Trku je obeležilo defekt Mercedesovog motora na Hamiltonovom bolidu koji je odustao sa vodeće pozicije.
Kao što tradicija nalaže, trka za VN Malezije je jedna od najvećih izazova za vozače po pitanju vremenskih uslova na stazi. Tako je bilo i danas, jer je temperatura vazduha iznosila 33 stepeni, dok je zagrejanost novog asfalta dostigla 53 stepena.
Pri polasku u formacijski krug Felipe Massa je ostao na svom mestu, što je označavalo da će on u trku krenuti iz pitlejna. Odmah na startu stvorila se gužva na prvoj krivini, posle čega je na stazi zavladalo pravilo virtuelnog sigurnosnog automobila. Sebastian Vettel je morao da posle kontakta sa Nicom Rosbergom odustane sa trke zbog loma prednjeg levog točka, dok je Nemac u Mercedesu pa na 21. mesto. Do boksa su u drugom krugu otišli Kvyat, Massa, Magnussen i Gutierrez zbog probušenog pneumatika.
U trećem krugu trka je ponovo puštena a Raikkonen je odmah uspeo da obiđe Pereza u borbi za 4. mesto a Hamilton ne uspeva da odmah napravi razliku u odnosu na vozače Red Bulla. Alonso je sa kraja grida uspeo da se probije na 10. poziciju u tim trenucima, dok je Rosberg bio 14. Velika borba vodila se između Buttona i Hulkenberga, gde se vozač Force Indije nalazio u repu McLarena. U 9. krugu u 14. krivini u pesku je završio Romain Grosjean, što je opet primoralo direkciju trke da na stazu uvede pravilo virtuelnog sigurnosnog automobila.
Ovu situaciju iskoristio je Verstappen da ode na svoj prvi servis, kada je ponovo uzeo meku komponentu Pirellijeveih pneumatika a sledeli su ga Button, Hulkenberg, Rosberg i Alonso. Do 13. kruga Rosberg se probio na 9. poziciju dok je Alonso pao na 13. mesto. 19. krug na donosi odustajanje Kevina Mganussena koji je imao problema sa bolidom posle incidenta sa Estebanom Gutierrezom, a sa druge strane Nico Rosberg je uspeo da dođe do 6. pozicije.
U 21. krugu Hamilton i Raikkonen otišli su na svoj prvi servis i oba vozača su montirala tvrdu komponentu guma. Krug kasnije isto čini i Daniel Ricciardo a prvo mesto preuzeo je Max Verstappen koji je imao 8 sekundi prednosti u odnosu na Lewisa Hamiltona. Britanac u Mercedesu je od tada nastavio da smanjuje zaostatak za Holanđaninom, čije su gume počele da degradiraju, pa je tako već u 28. krugu morao da ode do boksa. Hamilton je tako ponovo preuzeo prvu poziciju ispred Riccirada i Verstappena dok je četvrti bio Raikkonen ispred Rosberga.
I Nico Rosberg je u 32. krugu morao da ode na svoj poslednji redovni servis a istu stvar učinio je i Kimi Raikkonen, pole čega je usledio dvoboj ove dvojice vozača na stazi. Hamilton je u tim momentima pokuašavo da napravi dovoljnu razliku u odnosu na vozače Red Bulla kako bi mogao da ode na još jedno zaustavljanje, dok je Rosberg u drugoj krivini uz kontakt obišao Raikkonena. Borba se odvijala i između vozača Red Bulla koji su par krivina vozili paralelno.
Na 15. krugova do kraja sledi pravi šok na trci jer je Hamiltona na kraju startno-ciljnog pravca doživeo defekt na motoru, pole čega je samo parkirao bolid. Zbog ovoga na stazi je ponovo zavledalo pravilo virtuelnog sigurnosnog automobila, a oba vozača Red Bulla su u isto vreme otišla do boksa na zamenu guma dok Esteban Gutierrez je morao da završi trku zbog odparadanja prednjeg levog točka. Posle dve kruga trka je ponovo puštena, Ricciardo je vodio trku ispred Verstappena, Rosberga i Raikkonena.
Sudije su ocenile da je preticanje Rosberga nad Raikkonenom bilo nekorektno, pa je zbog toga Nemac dobio kaznu od 10 sekundi. Max Verstappen je počeo da polako u finišu trke smanjuje zaostatak za Ricciardom, dok se Raikkonen trudio da svoj zaostatak za Rosbergom zadrži u predviđenih 10 sekundi. Do kraja trke stvari se nisu menjale, pa je tako Ricciardo odeo svoju prvu pobedu u sezoni ispred Verstappena i Rosberga koji je na kraju imao i više od 10 sekundi u odnosu na Raikkonena. Bottas je odneo malu pobedu u odnosu na Pereza, sedmi je bio Alonso dok su spisak prvih 10 zaključili Hulkenberg, Button i Palmer.