Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Noris pobedom na VN Abu Dabija doneo Meklarenu titulu u šampionatu konstruktora

Lando Norris, McLaren, VN Abu Dabija 2024. / McLaren Media Centre

Tim iz Vokinga po prvi put osvaja ovaj šampionat nakon 1999. godine.

I ako je šampionat vozača odlučen pre nekoliko trka, titula u konkurenciji timova još nije rešena. I pored toga što Meklaren ima najveće šanse da se domogne trofeja, okršaj na Jas Marini bio je posaban iz više razloga. Tako je ovoga puta Luis Hamilton odradio poslednju trku u Mercedsu, Karlos Sajnc u Ferariju, Niko Huleknebrg poslednji put seo je u Hasov bolid kao i Kevin Magnusen, Franko Kolapinto se opšata od trkačkog mesta u Vilijamsu a Gvaju Žo i Valteri Botas se pozdravljaju sa Sauberom. Reflektori na stazi su odavno bili već upaljeni, sunce je zalazilo a sa njim padale su i temperature, pa je tako temeratura staze iznosila 34 a vazduha 28 stepeni. Nakon primenjenih kazni startni grid izgledao je ovako: Lando Noris, Oskar Pjastri, Karlos Sajnc, Maks Verstapen, Pjer Gasli, Džordž Rasel, Niko Huleknberg, Fernando Alonso, Valteri Botas, Sergio Perez, Juki Cunoda, Liam Loson, Lans Strol, Kevin Magnusen, Gvaju Žo, Luis Hamilton, Džek Duan, Aleksandar Albon, Šarl Leklerk i Frako Kolapinto. Svi vozači odlučili su se da startuju sa medijum gumama osim samo Luisa Hamiltona koji je stavio tvrdu komponentu.

Još pre početka stigla je potvrda od strane sudije da je Niko Hulkenberg pod istragom zbog prekršaja kada je pokuašavo da provežba start. Na startu Lando Noris je poveo kolonu dok su već u prvoj krivini kontakt imali oskar Pjastri i Maks Verstapen, nakon čega su se okrenuli. Druga pozicija pripala je Karlosu Sajncu a treća Pjeru Gasliju dok je posle još jednog incidenta Sergio Perez bio okrenut u suprotnom smeru. Nakon uvodnog kruga na četvrom mestu bio je Džordž Rasel, peti je bio Niko Huleknberg, šesti Fernando Alonso, sedmi Kevin Magnusen, osmi Šarl Leklerk, deveti Lans Strol i deseti Liam Loson. Na 11. pozicijio bio je Maks Verstapen a na 19. Oskar Pjastri.

Već od trećeg kruga zbog ovih incidenata sudije su rešile da uvedu stanje virtulenog sigurnonosg automobila zbog odustajanja Sergia Pereza, ali je trka ubrzo nastavljena. Oskar Pjastri Franko Kolapinto imali su kontakt na kočenju za šestu krivinu, zbog čega je Argentinac morao da servis jer mu je imao probušen pneumatik a do mehaničara morao je i pomenuti Australijanac. Pjer Gasli i Džordž Rasel nastavili su borbu za treću poziciju dok je Maks Verstapen dobio kaznu od deset sekundi zbog incidenta sa Oskarom Pjastrijem. U sedmom krugu Šarl Leklerk obilazi Kevina Magnusena i preuzima sedmu poziciju. Sa druge strane, Oskar Pjastri je zbog incidenta sa Franko Kolapintom dobio kaznu od 10 sekundi, dok je u 10. krugu Šarl Leklerk iza sebe ostavio Fernanda Alonsa, pa i Nika Hulkenberga što mu je omogućilo da se popne na peto mesto.

