Večeras smo gledali veoma kontraverznu trku u Kataru gde su sudije u nekoliko navrata donosile krajnje neobjašnjive odluke.
Vozači iz prvih deset su se na startu trke očekivano odlučili za srednje-tvrde gume, baš onako kako je Pireli predvideo.
Start trke je bio prilično intenzivan pošto se odmah otvorila borba za vodeću poziciju. Verstapen je nakon velike borbe uspeo da prođe Rasela, koji je u tom duelu izgubio brzinu, pa je ispred njega uspeo da se probije i Noris.
Lekler je iza njih uspeo da preskoči Pjastrija, dok je Hamilton pao na deveto mesto, a Perez se popeo na sedmo iza Sajnca.
Još pre završetka prvog kruga je trka neutralizovana nakon što su Hulkenberg, Kolapinto i Okon imali kontakt u prvoj krivini. Vozač Hasa je završio sa probušenom gumom, ali je mogao da na stavi, dok su Kolapinto i Ocon odustali pošto su imali veća oštećenja. Posle toga je viđen još jedan incident kada je Strol zakačio Albona, ali su obojica mogli da nastave nakon ekskurzije van staze.
Trka je nastavljena u 5. krugu a Pjastri je odmah iskoristio podupravljanje Leklera u poslednjoj krivini i prošao ga je na glavnom pravcu.
Napred je Verstapen nastavio da vodi trku ispred Norisa i što je najbitnije, bio je pobegao iz DRS-a.
Na čelu se situacija nakon restarta primirila, a najveće borbe smo videli za poslednje bodove. Tu je Cunoda držao osmo mesto, ali su njega redom obišli Hamilton, Magnussen i Gasly. Japanac je tu potpuno izgubio tempo, pa je onda izgubio i 11. mesto od Alonsa, a onda i 12. od Žoa.
Do 20. kruga je situacija ostala nepromenjena. Verstapen je imao prednost od oko 2 sekunde ispred Norisa, dok Rasel nije mogao da prati njihov tempo, a morao je i da pazi na Pjastrija koji je bio odmah iza. Australijanac je međutim u jednom trenutku napravio grešku u poslednjoj krivini, pa je na nekoliko krugova malo usporio i ispao iz DRS zone.
Rasel je ujedno bio i prvi u boksu u 24. krugu, ali je njegovo stajanje bilo jako spor i izgubio je 5 sekundi više nego što je trebalo, pa se pored toga vratio i u gužvu na stazi van prvih 10.
U 34. krugu smo videli pucanje prednje leve gume kod Hamiltona i Sajnca, samo par trenutaka nakon što je Botas prešao preko retrovizora koji je nešto ranije otpao sa Albonovog bolida na glavnom pravcu.
Sudije dugo nisu reagovale i tek nakon ovi pucanja guma je na stazu izašlo vozilo bezbednosti. To su svi iskoristili da odu u boks, a najbolje je prošao Lekler koji se našao ispred Pjastrija. Međutim, njegov timski kolega Sajnc je imao jako sporu zamenu guma i na stazu se vratio iza Rasela, ali i Pereza i Gaslija, koji su mnogo napredovali.
Trkanje je nastavljeno u 40. krugu i opet smo videli haos na restartu. Noris i Pjastri su odmah krenuli u napad na Verstapena, odnosno Leklera, ali su pozicije prve četvorice ostale nepromenjene.
Perez je još pre pre starta imao okretanje na stazi usled očiglednog tehničkog problema, dok je Hulkenberg u isto vreme završio u šljunku pa je odmah aktivirani prvo virtualno vozilo bezbednosti, a onda je i na stazu ponovo morao crveni Mercedes dok se ne uklone bolidi Red Bula i Hasa.
Trka je još jednom nastavljena u 43. krugu, a ovoga šuta je restart bio mnogo mirniji i bez promena pozicija i incidenata.
A onda su sudije ponovo umešale ruke…
Verstapen je sredinom trke prijavio da Noris nije dovoljno usporio u zoni gde su bile istaknute žute zastave. Incident nije bio pod istragom sve dok se iz Red Bula nisu pobunili, a onda je konačno u 44. krugu izrečena kazna 10 sekundi stani/kreni. Naravno, u situaciji gde je kazna izrečena neposredno nakon perioda pod vozilom bezbednosti je značila da je Meklarenov vozač pao na samo začelje.
Tako je Lekler preuzeo drugo mesto ispred Pjastrija i Rasela, dok se na sjajnom petom mestu držao Gasli , što je bilo ključno za Alpini i šampionat konstruktora. Njega je iza jurio Sajnc, ali on nije uspevao ništa da uradi pošto je Alpina i na ovoj trci imala fantastičnu maksimalnu brzinu na pravcu.
Do kraja trke nismo videli nikakva čuda na stazi pa je Verstapen ostvario još jednu potpuno zasluženu pobedu, nakon užasnog početka vikenda.
Lekler je drugim mestom održao Ferari u trci za konstruktorsku titulu, dok jem pjastri kompletirao podijum.
Četvrta pozicija je pripala Raselu, koji je međutim bio pod istragom zbog nepoštovanja procedure tokom vozila bezbednosti. On je posle trke dobio 5 sekundi kazne, ali to nije promenilo njegov plasman.
Gasli je petim mestom ponovo doveo i učvrstio Alpini na petom mestu pred finalnu trku sezone, dok Sajnc nije mogao bolje od šestog mesta.
Alonso je posle dugo vremena pokupio nove bodove za Aston Matrin, dok je na osmom mestu završio Žou i tako doneo Zauber Stejk timu prve bodove u sezoni.
Deveto mesto je zauzeo Magnusen, dok je Noris do kraja trke što fantastičnim krugovima, što zahvaljujući neizdržljivim mekim gumama kod nekih vozača ispred uspeo da se vrati u bodove, do kraja trke i zauzme deseto mesto.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru, Whatsapp grupi i Linkedinu.
A đe vam je Ladni? Šampion u pokušaju….Pređite na KarLing..
Teletabisi, i treba da ćutite, tolko ste kenjali, da sad imate transfer blama, što je dobar znak, idete u boljem smeru. Bruka!
Bravo Max. Od tebe se i očekuje da dereš boraniju.
Da te podsetim da čestitaš i Perezu što je testirao na sprintu delove (prednji spojler) za Maksa.
Svaka čast za Pereza! Još jedan odlično urađen posao … nadam se da će Ver Štapen da čestita!