Max Verstappen je imao znatno olakšan posao pošto Leclerc nije mogao da startuje trku, a debakl Mercedesa je omogućio Red Bullu da povede u šampionatu u obe konkurencije.
Nakon veoma uzbudljivih kvalifikacija koje su se juče vozile po uglavnom oblačnom vremenu, vozače je na trci dočekalo sunce i slični uslovi kao u petak na drugom treningu.
Onaj kome definitivno nije sijalo sunce je bio osvajač pol-pozicije Charles Leclerc. Ferrari je jutros posle inspekcije potvrdio da njegov menjač nije pretrpeo oštećenja nakon udesa u finišu kvalifikacija, ali se u krugu pri izlasku na stazu pojavio problem sa levom pogonskom osovinom i on nije mogao ni da startuje trku. Tako se Leclercov crni niz u Monaku nastavio pa će sledeću priliku morati da potraži sledeće godine kada na snagu stupi novi tehnički pravilnik.
Tako je Verstappen nasledio prvo mesto i startovao je dovoljno dobro da odbrani prvu poziciju od Bottasa. Iza njih nije bilo promena, osim što je zbog odustajanja Leclerca Ocon bio u bodovima.
Verstappen i Bottas su odmah otvorili prednost od tri sekunde ispred Sainza, koji je bežao Norrisu dve sekunde.
Na stazi očekivano nije bilo previše direktnih duela. Ono što je vredno pomena je bio hrabar manevar Schumachera, koji je u ukosnici uspeo da obiđe timskog kolegu Mazepina.
Razlike između vodeće trojice su se stabilizovale nakon desetak krugova, dok je Sainz uspeo da se dodatno odlepi od Norrisa. Jedina veća razlika u prvih deset je postojala između Hamiltonamu Vettela, s obzirom da Nemac nije mogao da prati tempo Mercedesa i zaostajao je preko šest sekundi.
Verstappen je na vrhu mirno vodio trku i postepeno povećavao svoju prednost. Iza nije bilo nikakvih uzbuđenja ili incidenata, a ono što je bilo jasno je da su meke gume izdržavale mnogo više nego što je Pirelli predvideo.
Problem koji je Verstappen imao je što je Vettel iza pojačao tempo nakon slabijeg uvodnog dela trke i nikako nije mogao da stvori dovoljno veliku razliku u odnosu na Nemca i timskog kolegu Pereza u slučaju da ode na promenu guma.
Prednost Holanđanina nad Bottasom je narasla na skoro pet sekundi u odnosu na Bottasa do 26. kruga, dok se Sainz dosta približio Fincu.
Hamilton je prvi povukao potez i prešao je na tvrde gume u 30. krugu. On se vratio na osmo mesto i imao je prilično čistu stazu ispred sebe.
Krug kasnije reaguje i Bottas, ali u Mercedesu dolazi do velikog problema sa prednjim desnim točkom, koji nikako nisu mogli da skinu sa bolida i Bottas je na najgluplji mogući način morao da odustane sa trke.
Gume su potom promenili i Norris, Gasly i Vettel, a Nemac je zahvaljujući sačuvanim gumama i dužim ostankom na stazi obišao i Gaslyja i Hamiltona.
Potom je u 33. krugu gume zamenio i Sainz i vratio se mirno na treće mesto, dok je drugo nasledio Perez, koji nije išao u boks.
Verstappen je u boks ušao u 35. krugu i prešao kao i ostali tvrde gume, dok je Perez poveo trku, i fantastičnim tempom na mekim gumama pretio da preskoči Vettela, Gaslyja i Hamiltona.
On je u boksu bio u 36. krugu i po povratku na stazu se našao upravo na četvrtom mestu, sedam sekundi iza Norrisa i dve sekunde ispred Vettela.
Hamilton je za to vreme besneo na preko radija na ekipu. On je tvrdio da je čuvao gume kako bi ostao na stazi duže, ali se Mercedes potpuno preračunao i doveo sebe u poziciju da ima samo jednog vozača u bodovima, dok je Red Bull držao prvo i četvrto mesto, koja su im garantovala preuzimanje prve pozicije u obe konkurencije.
Nakon promene guma smo ušli u mirnu fazu trke. Sainz je uspeo da smanji Verstappenovu prednost na svega tri sekunde, ali su lideri onda polako počeli da sustižu sporije vozače pa su razlike išle gore-dole.
Ono što je bilo posebno upečatljivo je kada je Norris u 52. krugu obišao timskog kolegu Ricciarda za ceo krug. Australijanac je dugo bio zaglavljen iza Alonsa, ali nije imao tempo ni nakon što se oslobodio kada je Alonso otišao u boks.
Verstappen, Sainz, Norris, Perez i Vettel su imali veoma mirnu trku, a iza njih je Hamilton pokušavao da učini sve kako bi se približio Gaslyju i obišao ga, ali prosto nije imao dovoljno tempa da uradi nešto više.
Iza njih je bio Stroll, koji jedini nije menjao gume pošto je startovao na tvrdim i odličan tempo, posebno polovinom trke, mu je omogućio da u 60 krugu ode u boks i vrati se na poziciju na kojoj je i bio.
On je međutim po izlasku nagazio liniju koja deli izlaz i pit-lane-a i stazu i zbog toga se našao se pod istragom sudija. Ipak, nakon detaljnih pregleda snimka je odlučeno da Kanađanin neće biti kažnjen.
Desetak krugova pre kraja se pod pritiskom na trećem mestu našao Norris, koji se žalio na probleme sa gumama, dok je Perez ima odličan tempo iza njega.
Hamilton je odlučio da u 68. krugu pređe na meke gume i da se u poteru za najbržim krugom. On je to već u svom prvom krugu i ostvario i do kraja niko nije imao šanse da odgovori na njegovo vreme 1m12.9s.
Generalno, cela trka je bila veoma mirna. Nije viđeno ni jedno vozilo bezbednosti, što je prava retkost u Monaku i viđena su samo dva odustajanja, od kojih je jedno bilo i pre početka trke, dok su za drugo direktno odgovorni mehaničari Mercedesa.
Verstappen je mirno priveo trku kraju i drugom pobedom u šampionatu je po prvi put u karijeri poveo u šampionatu vozača. Sainz je ostvario prvi podijum od dolaska u Ferrari, dok je Norris drugi put došao do trećeg mesta ove sezone za McLaren.
Perez je četvrtim mestom doveo Red Bull na čelo u konkurenciji konstruktora, dok je Vettel veoma pametnom vožnjom došao do odličnog petog mesta za Aston Martin. Gasly je ostao šesti ispred Hamiltona, dok su prvih deset kompletirali odlični Stroll, Ocon, koji je ponovo izvikao bodove za Alpine i Giovinazzi, koji je zadržao svoju startnu poziciju i upisao prve bodove za Alfa Romeo.
Od sada možete nas pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite i našu Facebook stranicu i Twitter nalog kao i da svoj komentar o ovoj temi sada možete ostaviti na dnu ove stranice.