Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Prva pobeda Sainza u karijeri nauštrb rezultata Charlesa Leclerca

Carlos SainzCarlos Sainz i Charles Leclerc

Još jedna potpuno neverovatna trka na Silverstonu i prva pobeda Carlosa Sainza u svojoj 150. trci u karijeri.

Odabir guma na startu je bio potpuno različit kod vozača. Verstappen je bio jedini na čelu koji se odlučio za meke gume, Russell je koristio tvrde, dok su ostali bili na srednje tvrdim. Za agresivniji start na mekim se odlučio i Latifi, ali i Albon, Vettel i Magnussen.

Verstappen je odmah iskoristio svoje meke gume i preuzeo vodeću poziciju, Leclerc je pao na četvrto mesto iza Hamiltona, ali je trka prekinuta već nakon par krivina pošto se dogodio veliki incident u kom su učestvovali Albon, Russell, Zhou, Ocon i Tsunoda.

Zhou se čak i isprevrtao, Ocon i Tsunoda su uspeli da se vrate do pit-lejna, dok su Russell i i Albon morali da odustanu.

Takođe, ono što nismo videli u prenosu je to da su u prvom krugu demonstranti, koji su pre početka vikenda pretili da će poremetiti trku, izleteli na stazu u krivini 7 pa su redari morali da ih sklanjaju.

Velika zabrinutost je postojala zbog Zhoua o čijem stanju nakon prevrtanja dugo nije bilo nikakvih informacija.

Na kraju je postalo jasno da je njegov bolid u nekom trenutku nakon prevrtanja odleteo i u vazduh, i zaglavio se i između zaštitne barijere od guma i zaštitne žičane ograde ispred tribina.

Izvlačenje Kineskog vozača je zbog toga potrajalo, ali se na kraju ispostavilo da je sa njim sve bilo u redu.

Zbog činjenice da je trka prekinuta pre prvog merenja vremena, odnosno kraja prvog sektora, direkcija trke je rešeto ala startni poredak na onaj iz kvalifikacija, pa se tako Sainz ponovo našao ispred Verstappena, a Leclerc ispred Pereza, koji je bio pao na šesto mesto i Hamiltona.

Prekid je trajao skoro sat vremena, a na restartu su se ovoga puta vodeći odlučili za srednje-tvrde gume.

Trka je nastavljena novim startom iz mesta, a Sainz je ovoga puta izuzetno agresivno branio i odbranio svoju prvu poziciju.

Leclerc je u jednom trenutku pao na četvrto mesto iza Pereza, ali je uspeo da se progura ispred Meksikanca u kompleksu prvih nekoliko krivina, a potom i napadne Verstappena, ali bez uspeha.

Agresivan na startu je ponovo bio i Hamilton, ali je on u gužvi zbog vozača ispred izgubio mesto od Norrisa i pao na šesto mesto.

Perez iLeclerc su u duelu oboje izgubio po deo prednjeg krila. Perez nije mogao da prati tempo vodećih pa je u šestom krugu morao u boks, dok je Leclerc nastavio da vozi.

Hamilton je u istom krugu obišao Norrisa za ono što je u tom trenutku posle Perezovog pit-stopa bilo četvrto mesto, a u tom trenutku je već zaostajao preko osam sekundi za vodećim.

Na čelu se Verstappen držao oko sekundu iza Sainza, dok je Leclerc bio sekundu ipo iza svetskog šampiona.

Španac je preko radija čak prijavio da je Verstappen bio brži, ali je onda sam napravio grešku u 10. krugu, presekao krivinu Beckets i prepustio Verstappenu prvo mesto.

Iza njih je viđen bizaran incident u krivini 3 kada su Tsunoda i Gasly imali incident i pali praktično na začelje.

U 12. krugu nova drama. Verstappen je prešao preko nekih krhotina koje su mu oštetile gumu zbog čega ga je izgubio pozicije od oba Ferrarija i morao je vanredno u boks.

Međutim, problemi za Holanđanina su se nastavili u nastavku trke. On se i dalje žalio na stabilnost bolida i on je smatrao da je na bolidu nešto polomljeno. To mu je tim nešto kasnije i potvrdio, ali je mogao da nastavi trku samo sa gubitkom performansi, činilo se najviše na zadnjem kraju u bržim krivinama.

