Vozač Red Bulla uspeo je da kroz cilj prođe ispred Mercedesovog dvojca.
Kao što je to bio slučaj pred početak jučerašnjih kvalifikacija, tako se i sada postavljalo pitanje da li će pre trke pasti kiša, jer su se tamni oblaci nadvili nad stazom Katalunja. To je uticalo i na ostale parametre, zbog čega je temperatura vazduha iznosila 24 a staze 42 stepeni. Već u krugu za izlazak na grid George Russell je imao malo izletanje na šljunak u petoj krivini ali je uspeo da bez većih problema stigne na startno-ciljni pravac. Još tokom jutra stigla je informacija da će Charles Leclerc startovati iz pitlejna zbog kompletne zamene zadnjeg dela bolida a njemu će društvo praviti Logan Sargenat. Tako je starni grid izgledao ovako: Max Verstappen, Carlos Sainz, Lando Norris, Lewis Hamilton, Lance Stroll, Esteban Ocon, Nico Hulkenberg, Fernando Alonso, Oscar Piastri, Pierre Gasly, Sergio Perez, Goerge Russell, Guanyu Zhou, Nyck de Vries, Yuki Tsunoda, Valtteri Bottas, Kevin Magnussen i Alexander Albon. Napeto je bilo i kod Landa Norrisa čiji su mehaničari radili na popravci zadnjeg točka dok se bolid nalazio na svom startnom mestu. Veliki broj vozača odlučio se da u trku krene sa mekim gumama osim Maxa Verstappena, Sergia Pereza i Logana Sargeanta koji su imali medijum komponentu a Charles Leclerc imao je tvrdi pneumatik.
Max Verstappen je na startu poveo kolonu i uspeo da se odbrani od napada Carlosa Sainza, dok su kontakt imali Lewis Hamilton i Lando Norris čiji je McLaren imao štetu na prednjem krilu. Tako je Lance Stroll preuzeo treće mesto upravo ispred vozača Mercedesa, peta pozicija priala je Estebanu Oconu a na šetoj je bio Fernando Alonso. Već u drugom krugu Lando Norris je morao na zamenu prednjeg krila dok je Španac u Aston Martinu ušao u mali duel sa Georgeom Russelom. Nico Hulkenberg je u ranoj fazi trke držao osmu poziciju ispred Guanyu Zhoua i Sergia Pereza. Već posle četiri kruga vodeći Holanđanin u Red Bullu imao je 2 sekunde prednosti nad Špancem u Ferrariju.
Sergio Perez je u šetom krugu na prilazu za prvu krivinu uspeo da obiđe Nica Hulkenberga dok je Charles Leclerc uspeo da napreduje do 17. mesta. U tim momentima Fernando Alonso nije imao rešenja da se odbrani od napada Georgea Russella koji je na startnom-ciljnom pravcu uspeo da dođe do 6. pozicije. Sa druge strane Lewis Hamilton je tada kroz prilaz u prvoj krivini uspeo da povrati treće mesto od Lanca Strolla. U ovoj fazi trke Fernando Alonso nije imao dobar ritam pa tako nije mogao da prati tempo vozača koji su bili ispred. Gaunyu Zhou je bio prvi koji je u 10. krugu išao na redovan servis i svoje meke zamenio za tvrde gume a sledeći koji su to učinili bili su Yuki Tsunoda, Kevin Magnussen i Nico Hulkenberg koji se ipak odlučio za medijum komponentu. Do 13. kruga Max Verstappen je imao više od 6 sekundi prednosti u odnosu na Carlosa Sainza koga je polako sustizao Lewis Hamilton. U ovim momentima Esteban Ocon je otišao po nove medijum pneumatike dok su veliku brobu za 14. mesto imali Nico Huleknberg, Yuki tsunoda i Guanyu Zhou. Lance Stroll je bio sledeći koji je stavio tvrde gume a njega je pratio Carlos Sainz koji je rešio da trku nastavi sa medijum komponentom. Ferrari se odlučio da u sledećem krugu pozove Charlesa Leclerca koji je ovoga puta uzeo nove meke pneumatike, što ga je bacilo na 18. mesto. Fernando Alonso je izdržao sa svojim gumama do 20. kruga kada se on odlučio da uzme nove tvrde dok je Pierre Gasly montirao nove medijum gume.
