Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Pobeda Verstappena za kraj; Leclerc herojski do drugog mesta

Verstappen je ostvario 15. pobedu u sezoni, ali je Ferrari potpuno oživeo ovog popodneva što je omogućilo Leclerca da vodi ravnopravnu borbu sa Red Bullom i na kraju osvoji drugu poziciju ispred Pereza.

Većina vozača je odlučila da početnu fazu trke koja se vozila u nešto toplijim uslovima započne na srednje-tvrdim gumama. Jedini izuzeci su na začelju bili Magnussen i Bottas na tvrdim i Gasly na mekim.

Na prve tri pozicije nije bilo promenama na startu, ali je Hamilton obišao Sainza za četvrto mesto, dok je Russell pao na osmo.

Sainz i Hamilton au nastavili svoj duel tokom prvog kruga i Sainz je napao i obišao Hamiltona u šikani na kraju prve polovine zadnjeg pravca. Međutim, Britanac je presekao stazu, grubo poskočio preko jednog ivičnjaka i zadržao poziciju. On je zbog toga bio pod istragom i u 5. krugu mu je naređeno da vrati poziciju Špancu.

Sainz se međutim nije dugo zadržao ispred pošto je Hamilton u sledećem krugu iskoristio DRS i vratio poziciju. Za to vreme je Russell uspeo da prođe Ocona i Norrisa od kojih je izgubio pozicije na startu pa se vratio na šesto mesto.

Onda je Hamilton od jednom počeo da gubi tempo u 7. krugu nakon što je preširoko prošao u krivini 1. On se požalio na gubitak snage, a Sainz ga je brzo sustigao, a potom i obišao u osmom krugu, dok je u 9. Isto učinio i Russell.

Tokom svog tog vremena, Verstappen je vodio trku nešto manje od tri sekunde ispred Pereza , dok je Leclerc bio oko tri sekunde iza Meksikanca.

Od osmog do desetog mesta smo gledali odličan duel u kom su učestvovali Ocon, Vettel i Alonso. Nemac je konstantno napadao, ali se Francuz u Alpini žestoko branio i odbijao svaki pokušaj vozača Aston Martina.

Ocon i Tsunoda su bili prvi u boksu u 15. krugu i oni su prešli na tvrde gume, a sa problem9ma se neočekivano susreo Perez, koji je naglo počeo da gubi vreme. Odmah za njim su gume promenili Norris i Russell.

Perez se našao u velikim problemima po povratku na stazu pošto se našao između Vettela i Alonsa koji su bili u duelu.

On je prošao Vettela u prvoj DRS zoni na zadnjem pravcu, ali je pogrešio na kočenju, što je omogućilo Vettelu da vrati poziciju i to je Meksikanca koštalo dodatnog vremena.

Sainz je bio prvi Ferrari u boksu u 18. krugu i vratio se iza Pereza, dok je Hamilton nakon svog pit-stopa u sledećem krugu očekivano izašao iza timskog kolege, ali i Ricciarda.

Verstappen je u boksu bio krug kasnije i vratio se tik ispred Pereza, koji je nakon što se oslobodio Vettela vozio nekoliko najbržih krugova.

Russellu je u tim trenucima data kazna od 5 sekundi zbog ne bezbednog puštanja iz boksa, a Leclerc je bio poslednji od lidera u boksu u 22. krugu, a kao Verstappen se za malo našao ispred svog timskog kolege po povratku na stazu.

Trka je u tim trenucima ušla u mirniju fazu. Razlika između Verstappena i Pereza je ponovo bila nešto preko dve sekunde, dok je Leclerc na trećem bio oko 6 sekundi iza lidera.

Vettel je bio jedan o poslednjih koji su menjali gume. On je bio n strategiji sa jednim pit-stopom, ali je gubio mnogo vremena do 25. kruga, pa je po povratku na stazu bio tek na 19. poziciji.

Alonsova poslednja trka u Alpini se neslavno završila u 28. krugu kada je zbog tehničkog problema morao da odustane što je promovisalo Strolla i Tsunodu u bodove.

Perezove tvrde gume su počele da popuštaju oko 30 kruga i Leclerc mu se približio na sekundu pa je Meksikanac već u 34. krugu morao na drugu promenu guma.

Verstappen je malo nakon toga dobio instrukciju da čuva gume, dok je Leclerc upitan da li može da drži tempo koji je bio sličan Verstappenovom. Ovo je nagoveštavalo da su njih dvojica možda razmatrali prelazak na strategiju sa samo jednom promenom guma. Pa je pred Perezom bio veliki posao.

Hamilton je nakon žalbi tokom prvog dela trke uspeo da se stabilizuje, a onda polako sustigne Russella. Oni su međutim vodili duel na stazi umesto da se Hamilton pusti pošto je Russell svakako imao kaznu.

Ipak, u 40. krivi su u boks otišli Sainz i Russell. Španac se vratio na peto mesto iza Pereza, dok je Russell nakon odrađene kazne pao na osmo mesto.

Perez je u 44. krugu sustigao Hamiltona, koji je u tim trenucima bio treći,a u narednom su vidili sjajan duel u dve DRS zone na zadnjem delu staze. Hamilton je uspeo da zadrži poziciju u tom krugu, ali je u sledećem Perez bio strpljiv i preuzeo je treće mesto na kraju zadnjeg pravca.

U poslednjih deset krugova smo u borbi za bodove videli juriš Lancea Strolla, koji je prvo obišao Vettela, a onda i Ricciarda za deveto mesto, a onda je i Vettel pokušao da pritisne bivšeg timskog kolegu za poslednji poen.

U problemima se u samom finišu trke našao Hamilton kog je sustigao Sainz, a onda je dožive tehnički problem sa menjačem zbog kog je morao da se vrati do boksa i odustane.

Borba između Pereza i Leclerca za drugo mesto u trci i u šampionatu se svela na poslednji krug.

Monačanin je herojski čuvao gume i i držao se sve vreme na oko 7-8 sekundi iza Verstappena.

Perez je davao sve od sebe u poslednja dva kriga, ali je i grešio i to je omogućilo Leclerca da završi trku sekundu ispred Meksikanca. Verstappen je tako zatvorio sezonu svojom 15. pobedom u sezoni, a Ferrarijevu drugu poziciju u šampionatu konstruktora je cementirao Sainz četvrtim mestom.

Russell je bio peti u Mercedesu ispred Norrisa i Ocona, koj je potvrdio četvrto mesto Alpine u šampionatu konstruktora.

Stroll je na kraju završio osmi, Ricciardo na oproštaju od McLarena deveti, dok je odustajanje Hamiltona promovisalo Vettela na svojoj poslednjoj F1 trci na deseto mesto.

Na kraju su prva trojica i Vettel izvodili ”krofne” na glavnom pravcu i tako zatvorili sezonu, koja je i pored dominacije Red Bulla, bila zaista sjajna.

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

Leave a Reply