ricciarda koji je sa druge strane bio pod Vettelovim pritiskom. U 26. krugu Sainz je otišao na svoju drugu zamenu a Špancu su mehaničari montirali tvrde pneumatike. Za njim je ušao i Leclerc koji se odlučio za novu medijum gumu. Dva kruga kasnije Perez je svratio na zamenu i on takođe je uzeo tvrdi pneumatik a na stazu je uspeo da se vrati ispred Sainza. Na 14. krugova do kraja Russell išao po nove tvrde gume a na stazu se vratio sa oko devet sigundi kašnjenja za Špancem u Ferrariju. Naredni je bio Verstappen koji se ponovo odlučio za medijum gumu a uspeo je da se po povratku vrati na prvo mesto.
Na 10. krugova do kraja Verstappen je ima 12 sekundi viška u odnosu na Pereza dok je Sainz kasnio 8 sekundi za Meksikancem, kome se značajno približavao Russell. Britanac je sa svojim Mercedesom značajno smanjivao razliku nad Špancem u Ferrariju dok je Albon i zubima i noktima branio svoje deseto mesto od Strolla i Norrisa. Na pet krugova do kraja Russell je počeo da gubi tempo za Sainzom koji je uspeo da poveća razliku na 2.5 sekunde. Leclerc je imao besplatan servis na raspolaganju pa se odlučio da ode po meke gume kako bi došao u mogućnost da zabeleži najbrži krug, ali je po izlasku sa servisa izgubio poziciju od Alonsa.
Verstappen je uspeo da trku mirno privede kraju i pobedi na VN Belgije ispred Pereza kome je pobegao za 18 sekundi. Sainz je uspeo da se odbrani od Russella i zadrži treće mesto, Leclerc je u poslednjem krugu obišao Alonsa i povratio petu poziciju a sedmi je bio Ocon. Do bodova su došli Vettel, Gasly i Albon.
Na kraju stigla je potvrda da je Leclerc kažnjen dodavanjem pet sekundi na završno vreme zbog prekoračenja brzine u pitlejnu, zbog čega je peta pozicija pripala Alonsu.
Rezultati trke za VN Belgije
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.
Ah na zalost HRC je mocan , bice nezanimljivo do kraja izgleda…
ferari opet usrao stvar….
Max potvtdjuje titulu a RB uzima konstruktorsku. Ovo je strasna kombinacija tima i vozaca. Ostali mogu samo posmatrati i razmisljati.