Daniel Ricciardo je sa timskim kolegom Verstappenom, uz pozicije 1-2 postavio Red Bullove na čelo kolone – otvarajuće trening sesije VN Monaka. Red Bullovci su postavili stvoje najbrže vreme na pink hypersoft komponenti guma, kao i njihovi pratioci Lewis Hamilton, Sebastian Vettel and Kimi Raikkonen.
Glavnica karavana je počela sa FP1 i instalacionim krugovima na Pirelijevoj hypersoft gumi, mešavini koja će biti svepristuna ovog vikenda. Hamilton i Bottas su smenjivali pozicije na vrhu tabele u ranoj fazi sesije, ali Daniel Ricciardo je svojim naletom ubrzo nadvisio obe Srebrne strele. Ovog vikenda prve žute zastave su se vijorile posle samo 15 minuta, zahvaljujući Williamsovom Sergey Sitorkinu, koji je udario pitwall sa unutrašnje strane, dok je izlazio iz poslednje krivine.
Verstappen je preuzeo vođstvo na šta je Australijanac ubrzo odgovorio vraćanjem na P1, dok je Vettel postavio svoj Ferrari u top tri nakon 30 minuta sesije. Red Bullov dvojac je nastavio sa smenom na vrhu, no Ricciardo je potvrdio svoju top formu.
U međuvremenu, niže u poretku – Fernando Alonso se žalio na svoj McLaren i probleme sa kočnicama. Inicijalna dijagnoza nije našla ništa pogrešno, ali sa upornim ponavljanjem problema, tim je odlučio da povuče Španca i njegov MCL33, kako bi temeljnije ispitali problem.
Polovinom sesije, Lewis Hamillton je ubrzao ritam, postavivši top vreme od 1m12.480s, ispred Verstappena za 0.243s. Dvadesetogodišnjak je odmah uzvratio, nadvisivši Mercedes za 0.144s, pre nego što je uleteo u Ste Devote izlaznu krivinu, posle masivnog lock-upa.
Povratni manevar vozača Red Bulla je uz neodobravanje inicirao istragu stewarda, pod izgovorom nebezbednog povratka na stazu. Ostatak karavana je bio bez značajnih incidenata. Renault, trenutno četvrtoplasirani u poretku, je sa Sainzom u vodećoj ulozi još jednom nadvisio svoje rivale u “best of the rest kategoriji”. U priču se umešao Valteri Bottas, sa bledim izdanjem na P7 poziciji, praćen od strane Sergio Pereza i Grosjeana na P8 i P9. Williamsov novajlija Sirotkin je kompletirao P10.
Na dnu začelja, Alonsu se, takođe usled problema i sa minimalnim brojem odvezenih krugova, priključio Haasov Kevin Magnussen , dok su McLaren i Američki tim aktivno radili na rešavanju problema.
Na dvadeset minuta do kraja sesije, Ricciardo je ponovo svrguno timskog kolegu uz krug od 1m12.126s , što ga je stavilo u liderstvo od 0.154s ispred Verstappena. Time su vodeće pozicije ostale neizmenjene i ekipa iz Milton Keynesa je potvrdila njihov status favorita za predstojeći Monaco Grand Prix.