Vozač Meklarena uspeo je da ostvari trijumf ispred Maksa Verštapena i prijatnog iznenađenja Isaka Hađara.
Oblačno vreme vladalo je pred početak trke, pa je tako temperatura vazduha iznosila 20 a staze 28 stepeni. Startni grid izgledao je ovako: Oskar Pjastri, Lando Noris, Maks Verštapen, Isak Hađar, Džordž Rasel, Šarl Lekler, Luis Hamilton, Liam Loson, Karlos Sajnc, Fernando Alonso, Andrea Kimi Antoneli, Juki Cunoda, Gabrijele Bortoleto, Pjer Gasli, Aleksandar Albon, Franko Kolapinto, Niko Huleknberg, Esteban Okon, Lans Strol i Oliver Berman koji je ovoga puta krenuo iz pitlejna jer se odlučio da promeni svoja podešavanja. Čak prvih 11 vozača odlučilo se da startuje sa medijum gumom a njima su se još pridružili Gabrijele Bortoleto, Pjer Gasli, Aleksandar Albon i Lens Strol, dok su Maks Verštapen, Juki Cunoda, Franko Kolapinto i Niko Hulkenberg imali meku a Esteban Okon i Oliver Berman tvrdu.
Oskar Pjastri je uspeo da povede kolonu nakon prve krivine, dok je Maks Verštapen uspeo da se nađe ispred Landa Norisa. Četvrti je bio Isak Hađar koji se već branio od napada Šarla Leklera a iza njih nalazili su se Džordž Rasel, Luis Hamilton, Liam Loson, Karlos Sajnc i Aleksandar Albon. Vozač Ferarija imao je DRS u odnosu na vozača Rejsing Bulsa ali ni do petog kruga nije uspeo da stvori priliku za napad ali je do tada Oskar Pjastri uspeo da napravi razliku od 3 sekunde u odnosu na Maksa Verštapena. U devetom krugu Lando Noris bio je u prilici da napadne i obiđe Holnađanina u Red Bulu, pa je tako u prvoj krivini preuzeo drugu poziciju.
Do 12. kruga Šarl Lekler je bio već mnogo bliže Isaku Hađaru, ali pravog napada još uvek nije bilo dok je u tim trenucima Lando Noris smanjio zaostatak za Pjastrijem na 3.7s. Već nešto kasnije, vozači su počeli da prijavljuju prve kapi kiše a razlika između vodećeg dvojca pala je na samo 3s.
Fernando Alonso je u 19. krugu otišao do svojih mehaničara i stavio tvrdi pneumatik, a zatim su to isto učinili Juki Cunoda, Franko Kolapinto i Niko Hulkenberg. U 23. krugu Šarl Lekler je stavio tvrdu gumu kao i Gabrijele Bortoleto i to baš u momenatima kada je udes imao Luis Hamilton koji je u trećoj krivini završio u ogradi, pa je zbog toga na stazu izašao sigurnosni automobil. Zbog toga je veliki broj vozača otišao da odradi svoj servis pa su u tim trenucima svi vozača bili na tvrdoj komponenti osim Holanđanina u Red Bulu koji je umao medijum pneumatik. Tako je Oskar Pjastri zadržao svoje prvo mesto u odnosi na Landa Norisa a iza njega nalazili su se Maks Verštapen, Isak Hađar, Džordž Rasel, Šarl Lekler, Liam Loson, Karlos Sajnc, Esteban Okom i Aleksandar Albon.
LAP 23/72
Hamilton has found the barriers 💥 He’s out of the race ❌
Safety Car #F1 #DutchGP pic.twitter.com/FwrjobwIA1
— Formula 1 (@F1) August 31, 2025
U 27. krugu sigurnosni auto se pomerio sa staze a Oskar Pjastri je poveo kolonu a prvi kontakt na prvoj krivini imali su Karlos Sajnc i Liam Loson, zbog čega su obojica počela da propadaju u plasmanu i morali su da odu na novu zamenu pneumatika. Kiša se na jednom delu staze pojačala što je rezultiralo da su određene krivine u prvom sektoru bile dosta mokre.
