Holanđaninu niko nije mogao da parira. Dupli podijum za McLaren. Perez vozio verovatno najgoru trku u karijeri.
S obzirom na veliku degradaciju guma na treninzima, većina vozača je odlučila da startuje na srednje-tvrdim gumama. Iznenađenje su bili Tsunoda, Alonso i Lawson koji su se odlučili za meku komponentu i pokušaju da budu agresivni u početnoj fazi trke.
McLarenovi vozači su odmah pokušali da napadnu Verstappena, međutim Holanđanin je uspeo da uspeo da uleti u prvu krivinu sa više brzine i zadrži poziciju. Norris je od prve trojice imao najbolji start, pa je posle gužve na startu on bio na drugoj poziciji ispred Piastrija. Iza vodeće grupe su bili Leclerc i Sainz, dok je najveći napredak napravio Alonso, koji je skočio sa desetog na šesto mesto.
Na samom startu je tu bila velika gužva, pošto smo imali 3-4 bolida koji su u liniji prišli prvoj krivini, bilo je i kontakta, a najdeblji kraj je izvukao Perez koji je morao na zamenu prednjeg krila. Gurlanja je bilo iza gde su Bottas i Albon imali kontakt, nakon kog je Tajlanđanin bio i malo u vazduhu, ali je na kraju samo vozač Alfa Romea Morao u boks.
Zbog velikog broja krhotina na stazi je moralo da izađe vozilo bezbednosti, a trka je nastavljena u petom krugu, a posebno agresivan na restartu je bio Alonso na mekim gumama, koji je pokušavao da pritisne Sainza, ali prvu promenu pozicije smo videli iza između dva Mercedesa. Prvo je Russell obišao Hamiltona u šikane, a onda je Sedmostruki šampion iskoristio bolji izlaz na glavni pravac i povrati poziciju.
Nakon tog duela se situacija primirila, a napredak je pravio Perez, koji je sa začelja počeo da se zahvaljujući DRS-u probija prema prvih deset.
U 9. krugu smo imali prvo odustajanje kada je Bottas parkirao bolid u garažu nakon kontakta sa Sargeantom na restartu. Kasnije je Sargeant dobio kaznu od 10 sekundi, a penal je dobio i Perez koji je kažnjen sa 5 sekundi zbog nepropisnog obilaženja vozača na izlasku iz pit-lejna u trenutku kada je na stazi bilo vozilo bezbednosti.
Oko desetog kruga smo imali prve pit-stopove kada su vozači AlphaTaurija meke gume zamenili srednje-tvrdim, a Tsunoda je zahvaljujući ranijem odlasku u boks preskočio Lawsona.
Alonso je bio sledeći u 12. krugu i o je uzeo tvrde gume i vratio se u prazan prostor ispred Albona.
Noćna mora za Pereza se nastavila u 12. krugu kada je preoptimistično napao Magnussena u ukosnici, okrenuo vozača Haasa, oštetio svoje prednje krilo i zaradio još jednu kaznu.
Piastri je bio prvi od vodećih u boksu, a baš u tom trenutku je na stazi proglašen period pod virtualnim-vozilom bezbednosti.
Taj period nije ipak potrajao previše i trka je nastavljena u 14. krugu, a Perez je odustao sa trke nakon što je prijavio da osećaj u bolidu nije dobar. Međutim, Meksikanac je uspeo da napravi još jednu glupost na putu ka boksu kada je pod periodom virtualnog vozila bezbednosti ukočio i praktično izgurao Norrisa sa staze u Kašika krivini i koštao ga šest sekundi.
Verstappen je u boks otišao u 17. krugu i vratio se napeto mesto, 3 sekunde ispred Piastrija, dok je iza njega u boks otišao i Hamilton, koji je samo par trenutaka ranije napravio grešku u Degna 2 krivini, nakon čega se i jako agresivno branio i protiv Russella.
Norris i Leclerc su u boksu bili u 18. krugu i oni su se vratili daleko iza Piastrija, koji je profitirao zbog virtualnog vozila bezbednosti, dok je Leclerc očekivano izgubio poziciju od Alonsa, koji je ranije bio u boksu.
