Vozači Mercedesa uspeli su da zauzmu prva dva mesta.
Vremenski uslovi pred početak trke bili su topliji u odnosu na prethodne dane, pa je tako temperatura vazduha iznosila 18 a staze 19. stepeni. Pireli je za ovu trku kao najbržu strategiju predložio onu sa jednim servisom i ona uključuje start na medijum gumom pa onda prelaz do 20. kruga na tvrdi pneumatik. Njena obrnuta verzija, odnosno start na tvrdom gumom koja bi se do 34. kruga zamenila za medijum bila je druga najbolja opcija. Džordž Rasel bio je na pol poziciji ispred Karlosa Sajnca, Pjera Gaslija, Šarla Leklerka, Maksa Verstapena, Landa Norisa, Jukija Cunode, Oskara Pjastrija, Nika Huleknberga, Luisa Hamiltona, Estebana Okona, Kevina Magnusena, Gvanju Žoa, Limama Losona, Sergia Pereza, Fernanda Alonsa, Aleksandra Albona, Lansa Strola i Valterija Botasa, dok je Franko Kolapinto dobio dozvolu da učestvuje a on je ovoga puta krenuo iz pitlejna. Veliki broj vozača odlučio se da u trku krene sa medijum pneumatikom, osim Sergia Pereza, Valterija Botasa i Franka Kolapinta koji su imali tvrdu komponentu dok je Fernando Alonso bio jedini sa mekim pneumatikom.
Odmah na startu Džordž Rasel uspeo je da povede kolonu ispred Šarla Leklerka koji se probio do drugog mesta ispred svog timskog kolege dok je četvrti bio Pjer Gasli. Peti je bio Maks Verstapen ispred konkurenta za titulu Landa Norisa. Sedmo mesto pripalo je Jukiju Cunodi, osmo Oskaru Pjastriju, deveti je bio Niko Huleknberg a deseti Luis Hamilton. Vozači Ferarija od tada krenuli su da sustižu vodeći Mercedes a Šarl Leklerk se dosta približio Džordžu Raselu jer je imao pravo upotrebe DRS-a. Vozač iz Monaka je u 4. krugu bio u poziciji da izvrši konkretan napad ali se Britanac ovoga puta odbranio.
U tim momnetima Fernando Alonso bio je prvi koji je išao do boksa i svoju meku gumu zamenio za tvrdu. Od tada Džordž Rasel uspeo je da se odvoji od vozača Ferarija i napravi razliku veću od 2 sekunde, dok su u deuel za devetu poziciju upali Oskar Pjastri i Luis Hamilton, dok je sa druge strane Maks Verstapen obišao Pjera Gaslija i preuzeo četvrtu poziciju. Sa druge strane Šarl Leklerk imao je problema sa svojim tempom, pa je u jednom krugu izgubio dva mesta i pao čak na četvrto mesto iza aktuelnog šampiona.
U 10. krugu Šarl Lekler, Lando Noris, Aleksander Albon i Lans Strol otišli su na zamenu pneumatika gde su uzeli tvrdu gumu a Oskar Pjatri dobio je kaznu od dodavanja pet sekundi. Sa druge strane Maks Verstapen uspeo je da dođe do drugog mesta i obiđe Karlosa Sajnca koji je zajedno sa Jukijem Cunodom, Pjerom Gaslijem i Oskarom Pjastrijem bio na servisu. Već u 12. krugu do mehaničara su otišli Maks Verstapen, Esteban Okon, Gvanju Žo i Liam Loson a krug kasnije Džordž Rasel je otišao po svoje tvrde gume a njega je pratio Luis Hamilton. Tako je veliki broj vozača u samo par krugova otišla na zamenu pneumatika i ovoga puta svi su svoje medijum pneumatike zamenili za tvrde.
U 16. krugu Pjer Gasli počeo je da pada u plasmanu jer se žalio da nema snage u motoru, zbog čega je rešio da ode u garažu, dok je Karlos Sajnc obišao Sergia Pereza na kočenju za 14. krivini i koji još uvek nije bio na servisu i tako uspeo da dođe do trećeg mesta. Odmah, istu svar učinio je i Šarl Leklerk pa Luis Hamilton i Lando Noris. Zbog toga je Meksikanac u 18. krugu otišao po nove medijum gume a do boksa su otišli i Kevin Magnusen i Valteri Botas, gde je Danac stavio tvrdu a Finac medijum komponentu.