U 31. krugu na stazi je zavladalo stanje virtuelnog sigurnsonog automobila, jer su određeni delovi od bolida ostali na startno-ciljnom pravcu. Ovaj prekid trajao je dosta kratko a trka je ponovo bila aktivna. Ovu situaciju iskoristio je Šarl Leker da uhvati na spavanju Džordža Rasela, gde je u 11. krivini uz mali kontakt obišao Britanca a suidje su rešile da dodele kaznu od 10 sekundi Karlosu Sajncu zbog izazivanja incidenta. Sa druge strane Andrea Kimi Antoneli uspeo je da se nađe ispred Aleksandra Albona i preuzme 7. poziciju. Nakon nekoliko krugova, maldi Italijan našao se i ispred svog timskog kolege.
Fernanod Alonso je odlučio da još jednom ode ko mehaničara i uzme novi set tvrdih guma, što mu je omogućilo da pravi brža vremena. Španac je tako uspeo da prestiga Nika Hulkenberga u 51. krugu i dođe do 16. mesta a krug kasnije Andrea Kimi Antoneli otišao je na novi servis i stavio je meku pneumatik a isti potez odmah je učinio i Šarl Lekler.
Po povratku na stazu u duel su baš upala ova dva vozača nakon čega je Italijan doirnuo i okrenuo vozača iz Monaka, pa je tako Šarl Lekler završio u ogradi. Sigurnosni auto je opet mora da izađe na stazu, pa je tako većina vozača otišla na zamenu guma. U ovoj sutaciji vozači Meklarena izabrali su tvrde pneumatike, dok su Maks Veštapen, Isak Hađar, Džordž Rasel, Aleksandar Albon i Andrea Kimi Antoneli ponovo bili na mekoj kompoennti.
LAP 53/72
More drama for Ferrari 😵
Leclerc and Antonelli make contact at Turn 3 and Leclerc spins out of the race ❌
Safety Car #F1 #DutchGP pic.twitter.com/c5C9vm3vhD
— Formula 1 (@F1) August 31, 2025
Zbog ovog incidenta sudije su kaznile Andreu Kimi Antonelija dodavanjem 10 sekundi na završno vreme kao i još dodatnih pet zbog nepoštovanja brzine u pitlejnu.
U 58. krugu trka je nastavljena, Oskar Pjastri je vodio dok je Maks Verštapen tražio priliku za prolaz ispred Landa Norisa. Britanac se veoma brzo oslobodio pritiska od strane vozača Red Bula i krenuo da napada svog timskog kolegu. Sa druge strane Oliver Berman je uspeo da se nađe ispred Pjera Gaslija i dođe do 8. pozicije. Francuz u Alpinu je bio na 40. kruga starim pnmeumaticima što je iskoristio Fernando Alonso i nađe se ispred njega. Velika drama se nastavila, jer je Lando Noris prijavio da imao dim u kabini, pa je tako morao da parkira bolid na devetoj krivini što znači da je sigurnosni auto opet morao u akciju.
Total heartbreak for Lando 💔#F1 #DutchGP pic.twitter.com/DaTj11YeuT
— Formula 1 (@F1) August 31, 2025
Po treći put trka je nastavljena u 69. krugu a Australijanac je bez većih problema poveo kolonu. Tako je Oskar Pjastri pobedio na VN Holandije ispred Maksa Verštapena i verovbatno najvećeg iznenađenja Isaka Hađara koji je došao do svog prvog podijuma. Četvrti je bio Džordž Rasel, peti Aleksandar Albon, šesti Oliver Berman, sedmi Lens Strol, osmi Fernando Alonso, deveti Juki Cunoda i deseti Oliver Berman.
Rezultati trke za VN Holandije:
Ovo je sve namešteno u Norisovom timu. Prvo nebezbedno skidanje sa dizalice, a i ranije su bile bizarne greške pogotovo kod zamene guma i na kraju da mu prosvira motor, kao da je neki sa dna grida. A fakat da već neko vreme nikom motor nije otkazao. Drugo svaki sta rt oskara kada je prvi, ide u stazu Norisa i koči ga tako da ga treći a ponekad i četvrti prestignu. Ja da sam na mestu Norisa, izbacio bi sa svake trke pjastrija i pustio da pobedi Ferštapen
Ovo je Norisov tim ne lupaj ! Guraju ga kroz stretegiju ali dzaba im…