Meklaren je i pored težeg starta trke potpuno dominirao u Majamiju i nakon sprinta ostvario još jednu dvostruku pobedu.
Iako smo tokom dana videli totalni potop u Majamiju i otkazivanje F1 academy trke, glavna trka Formule 1 je počela po suvom.
Na startu je većina odabrala srednje-tvrde gume a izuzeci su bili Raseli i Hamilton koji su krenuli na tvrdim. Verstapen je na početku morao agresivno da brani prvu poziciju od Norisa koji je imao bolji start u čemu je i uspeo, a to je iskoristio Antoneli koji je prošao na drugu poziciju. Pjastri je skočio na treće mesto, dok je Norisa gužva na startu koštala pet pozicija pa je pao na šesto mesto iza Rasela i Albona.
Međutim, izuzetan trkački tempo Meklarena je počeo da dolazi do izražaja čim se trka malo stabilizovala.
U 4. krugu su obojica napredovali po poziciju obilaženjem Antonelija i Albona.
Tri kruga kasnije je Noris obišao Rasela na ulasku u brzi kompleks krivina u prvom sektoru, a onda je u 9. prošao i Rasela na kočenju u drugoj DRS zoni u drugom sektoru.
U tim trenucima je Pjastri već bio oko 4 sekunde ispred i u repu Verstapena, koji morao šestoro da se brani u narednih nekoliko krugova, ali je na kraju konačno popustio na početku 14. kada je prekasno kočio za prvu krivinu što je Australijanac iskoristio i poveo trku.
Noris je do tog trenutka sustigao njih dvojicu, ali je onda i on izgubio mnogo vremena iza svetskog šampiona pa je do svog obilaženja Verstapena već zaostajao preko 6 sekundi za timskim kolegom.
Max je međutim uspeo da se održi dovoljno blizu i vrati poziciju u poslednjoj DRS zoni i time doneo nove glavobolje Norisu.
Britanac je konačno cementirao drugo mesto obilaženjem u sledećem krugu, ali je u tom periodu izgubio još ključne dve sekunde za Pjastrijem.
Nakon toga se situacija na stazi stabilizovala, Meklareni su se velikom brzinom odvajali od Verstapena, dok se iza njih nisu odigravale neke veće borbe.
Oko 23. kruga su vozači koji su startovali na srednje-tvrdim gumama počeli da menjaju gume.
Antoneli i Sajnc su menjali svoje gume u 26. krugu, Verstapen u 27, ali smo tri kruga kasnije imali situaciju sa Bermanom, koji je imao tehnički problem sa motorom zbog čega je morao da parkira bolid pored staze zbog čega je na stazi bilo aktivno bđcvirtualno vozilo bezbednosti. Mnogi od vodećih su to iskoristili da promene gume, a profitirao je Rasel, koji je skočio na treće mesto. Mali napredak je napravio i Lekler koji je posle pit-stopa bio sedmi.
U 31. krugu su oba Vilijamsa krenula u napad pa su u par krivina Albion i Sajnc u razmaku od nekoliko sekundi obišli Antonelija, odnosno Leklera za peto i sedmo mesto u prvoj krivini.
U 33. krugu smo imali još jedno virtualno vozilo bezbednosti kada se Bortoleto parkirao pored staze, naizgled sa slični problemom kao Berman.
Trka je brzo restartovana, a Sajnc se odmah na zadnjem pravcu našao pod velikim pritiskom Leklera iako nije bilo DRS-a.
Njihov duel točak uz točak je trajao sve do prve krivine kao da je Lekler uspeo da se progura sa unutrašnje strane, a to je iskoristio i Hamilton koji je uspeo da se progura ispred Španca.
Ferari je u 39. krugu zamenio pozicije svojih vozača pošto je Hamilton bio na bržim srednje-tvrdim gumama.
U 53. krivi su još jednom zamenili pozicije u pokušaju da dostignu Antonelija, ali je tada bilo prekasno, iako su imali bolji tempo.
Noris je u poslednjih petnaestak krugova smanjivao razliku za Pjastrijem, ali se na kraju ispostavilo da je izgubljeno vreme iza Verstapena bilo ključno pa je Pjastri ostvario četvrtu pobedu u sezoni i treću uzastopnu, čime je povećao svoju prednost u šampionatu.
Noris je ostavio Rasela čak 32 sekunde iza sebe što samo potvrđuje koliko je Meklaren bio dominantan. Verstapen je na kraju bio četvrti ispred Albona i Antonelija.
Lekler i Hamilton su završili očajan vikend za Ferari u Majamiju na sedmom i osmom mestu, dok su Sajnc i Cunoda pokupili poslednje bodove.
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru, Whatsapp grupi i Linkedinu.
Pjastri jeste materijal za sampiona , Noris ne .