Britanac je uspeo da postane 21. vozač iz Velike Britanije koji je trijufovao u Formuli 1.
Vremenski uslovi pred početak trke u Majamiju bili su topli, gde je tempartura vazduha iznosila 48 a staze 29 stepeni. Zbog kazne koju je dobio na VN Kine pomeranjem za tri mesta na startu, Daniel Ricciardo je zauzeo poslednju startnu poziciju. Tako je startni grid izgledao ovako: Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Sergio Perez, Lando Norris, Oscar Piastri, George Russell, Lewis Hamilton, Nico Hulkenberg, Yuki Tsunoda, Lance Stroll, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Alexander Albon, Fernando Alonso, Valtteri Bottas, Logan Sargenat, Kevin Magnussen, Gunayu Zhou i već spomeniti Australijanac. Veliki broj vozača odlučio se da startuje a medijum gumama osim Lewisa Hamiltona, Fernanda Alonsa, Kevina Magnussena i Daniela Ricciarda koji su uzeli tvrde a Valtteri Bottas bio je na mekim pneumaticima.
Max Verstappen je poveo kolonu, dok je Sergio Perez loše zakočio na prvoj krivini i pao na peto mesto. Iza vodećeg Holanđanina našli su se Charles Leclerc, Oscar Piastri i Carlos Sainz, dok je Lanbdo Norris odmah pokušavao da ugrozi Meksikanca u Red Bullu. Nico Huleknberg zauzeo je sedmo, Lewis Hamilton osmo, Yuki Tsunoda deveto a George Russell deseto mesto. Već od drugog kruga DRS je bio u upotrebi što je iskoristio Alexander Albon da dođe do 14. mesta ispred Estebana Ocona. Oscar Piastri je od tada pokušavao da ulovi Charlesa Leclerca a to mu je poslo za rukom na kočenju za 17. krivinu. Australijanac u McLarenu je odmah pokazivao dobar tempo, jer vozači Ferrarija nisu uspeli da uzvrate udarac. U osmom krugu Lewis Hamilton uspeo je da povrati sedmu poziciju od Nica Hulkenberga na 14. krivini ali je zbog greške Britanca Nemac ponovo bio ispred.
Alexander Albon je bio prvi vozač koji je u 10. krugu otišao na zamenu guma i stavio tvrdu komponentu. Zatim je usledio Lance Stroll, Logan Sargeant i Valtteri Bottas koji su takođe uzeli najtvrđi pneumatik. Nico Hulkenberg nije uspeo da se u narednom periodu odbrani od napada oba Mercedesa, zbog čega je do 13. kruga pao na deveto mesto. Baš taj trenutak Nemac je iskoristio da zajedno sa Pierreom Gaslyom ode pa nove tvrde gume. Od tada u borbu su se usputili Sergio Perez i Lando Norris ali konkretnog napada nije bilo. U 18. krugu Meksikanac u Red Bullu je otišao na redovnu zamenu i stavo tvrđi ppneumatik. Dva kruga kasnije Charles Leclerc je otišao po svoje nove tvrde gume, pa posle obilaženja Lewisa Hamiltona vozač Ferrarija imao je 12 sekundi zaostatka za Landom Norrisom.
U 22. krugu Max Verstappen je udario u zaštitan stubić, koji je pritom ostao na stazi. Zbog toga su direkcija trke uvela stanje virtualenog sigurnosnog automobila a Esteban Ocon, Fernando Alonso i Kevin Magnussen su se odlučili da odu na zamenu pneumatike. Vozači Aston Martina i Haasa odlučili su se za meidjum komponentu a pilot Alpina je stavio tvrdu gumu. Krug kasnije Max Verstappen stavio je nove tvrde pneumatike, George Russell je to učinio u 25. krugu dok je Lando Norris u ovim trenucima bio najbrži na stazi. Dva kruga kasnije Lewis Hamilton je uzeo medijum komponentu, usledio je i odlazag vodećeg Oscara Piastrija kao i Carlosa Sainza. Na ovaj način Charles Leclerc uspeo je da povrati svoju poziciju u odnosu na vozača McLarena.
U 29. krugu zbog incidenta koji su imali Kevin Magnussen i Logan Sargeant na stazu je izbačen sigurnosni automobil, zbog čega je veliki broj vozača otišao na zamenu pneumatika. Na ovaj način Sergio Perez se vratio na medijum gumu, Guanyu Zhou je stavo meku, Lando Norris je uzeo tvrdu i pritom je zadržao prvu poziciju. Nico Huleknberg, Lance Stroll i Valtteri Bottas ponovo su imali medijum pneumatik.
LAP 29 / 57
SAFETY CAR DEPLOYED! ⚠️
Magnussen and Sargeant collide at Turn 3 and the Williams is in the barriers!
This is a golden opportunity for Norris to get time back against Verstappen! 😱#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/Iae8Vmz2fi
— Formula 1 (@F1) May 5, 2024
U 33, krugu trka je nastavljena a Max Verstappen odmah je krenuo da napada Landa Norrisa. Britanac se odbranio od napada Holanđanina, posle čega je Charles Leclerc krenuo da napada vozača Red Bulla. Lando Norris je odmah uspeo da napravi više od 1 sekunde prednosti nad najbližim pratiocem, dok je Oscar Piastri branio svoje 4. mesto od Carlosa Sainza. Britanac u McLarenu je nastavio da diže razliku u odnosu na Maxa Verstappena koja je do 37. kruga porasla na 2.1s. Nešto kasnije posle duge borbe Carlos Sainz uspeo je da na 17. krivini obiđe Oscara Piastrija i dođe do 4. mesta, koji je kasnije pokušao da na prvoj krivinu uzvrati ali je otišao preširoko. Australijanac je odmah izgubio ritam, pa je izgubio pozicje od Sergia Pereza i Lewisa Hamiltona, dok mu je tim javio da ima problem sa prednjim krilom zbog čega je išao na zamenu.
Na 10. krugova do kraja vodeći McLaren imao je više od 5 sekundi prednosti u odnosu na svog pratioca iz Red Bulla. Sa druge strane posle velike borbe Fernando Alonso uspeo je da se na 14. krivini nađe ispred Estebana Ocona. Na 4. kruga do kraja Alexander Albon je blokirao na kočenju zbog čega je otišao u zaustavnu zonu, ali je uspeo da posle zamene guma nastavi trku. Do kraja trke situacija na stazi se nije menjala, pa je tako Lando Norris došao do svoje prve pobede u McLarenu ispred Maxa Verstappena i Charlesa Leclerca. Četvrti je bio Carlos Sainz, peti Sergio Perez, šesti Lewis hamilton, sedemi Yuki Tsunoda, osmi George Russell, deveti Fernando Alonso i deseti Esteban Ocon.
Rezultati trke za VN Majamija:
Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru.