Mercedes se konačno domogao pobede ove godine i to dvostruke.
Timove su danas u Interlagosu dočekali potpuno drugačiji vremenski uslovi nego juče pošto je temperatura staze dostigla čak 50C. To je značilo da jučerašnje performanse guma ne moraju ništa da znače za današnju trku, ali se većina ipak opredelila za start na mekim gumama, koje su se na sprintu sjajno pokazale.
Međutim, vozači Ferrarija su se odlučili za start na problematičnim srednje-tvrdim gumama, a pored njih su se za ovakvu strategiju odlučili i vozači Haasa, Stroll, Alonso, Latifi i Tsunoda, dok je Albon jedini bio na tvrdim.
Russell je poveo trku ispred Hamiltona Verstappena i Pereza, dok je Norris obišao Leclerca za peto mesto. Proboj na osmo mesto je napravio Vettel koji je obišao Magnussena, koji se teško snalazio na srednje-tvrdim gumama. Njega je potom napao i Ricciardo u krivini 9, ali je Australijanac promašio tačku kočenja okrenuo Magnussena koji je potom u svojoj pirueti pokupio Mclaren, pa su obojica završili trku već u prvom krugu.
Na stazu je moralo da izađe vozilo bezbednosti, a nakon ova dva odustajanja su se u bodovima našli Gasly i Schumacher.
Uklanjanje oštećenih bolida je potrajalo nekoliko krugova, a trka je nastavljena u 7. krugu.
Verstappen je bio izuzetno agresivan na restartu, pokušao je da obiđe Hamiltona i došlo je do kontakta nakon čega je Verstappen ostao bez prednjeg krila zbog čega je morao u boks.
Samo par krivina kasnije, novi incident ovoga puta između Norrisa i Leclerca. Leclerc je pokušao da obiđe Britanca u krivini 5 sa spoljne strane, Norris ga je dotakao, nakon čega se Ferrari okrenuo i završio u zidu. I on je nekako uspeo da se vrati na stazu i ode u boks, pa su tako Leclerc i Verstappen završili na začelju.
Haamiltonov bolid je bio oštećen, ali ne previše, pa je on uspeo da do 10 kruga povrati nekoliko pozicija i probije se na šesto mesto iza Vettela. Sainz je za to vreme obišao Norrisa za treće mesto, a Perez je na čelu bio oko dve sekunde iza Russella.
Verstappen i Norris su za izazivanje sudara očekivano dobili po pet sekundi kazne, a Hamilton je za to vreme obišao i Vettela i Norrisa i došao do četvrte pozicije, oko tri sekunde iza Sainza, koji je iza lidera imao dobar tempo na srednje-tvrdim gumama.
U 17. krugu je Norrisa obišao i Vettel i našao se na sjajnom petom mestu posle svih incidenata koje su imali vozači iz vodećih timova.
Sainz je bio prvi iz vodeće grupe koji je menjao gume u 18. krugu i otarasio se problematičnih žutih guma.
Gasly je bio sledeći iz prvih deset u boksu, a Sainz se lako probijao ispred sporijih vozača na svežim gumama i pored požara na zadnjoj desnoj kočnici koji je imao po povratku na stazu.
Russell je za to vreme odlično vozio na čelu i odlepio se na preko tri sekunde ispred Pereza, koji je u boks otišao u 24. krugu i montirao srednje-tvrde gume.
Međutim, on se našao na izlasku na stazu tačno iza Norrisa i Bottasa koji su vodili duel za poziciju.
Russell je to iskoristio da ode u boks i poveća svoju prednost po povratku na stazu pa je ona nakon prve runde pit-stopova iznosila 5 sekundi.
U tim trenucima je trku poveo Hamilton koji nije bio u boksu, a Vettel je bio treći iza Russella i ispred Pereza i Sainza.
Vettel je otišao u boks u 27. krugu i vratio se na stazu iza Bottasa i Gaslyja koji su malo ranije menjali gume i imali dobre početne krugove na svežim gumama.
Čovek koji je imao brdo tempa je bio Bottas koji je uživao na stazi i redom obilazio vozače od starta trke. U 28. krugu je obišao Gaslyja i našao se na sedmom mestu iza Alonsa, koji je rano menjao gume i Strolla koji nije bio u boksu.
Gaslyja, koji se mnogo mučio na žutim gumama, su potom obišli i Vettel i Ocon, a Hamilton je konačno otišao u boksu 30. krugu i vratio se na četvrto mesto osam sekundi iza Sainza.
Alonso je promenio gume un36 krugu i sa petog mesta je pao tek na 16. nakon očajnog pit-stopa.
Sainz je odmah za njim zamenio gume, montirao je nove srednje-tvrde pneumatike i što je najvažnije, imao je čistu stazu ispred sebe. Perez je odlučio da ostane duže stazi i pokuša sa svežijim gumama u finišu trke pobedi Sainza. Za to vreme, njega je velikom brzinom sustigao Hamilton, a Mercedes je prikazivao sjajan tempo na svim komponentama kao i juče.
Hamilton je u 45. krugu sustigao i obišao Pereza i vratio Mercedesu 1-2 plasman nakon kontakta koji je imao sa Verstappenom na početku trke.
Za to vreme, Leclerc je iza useo da se probije u prvih 10 i u 46. krugu je sa osmog mesta još jednom montirao meke gume i vratio se na 13. mesto.
Verstappen se u tim trenucima našao na šestom mestu nakon što su ostali počeli da idu na,promene guma, a Perez je konačno otišao na svoju drugu promenu u 48. krugu kada je montirao srednje tvrde gume, a na stazu se vratio čak 11 sekundi iza Sainza.
Hamilton je krug kasnije dobio meke gume kako bi zadržao poziciju ispred Pereza, a odmah potom je menjao i Russell, koji se vratio tik ispred Sainza.
Iza je Leclerc nastavio da se probija unutar prvih deset, dok je Verstappen nakon svog pit-stopa ispao iz bodova.
U 52. krugu je Norris stao u krivini 10. zbog čega je na snazi u tom trenutku bilo virtualno vozilo bezbednosti.
To su iskoristili Alonso i Sainz da montiraju meke gume i dovedu sebe u dobri poziciju za kraj trke.
Alonso se vratio na deveto mesto ispred Verstappena, dok je Sainz bio samo nekoliko sekundi iza Pereza.
Redari su međutim imali problema da pomere Norrisov bolid na bezbedno mesto, pa je na stazu poslato vozilo bezbednosti.
Trka je nastavljena u 60. krugu, a Sainz je odmah počeo da napada Pereza, dok je Leclerc obišao Bottasa na restartu. Alpine su obišle Vettela u prvom krugu u nastavku trke, a Alonso je iza na svežim gumama prošao Ocona i Bottasa za šesto mesto.
Verstappen je takođe bio veoma raspoložen na mekim gumama i polako se probijao kroz sredinu poretka.
Sainz je u 63. krugu prošao Pereza za treće mesto u drugoj DRS zoni. Krug kasnije je Perez izgubio poziciju i od Leclerca, a odmah je počeo da ga pritiska i Alonso.
Perezovo problem je bio što je temperatura staze pala i njegove srednje-tvrde gume prosto nisu funkcionisale, pa ga je u 65. krugu prošao i Alonso.
Russell je na čelu imao oko 1.5s prednosti ispred Hamiltona, a Ferrariji su pratili vremena Mercedesa, ali su izgubili previše vremena iza Šereza što ih je sprečilo da se uključe u borbu za vrh.
Verstappen je u 67. krugu prošao Pereza za šesto mesto, a dogovore je bio da ako ostanu jedan do drugog u poretku do kraja trke da Holanđanin vrati poziciju timskom kolegi zbog šampionata vozača.
Russell je do kraja trke uspeo da uzdrži pritisak Hamiltona koji je bio na ivici DRS-a i tako ostvario svoju prvu pobedu u karijeri i prvu za Mercedes u 2022.
Sainz je kompletirao podijum, dok je Leclerc nakon neverovatnog incidenta na početku trke uspeo da se domogne četvrte pozicije. Alonso je završio peti ispred oba Red Bulla koji su se potpuno raspali ovog vikenda, a interesantno je da Verstappen nije na kraju vratio poziciju Perezu.
Ocon je u drugoj Alpine bio osmi, pa je Francuski tim napravio veliki korak ka osvajanju četvrte pozicije u šampionatu konstruktora. Bottas je potpuno zasluženo osvojio deveto mesto nakon sjajne vožnje tokom cele trke, dok je poslednji poen na kraju pravo niotkuda pokupio Stroll, koji je obišao Vettela u samo finišu trke.
And breathe! 😅
Full classification after the most edge-of-your-seat race of 2022!#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/HUKJLAYUuO
— Formula 1 (@F1) November 13, 2022
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.