Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Pjastri predvodio Meklaren do pobede na VN Kine

Oscar Piastri, McLaren, VN Kine 2025. / foto: x.com/McLarenF1

Vozači tima iz Vokinga zauzeli su prva dva mesta koja je održana na stazi Šangaj.

Vremenski uslovi pred početak trke u Kini bili su kao i do sada veoma dobri, gde je temperatura vazduha iznosila 27 a staze 35 stepeni. Oskar Pjastri bio je na pol poziciji ispred Džordža Rasela i Landa Norisa. Iza njega nalazili su se Maks Verstapen, Luis Hamilton, Šarl Lekler, Isak Hađar, Andrea Kimi Antoneli, Juki Cunoda, Aleksandar Albon, Esteban Okon, Niko Hulekneberg, Fernando Alonso, Lans Strol, Karlos Sajnc, Pjer Gasli, Oliver Bermean, Džek Duan i Gabrijele Bortoleto dok je iz pitlejna krenuo Liam Loson. Veliki broj vozača odlučio se da u trku krene sa medijum pneumaticima osim Lansa Strola, Olivera Bermana i Liama Losona koji su imali tvrdu komponentu. Kao najbržu taktiku Pireli je savetovao start baš sa medijum gumama koji bi trajale do 20. kruga kada bi se uzela tvrda komponenta do 38. a sa novim istim pneumatikom bi se opet dočekala karirana zastava.

Oskar Pjastri je uspeo a nakon prve krivine povede kolonu, dok se na drugo mesto probio Lando Noris ispred Džorda Rasela. Iza njega nalazio se Luis Hamilton i Šarl Lekler pa tek Maks Verstapen koji je napadao vozača Ferarija sa oštećenim prednjim krilom. Na sedmoj poziciji je Andrea Kimi Antoneli, osmi je bio Juki Cunoda, pa Isak Hađar i Esteban Okon. Već nakon starta razmak između vozača se malo povećao pa nismo imali neke duele.

U četvrtom  krugu Fernando Alonso morao je da odustane jer je imao problem sa kočnicama. Već od osmog kruga Oskar Pjastri imao je nešto više od 1 sekunde prednosti nad Landom Norisem dok je Džordž Rasel za vodećim zaostajao malo više od 3 sekunde. Luis Hamilton je imao zaostatak od 5 sekundi, Šarl Lkeler je bio odmah iza svog timskog kolege dok je maks Verstapen malo više kasnio, odnosno 9 sekundi za vodećim Meklarenom. U 11. krugu Pjer Gali je prvi otišao na servis i stavio je tvrdu komponentu a u sledećem krugu istu stvar učinili su Juki Cunoda, Esteban Okon i Džek Duan. U narednom to su nastavili da čine Andrea Kimi Antoneli i Isak Hađar a Lusi Hamilton i Maks Verstapen prelaz sa medijum na tvrde obavili su u 14. krugu. Vodeći Oskar Pjastri je otišao na zamnu samo krug kasnije, za njim je bio Džordž Rasel. Lando Noris je 16. krugu obavio servis ali je prilikom povratka sa tvrdim gumama izgubio mesto na stazi od Džordža Rasela dok Šarl Lekler pilikom zamene nije promenio svoje prednje krilo.

U 18. krugu Lando Noris je u prvoj krivini napao Džordža Rasela i povratio svoju poziciju na stazi. Liam Loson je krug kasnije zameio svoje tvrde gume za medijum komponentu a Ferarij je odlučio da zameni mesta svojim vozačima, dok je Aleksandar Albon bio poslednji koji je zamenio medijum pneumatike. Samo Oliver Berman i Lans Strol i dalje su koristili tvrdu komponentu sa kojom su i startovali i baš ovaj dvojac vodeio je duel za sedmo mesto. Do 25. kruga Šarl Lekler uspeo je da dođe u DRS zonu Džordža Rasela.

Oliver Berman je svoje tvrde pneumatike koristio sve do 27. kruga kada ih je zamenio za medijum. Do 30. kruga Džordž Rasel uspeo je malo da umakne Šarlu Lekleru koji je pogrešio na kočenju za 14. krivinu a Liam Loson je opet otišao do mehaničara i uzeo tvrdu komponentu. Oliver Berman je u kratkom vremenu uspeo da obiđe Liama Losona pre njegovog odlaska na servis i Džeka Duana i tako se popone do 15. mesta. Isak Hađar je u 24. krugu otišao po nove tvrde gume a Oliver Berman je sa svežim pneumaticima nastavio u svom stilu pa je iza sebe ostavio i Karlosa Sajnca i došao do 12. mesta. U 38. krugu Luis Hamilton je nakon gubitka tempa u odnosu na Maksa Verstapena rešio da ode na zamenu pneumatika i uzme novu tvrdu komponentu, dok se Pjer Gasli nalazio pod napadima Olivera Bermana, pa je vozač Hasa uspeo da reši ovu borbu i popone se do 10. mesta.

U ovoj fazi trke pojedini vozači razmatrali su opcije da li da ostanu do kraja sa ovim pneumaticima ili da odu na još jedan servis. Juki Cunoda je u završnici trke imao oštećeno prednje krilo zbog čega je počeo da gubi na tempu pa je morao da ode na zamenu ovog dela i pritom je dobio medijum pneumatike. Isak Hađar je počeo da napada Džeka Duana koji je branio 14. mesto i koji je zbog ranijeg duela dobio kaznu od 10 sekundi na završno vreme. U tim momentima Maks Verstapen je spustio razliku nad Šarlom Leklerom na našteo više od 1 sekunde. Holnađanin je u Red Bulu imao je mnogo više tempa pa je na tri kruga do kraja uspeo da obiđe vozača Ferarija i tako preuzme četvrtu poziciju.

Oskar Pjastri je bez većih problema došao do pobede na VN Kine, dok je Lando Noris uz dosta muka sa kočnicama uspeo da Meklaren dovede do odmah iza a na trećem mestu završio je Džordž Rasel. Maks Verstapen je bio četvrti ispred Šarla Leklera i Luisa Hamiltona dok je Esteban Okon predvodio Has do fantastičnog rezultata i sedmog mesta. Osmi je bio Andrea Kimi Antoneli, deveta pozicija pripala je Aleksandru Albonu a Oliver Berman je poslednjim bodom zakružio uspešan vikend za američki ekipu.

Rezultati trke za VN Kine:

foto: Screenshot

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru, Whatsapp grupi i Linkedinu.

2 Comments

Leave a Reply