Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Rasel mirnom vožnjom pobedio ispred Verstapena

George RussellGeorge Russell, Mercedes, VN kanade 2025. / foto: x.com/MercedesAMGF1

Mercedes je došao do prve pobede u sezoni, a slavlje je upotpunio Antoneli, koji je došao do prvog podijuma u karijeri.

Vremenske prilike su bile povoljne, ali su i temperature bile veće nego juče i prekjuče što je svakako bilo nešto sa čime se timovi nisu susretali ovog vikenda. Prvih šest vozača se na startu trke odlučilo za srednje-tvrde gume, ali su nove imali samo Pjastri i Hamilton.

Sa druge strane, iza njih su Noris i Lekler imali tvrde, dok je ostatak grida bio podeljen između žute i bele komponente.

Start je bio prilično izjednačen na čelu, a jedini koji je profitirao je bio Antonelli koji je u krivini 3 uspeo da obiđe Pjastrija za treće mesto.

Iza njih se tokom prve polovine kruga vodila velika borba za osmo mesto. Kolapinto i Albon su bili u žestokom duelu, što je iskoristio Hulkenberg da se progura na osmo mesto.

Verstapen je od samog početka počeo da pritiska Rasela, dok se ostali nisu ni trudili da prate njihov tempo već su vozili prilično konzervativno.

Situacija se oko 6. kruga primirila i stabilizovala. Verstapen je izgubio DRS, a razlike među vozačima su se rastegle na oko 1.5 do 2 sekunde po krugu.

Alonso je u 10 mestu naglo izgubio brzinu posle jedne greške što je Noris iskoristio krug kasnije i prošao na šesto mesto.

Za to vreme se Antoneli približio Verstapenu na samo pola sekunde, a svetski šampion se već tada žalio na gume.

Taman kada je Italijan napao u 13. krugu, Verstapen je produžio u boks i montirao tvrde gume i vratio se iza Hulkenberga na deveto mesto.

Rasel je krug kasnije morao da odgovori i bezbedno se vratio ispred Holanđanina, dok je Antoneli u 15. krugu posle svog boksa vratio iza.

Noris je u 16. krugu obišao Hamiltona, a Britanac je odmah otišao da promeni svoje gume koje su potpuno popustile.

Sledeći u boksu je bio Pjastri u 17. krugu i vratio se 3 sekunde iza Antonelija, nakon čega su u vrhu ostali samo Noris i Lekler na tvrdim gumama.

Rasel je tek u 25. krugu stigao Leklera, koji je kao i Noris vrteo odlične krugove, a na kraju 26. je uspeo da iskoristi DRS zonu i obiđe Monačanina za drugo mesto.

Lekler je u 29. krugu otišao u boks i vratio se na potpuno čistu stazu, ponovo na tvrdim gumama, ispred Hamiltona koji je izgubio mnogo vremena u gužvi na stazi posle svog pit-stopa.

Noris je odmah odgovorio krug kasnije, ali se on odlučio za srednje-tvrdu komponentu.

Rasel je za to vreme na čelu stvorio lepu prednost ispred Verstapena koja je narasla na 5 sekundi do 36. kruga.

U 38. krugu je Verstapen promenio gume drugi put, krug kasnije je to uradio i Antoneli i malo je falilo na izlazu da se vrati ispred Verstapena.

Rasel je na svoju promenu guma čekao do 42. kruga, a dobri krugova i ore pit-stopa su ga bez problema održali ispred Verstapena.

Pjastri, koji je u tim trenucima poveo trku je u boks otišao u 45. krugu, dok je Noris učinio isto dva kruga kasnije i vratio se na šesto mesto iza timskog kolege.

Dvadesetak krugova pre kraja smo videli prvo odustajanje sa trke kada je Albon parkirao svoj bolid iza zaštitne ograde u ukosnici zbog tehničkog problema.

Lekler je bio poslednji iz vodeće grupe koji je promenio gume i on je u tim trenucima jedini imao srednje-tvrde gume, ali i čak 10 sekundi zaostataka iza Norisa.

Za to vreme su se razlike dosta smanjile u vrhu, a najbrži je bio Pjastri, koji je napadao Antonelija za treće mesto.

Isto tako je i Verstapen smanjivao Raselovu prednost na čelu, a prvu petoricu je razdvajalo samo 6 sekundi.

Desetak krugova pre kraja su svi morali da se provlače pored sporijih vozača koji su vodili svoje borbe.

To je omogućilo Norisu da uđe u DRS iza Pjastrija, ali je onda i Oskar ubrzao, pa je i on imao DRS iza Antonelija.

U 67. krugu je Noris napao i prošao Pjastrija u ukosnici, ali je Australijanac imao bolji izlazi i uspeo je do poslednje krivine vrati četvrto mesto. Onda je Noris ponovo napao u DRS zoni na glavnom pravcu, obojica su imali DRS, Pjastri je zatvorio unutrašnju stranu, a Noris se prosto samo zabio u njega, odbio u zid i to je bio kraj trke za njega.

Na stazu je izašlo vozilo bezbednosti, neki su iz predostrožnosti zamenili gume, ali na kraju nije bilo vremena za trkanje pa je sve završeno iza vozila bezbednosti.

Tako je Rasel došao do svoje prve pobede u sezoni ispred Verstapena, koji će svakako biti zadovoljan nakon što je završio trku ispred Mekalrena.

Antoneli je prikazao sjajnu vožnju tokom cele trke i potpuno zasluženo došao do prvog podijuma u karijeri ispred Pjastrija koji je preživeo kontakt sa Norisom.

Lekler i Hamilton su morali da se zadovolje petim i šestim mestom, Alonso je potvrdio sjajnu formu ovog vikenda sedmim mestom, Hulkenberg je ponovo pokupio bodove osvajanjem osmog mesta, dok su u prvih deset bili još Okon i Sajnc koji su bili na veoma agresivnoj strategiji.

Zapratite nas

Leave a Reply