Luis Hamilton se u ovoj fazi trke počeo približavati Šarlu Leklerku, ali bez mogućnosti za napad. U 25. krugu Fernando Alonso je po treći put otišao na servis i stavio još jedan set tvrdih guma, istu stvar učinio je Oskar Pjastri, dok je Aleksandar Albon na zahetv tima mora do garaže i odustane sa trke zbog problema sa bolidom. Karlos Sajnc je u ovim trenucima počeo da se muči sa gumama, pa je tako Ferari uspeo da svojim vozačim zameni pozicije, dok su Luis Hamilton i Maks Verstapen otišli na servis i uzeli tvrde pneumatike. Sledeći je bio Karlos Sajnc koji je stavio tvrde gume ali se nalazio u problemu jer je u prethodnom krugu želeo pa odustao da ode do boksa i tako prešao preko bele linije.
Lando Noris je u 31. krugu uzeo još jedan set najtvrđe komponente dok je Luis Hamilton bio u dobrom ritmu i obišao Maksa Verstapen i došao do drugog mesta. Šarl Leklerk je tada otišao na zamenu pneumatika i stavio novu tvrdu gumu a Džordž Rasel imao je dovoljno prednosti da ode na servis i sa tvrdom gumom se vrati na prvo mesto a Sergio Perez se odlučio za istu opciju. Takođe i Niko Huleknberg odlučio se da u završnici trke koristi tvdu kompoenntu.
Luis Hamilton je od tada počeo da smanjuje zaostatak za vodećim Džordžom Raselom ali je on i dalje bio veći od 7 sekundi, dok je Sergio Perez uspeo da na 14. krivini zaradi dve pozicije što ga je odbacilo na 12. mesto. Sa druge strane Ferarijev dvojac je sustigao Maksa Verstapena. Tako je Karlos Sajnc uspeo da u 42. obiđe vozača Red Bula i stigne do treće pozicije dok to baš nije tako glatko išlo vozaču iz Monaka. Šarl Leklerk je posle dosta rada uspeo tek u 47. krugu na kočenju za 14. krivinu nađe ispred Maksa Verstapena i dođe do 4. mesta.
Džordž Rasel je kontrolisao trku od samog početka pa tako je bez problema došao do pobede ispred Luisa Hamiltona koji je kasnio oko 7 sekundi dok je Karlos Sajnc bio treći a Šarl Leklerk četvrti. Na ovaj način Maks Verstapen je sa petim mestom došao do svoje nove i četvrte vozačke titule jer je trku završio ispred Landa Norisa. Inače Britanac u Meklarenu je u završnici upisao i najbrži krug jer je otišao po meke gume. Sedmi je bio Oskar Pjastri, osmi Niko Hulkenberg, deveti Juki Cunoda a deseti Sergio Perez.
M4X VERSTAPPEN 👑 CHAMPION OF THE WORLD 🦁#F1 || #LasVegasGP pic.twitter.com/JJ3PmJV9uU
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) November 24, 2024
Rezultati trke za VN Las Vegasa:
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru, Whatsapp grupi i Linkedinu.
Na čemu si, rođače?
Ili te ubila promaja?
Trećeg razloga nema…
Bravo Max šampione !
Pljuvači, kupite limun, trebaće vam. Tvrd naravno. Pozdrav stručnjaci, poznavaoci F1…. .
Bravo?!
Što ne kažeš ogromno HVALA Meklarenu što je poklonio titulu Maksu?
Baš se vidi koliki si poznavalac F1!
Ko tebi drma kavez čoviječe,šta se bre ložiš…Formula odavno nije više što je nekada bila,od samog formata takmičenja,bolida sa kojim se trkaju,do vazača.Sve je bezveze,bezlično,neiteresantno,bespotrebno komplikovano,vozači svi ko neke žene..ajd Alonso je još od tog nekog starog kova Formule 1 ali čovijek mator od njega nema više ništa.Ovo ostalo je sve,samo ne muškarčine i šoferčine.I na koga se tu ima ložiti,navijati..Ovo mi je prva sezona od sredine 90-ih ali ne i poslednja koju nisam pratio,nisam odgledao ni jednu trku.Pročitam ovako na PP rezultate trke,poneku vijest otvorim i pročitam i to je to.Totalno su pokvarili ovaj sport,nažalost.