Na čelu je za to vreme Leclerc sustigao Sainza, a Hamilton je vrteo najbrže krugove na trećem mestu.

U Ferrariju se za to vreme debatovalo koliko treba da budu brzi krugovi Sainza, Leclerc je poručivao kako može da vozi brži, a Hamilton je bio sve bliže.

U sredini poretka su vozači počeli da menjaju gume u 20. krugu, a Sainz je svoje pneumatike promenio krug kasnije. Španac se vratio na stazu na treće mesto na tvrdim gumama.

Verstappen je u 24. krugu još jednom otišao u boks nakon čega se našao na osmom mestu iza Vettela, koji ga je obišao na izlasku iz pit-lejna.

Leclerc je otišao u boks u 25. krugu i odlučili su da ne menjaju prednje krilo, pa je Hamilton u tim trenucima poveo i poručivao je ekipi da su gume u dobrom stanju.

Ferrari je za to vreme poručio vozačima da su slobodni da se bore, međutim bilo je jasno da je Sainz sporiji.

Sainz je konačno pustio Leclerca u 31. krugu, a Hamilton je nastavio da vozi na starim gumama i imao je odlična vremena.

Ipak, Britanac je konačno otišao u boks u 34. krugu, ali je i pit-stop bio sporiji, a sa još hladnim gumama je izgubio oko tri sekunde u odnosu na Sainza po povratku na stazu.

Malo posle toga je gume promenio i Norris koji je bio potpuno usamljen na četvrtom mestu ispred Pereza, dok je Schumacher obišao Latifija i došao do desetog mesta.

Ispred njega je Ocon sustigao Verstappena koji je bio potpuno zaglavljen na osmom mestu.

Holanđanin se grčevito branio, ali na kraju nije imao odgovor i Francuz je prošao u DRS zoni na Hangar pravcu.

Međutim, par krugova kasnije Ocon imao problem zbog čega je parkirao bolid na starom glavnom pravcu.

Sainz i Hamilton su odlučili da promene gume i prešli su na meku komponentu, dok je Leclerc ostao na stazi.

Na stazu je moralo vozilo bezbednosti. Gume je zamenilo još vozača iz prvih deset i uglavnom su svi prelazili na meku komponentu, a među njima su bili i vozači Red Bulla.

Sergio Perez
Sergio Perez, Lando Norris i Lewis Hamilton

Trka je nastavljena ravno deset krugova pre kraja, a na restartu je viđen potpuni haos. Leclerc je poveo, ali je zato Perez bio agresivan iza i obišao Hamiltona, a onda su ispred vozači Ferrarija imali žestok duel na Wellington pravcu iz kog je Sainz izašao kao pobednik i vratio se na vodeću poziciju.

Hamilton se potom stabilizovao, a onda smo videli potpuno ludo trkanje u 45 i 46. krugu.

Perez je žestoko napadao Leclerca, Monačanin je branio poziciju, onda je Meksikanac presekao pretposlednju krivinu, izgurao Ferrari van staze a to je iskoristio Hamilton da prođe na drugo mesto.

Perez je međutim bio agresivan i odmah je vratio poziciju u odnosu na Hamiltona, a njihov duel je iskoristio Leclerc, koji se vrati ispred Mercedesa.

Leclerc, Perez, Hamilton
Duel Charlesa Leclerca, Sergia Pereza i Lewisa Hamiltona u finišu trke

Nakon toga je viđeno nekoliko neverovatnih defanzivnih manevara Leclerca protiv Hamiltona, ali je konačno popustio u 48. krugu i pao je na poziciju van podijuma.

Svi ti duelu su omogućili Sainzu da napravi ključnu prednost i ostvari svoju prvu pobedu u karijeri.

Perez je završio tri sekunde iza, dok je Hamilton bio treći. Leclerc je uspeo da zadrži četvrto mesto i ključno manje od pet sekundi iza Pereza, koji je bio pod istragom zbog odbrane pozicije protiv Monačanina.

Alonso je na kraju završio na sjajnom petom mestu ispred Norrisa. Verstappen je jedva odbranio svoju sedmu poziciju protiv Schumachera, koji je osvojio svoje prve bodove u karijeri, dok su deveto i deseto mesto pripali Vettelu i Magnussenu.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

3 Comments

Leave a Reply