Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Sajnc i Ferari najbrži na treningu u Ostinu

Carlos Sainz, Ferrari, VN SAD 2024. / foto: x.com/ScuderiaFerrari

Oba vozača tima iz Maranela pokazala su da imaju dobar tempo.

Vremenski uslovi pred početak jedinog treninga na stazi u Ostinu bili su dobri. Temperatura staze iznosila je 34 a vazduha 24 stepena a ovoga puta nije bilo uslova za kišu.

Na početku sesije vozači su se odlučili da odmah izađu iz pitlejna a pretežno su upotrebljavali tvrdi pneumatik. Svi oni su brzo počeli sa radom a posle samo 6 minuta do početka Šarl Leklerk imao je najbolji krug od 1m36.724s i tako je za osam desetinki bio ispred Maksa Verstapena i Džordža Rasela. Već u narednim krugovima aktuelni šampion je uspeo da se popne na sam vrh – 1m35.538s a iza njega u ovim trenucima nalazio se Karlos Sajnc sa +0.271s zaostatka.

U uvodnih 15 minuta jedno veliko i opasno okretanje imao je Luis Hamilton, koji je na trećoj krivini izgubio kontolu nad bolidom, ali je uspeo da prođe bez ikakvih posledica. Samo koji trenutak kasnije i Džorž Rasel je imao okretanje na prvoj krivini, jer mu je pobegao zadnji kraj ali je Britanac nastavio sa svojom vožnjom. Sa druge strane Karlos Sajnc je tada izbio na sam vrh jer je uštopovao vreme od 1m35.231s ali se ubrzo Šarl Leklek našao ispred njega – 1m34.966s.

Zatim, vozači su otišli do svojih garaža a u akciju su se vraćali tek na polovini sesije. Većina pilota nastavila je da koriste tvrde gume, dok su piloti Red Bula izašli sa najmekšom komponentom. To je iskoristio Maks Verstapen da odmah zabeleži najbrži krug od 1m33.855s a iza njega sa sedam desetinki zaostatka našao se Sergio Perez.

U završnoj četvrtini treninga Guanju Žo se požalio da nema snage u motoru u momentima kada su svi vozači rešili da ponovo odu do garaža a mogli smo primetiti da se na površini staze nalazi dosta prašine. Jasno je da se većina njih odlučila da u završnim minutima testiraju meke pneumatike, odnosno kvalifikacioni tempo a Karlos Sajnc je i ovoga puta sve to najbolje iskoristio da dođe do vrha – 1m33.602s. Oskar Piastri je imao jedan momenat gde je promašio ulaz za pitlejn i tako je morao da produži pravo, zbog čega su sudije rešile da na kratko izabce stanje virtuelnog sigurnosnog automobila. Vozač Meklarena nastavio je da seče neke krivine pa je zbog ukupne situacije dobio i zvanično upozorenje.

Tako je Španac uspeo da do samog kraja zadrži prvo mesto i to ispred svog kolege koji je bio sporiji samo 21 hiljaditinku. Treći je bio Maks Verstapen, četvrti Lando Noris, peti Oskar Pijastri, šesti Luis Hamilton, sedmi, Džordž Rasel, osmi Kevin Magnusen a u prvih deset našli su se Fernando Alonso i Juki Cunoda.

Rezultati treninga za VN SAD:

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.

Leave a Reply