Francuz u Alpinu je posle pada na 16. poziciju uspeo da se u samo par krugova probije do 13. mesta a u 25. krugu Lewis Hamilton otišao je po medijum pneumatike i na stazu se vratio iza Carlosa Sainza, dok je krug kasnio isto stvar učinio i George Russell. Dva kruga kasnije vodeći Max Verstappen je takođe otišao na zamenu i stavio je nove tvrde komponente. Najduže na medijum gumama izdržao je Sergio Perez koji je tek u 28. krugu otišao po nove tvrde posle čega je pao na 8. poziciju. Ipak, Carlos Sainz nije mogao da se odbrani od tempa koji je imao Lewis Hamilton jer ga je vozač Mercedesa obišao na startno-ciljnom pravcu i došao do drugog mesta.
George Russell je takođe imao dobar tempo i polako je skidao razliku za Carlosom Sainzom a slično nešto je imao i Sergio Perez koji je u kratkom intervalu uspeo da se nađe ispred Fernanda Alonsa i Yukija Tsunode i zauzme 7. poziciju. Španac u Ferrariju nije pokušao mnogo da se brani na startno-ciljnom pravcu, zbog čega je Geroge Russlel u 35. krugu došao do trećeg mesta.
Esteban Ocon je bio naredni koji je posetio svoje mehaničare i uzeo tvrdu komponentu a pre toga isto to učinio je i Lance Stroll. Pierre Gasly i Oscar Piastri su bili naredni vozači koji su odradili servis i uzeli tvrdu i medijum gumu dok se za tvrdu komponentu odlučio i Valtteri Bottas. Ferrari je u 42. krugu pozvao Carlosa Sainza na novi servis i protom je Španac dobio najtvrđi pneumatik a odmah ga je ispratio i Charles Leclerc takođe sa istim odabirom. U ovom delu trke Max Verstappen je prijavio da nema baš dobar osećaj sa pomenutim tvrdom gumom.
Fernando Alonso je dočekao 45. krug da ode po novu tvrdu kompoenntu a odmah za njim ušao je George Russell koji se odlučio za meku gumu. Španac u Aston Martinu je brzo uhvatio ritam i uspeo da se nađe ispred Guanyzu Zhoua i Yukija Tsunode, dok je George Russell brzo smanjivao zaostatak za Sergiom Perezom. Red Bull se odlučio da u 52. krugu pozove Segia Pereza koji je dobio meki pneumatik a isto to je koji momenat ranije učinio i Mercedes sa Lewisom Hamiltonom. Baš tada Fernando Alonso uspeo je da obiđe Estebana Ocona na startno-ciljnom pravcu što mu je omogućilo da zatume 7. poziciju. Max Verstappen je samo krug kasnije svratio da uzme meke pneumatike i bez problema vartio se na vodeće mesto a imao je prednost od 17 sekundi za drugoplasiranim Britancem u Mercedesu. Sergio Perez se posle servisa veoma brzo našao ispred Carlosa Sainza koji je pao na 5. poziciju
Na 7. krugova do kraja sudije su izrekle crno-belu zastavu kao poslednju opomenu Maxu Verstappenu jer je pre toga tri puta otišao van granica staze, dok je dodavanje pet sekundi na svoje vreme dobio Yuki Tsunoda zbog opasne vožnje.
Do kraja trke Max Verstappen je sigurno došao do krairane zastave ispred Lewisa Hamiltona i George Russela. Sergio Perez je do samog kraja pokušavao da stigne do poslednjeg mesta na podijumu ali mi to nije pošlo za rukom. Peto mesto pripalo je usamljenom Carlosu Sainz, šesto Lancu Stroll dok je osmu poziciju upisao Fernando Alonso. Posle kazne koju je dobio Yuki Tsunoda deveta pozicija pripala je Guanyu Zhou a poslednji bod uzeo je PIerre Gasly. Charles Leclerc nije imao ritma da uradi nešto više zbog čega je u kočanom plsmanu zauzeo 11. mesto.
Rezultati trke sa VN Španije:
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.
Pardon 4 do 2 i 11 do4
Po čemu Ljuiz vozač dana ? Startovao kao 3 završio 2 . Perez recimo startovao 11 završio 4 . Bez veze .