Sainz je u 19. krugu zamenio gume i vratio se iza Alonsa, kog je u međuvremenu lako obišao Leclerc.
Russell je na kratko poveo trku, ali se Verstappen ubrzo vratio na vodeću poziciju pošto Mercedesov vozač nije imao šanse da se odbrani na starim gumama.
Sainz se u 20. i 21. krugu lako oslobodio Alonsa i Ocona i vratio iza Leclerca, a vozač Aston Martina se preko radija žalio na strategiju i raniji pit-stop. Njegov timski kolega se za to vreme parkirao u garažu zbog problema sa centralnim stubom zadnjeg krila i to je bilo treće odustajanje dana.
Piastri je u 24. krugu sustigao Russella, koji nije išao u boks i pored lošeg tempa i pokušavao je da maksimalno produži svoj stint i eventualno izvede strategiju sa jednom promenim guma.
On se povukao u boks u 25. krugu i vratio se iza Ocona i Alonsa koji su vodili svoj duel za sedmo mesto.
Na čelu je Norris vozio relativno brze krugove i on je do 26. krug a sustigao Piastrija koji je bio 12 sekundi iza Verstappena.
Piastri je u 27. krugu propustio Norrisa, koji je tražio da mu daju poziciju pošto je bio na novijim gumama. To nije imalo mnogo uticaja na razmak do Verstappena, ali se više pratio Leclerc koji je vio oko 4 sekunde iza njih.
Williams je svoju trku završio u 28. krugu kada je nakon Sargeanta i Albon morao da odustane, a Red Bull je za to vreme pripremao Perezov bolid za povratak na stazu kako bi odradio kaznu od 5 sekundi zbog incidenta sa Magnussenom.
Leclerc i Hamilton su na svoj drugi- pit-stop otišli u 35 krugu i vratili su se na čistu stazu. Leclerc je bio oko 12 sekundi iza Russella, dok je Hamilton bio 5 iza Leclerca.
U sledeća dva kruga su Piastri i Norris otišli u boks. Britanac je se vratio na stazu malo iza Russella, dok je mladi Australijanac izašao dve sekunde ispred Leclerca.
Verstappen je u 38. krugu zamenio svoje gume, dok je na stazi Norris obišao Russella. Sainz je bio poslednji iz vodeće grupe u boksu i on je zbog dužeg ostanka na stazi izgubio poziciju od Hamiltona.
Red Bull je u 40. krugu vratio Pereza na stazu da bi odradio kaznu u narednom krugu i potom ga još jednom povukli sa trke. Piastri je borbi za podijum obišao Russella u 42. krugu, a onda je Britanca nakon malo više muke prošao i Leclerc u 45.
Par krugova kasnije se iza Russella stvorio vozić u kom su se našli Hamilton i. Sainz koji su bili mnogo brži na novijim gumama.
Mercedesovi vozači su vešto uspeli da zamene pozicije u 49. krugu na glavnom pravcu, a potom je Hamilton pokušavao da da Russellu DRS kako bi. Ga zaštitio od Sainza. Španac je međutim imao mnogo prijanjanja i Russellu ni DRS nije mogao da pomogne u tim trenucima, pa je tri kruga pre kraja Ferrarijev vozač prošao na peto mesto.
Verstappen je na čelu došao do dominantne pobede sa skoro 20 sekundi prednosti ispred Norrisa i overio šestu konstruktorsku titulu za Red Bull. Piastri je u drugom McLarenu na krasju završio dosta ispred svog timskog kolege, ali je i došao do svog prvog podijuma.
Leclerc je Ferrariju doneo četvrto mesto ispred Hamilton, dok je Sainzu falio još koji krug da napadne vozača Mercedesa.
Russell je bio sedmi ispred Alonsa, dok su Gasly i Ocon doneli Alpini nove bodove.
Sledeća trka se vozi za dve nedelje u Kataru koji se vraća na kalendar nakon iznenadne premijerne trke 2021. i pauze prošle godine.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.