Lans Strol je u 13. krugu otišao na servis i uzeo tvrde pneumatike a zatim su u krugu kasnije to učinili Kevin Magnusen, Gvanju Žo i Aleksander Albon. Niko Hulekenberg i Fernando Alonso bili su sledeći koji su stavili tvrdu komponentu . U 15. krugu Pjer Gasli ide do mehaničara koju mu takođe montiraju tvrdi pneumatik. Francuz se nakon servisa upustio u borbu sa Jukijem Cundom, ali je dobio ovaj duel za osmu poziicju. Duel za treće mesto imali su Džordž Rasel i Šarl Leklerk ali je vozač Mercedesa uspevao da se održi razliku mada je vozač Ferarija u 21. krugu uzeo nove tvrde gume.

Vozač iz Monaka se po povratku iz pitlejna vratio na osmo mesto pa je pritom mogao da prati Pjera Gaslija. U 23. krugu po tvrde gume išli su Juki Cunoda i Džek Duan a nešto kasnije i Liam Loson. Dva kruga kasnije posle velike borbe Šarl Leklerk uspeo je da obiđe Francuza u Alpinu i tako se vratio na šesto mesto a odmah zatim je i Karlos Sajnc otišao po najtvrđi pneumatik, dok je Novozelanđanin u VCARB morao opet u pitlejn, jer njegova prednja leva guma nije bila dovoljno dobro pričvršćena. Vodeći Lando Noris je tada išao do mehaničara a isto je učinio i Džordž Rasel i obojica su imali tvrde gume.

U 28. krugu Vilijams je pozvao Franka Kolapinta da ode u garažu i na ovaj način imali smo još jedno odustajanje sa trke a nešto kasnije Maks Verstapen je odlučio da svoje medijum gume zameni za tvrde, ali je pritom morao da odsluži kaznu od 10 sekundi. Tada je i Kevin Magnusen otišao po nove tvrde pneumatike. U 31. krugu na kočenju za šestu krivinu imali smo sudar između Valterija Botasa i Kevina Magnusena, gde je vozač Saubera zablokirao na kočenju pa je on morao da odmah odustane od trke a Danac je opet išao kod mehaničara, ali je ovoga puta uzeo meku komponentu. Oskar Pjastri je dobio još jednu kaznu od 10 sekundi jer nije odslužio prvobitnu na vreme, dok je Lans Strol takođe bio kod mehaničara i uzeo je tvrdu gumu.

Nakon starta sa tvrdim pneumatcima, Luis Hamilton je u 35. išao po nove medijum gume a tri kruga kasnije po drugi put je to učinio i Fernando Alonso. Žo je svoje tvrde pneumatike koristio čak 27 krugova pre nego što se odlučio da ode po nove. Luis Hamilton je uspeo da sustigne Pjera Gaslija, ali je uspeo da na kočenju za šestu krivinu preuzme petu poziciju. Oskar Pjastri je u jednom pokušaju da obiđe Jukija Cunodu izgubio kontrolu nad bolidom, ali je uspeo da se vrati na stazu i nastavi trku.

Lando Noris je u završnici imao oko 5.9s prednosti nad Karlosom Sajncom, dok je Luis Hamilton sustigao svog timskog kolegu koji je bio ne četvrtoj poziciji. Britanac u Meklarenu je bez većih problema stigao prvi do karirane zastave i tako omogućio Meklarenu da dođe do šampionata u konkurenciji konstruktora. Drugi je bio Karlos Sajnc ispred Šarla Leklerka, dok je u samom finišu Luis Hamilton obiišao Džordža Rasela. Šesto je bio Maks Verstapen, sedmi Pjer Gasli, osmi Niko Huleknberg, deveti Niko Huleknebrg i deseti Oskar Pjastri.

Rezultati trke za VN Abu Dabija:

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Zapratite našu Facebook stranicu i X nalog i pridružite se diskusijama na našem novom DISCORD serveru, Whatsapp grupi i Linkedinu.

5 Comments

    • Koji Maks?!
      Ovaj nevaspitani huligan?!
      Već u prvoj krivini opet pokazao istinsku nasilničku narav!
      Ako se ti njemu diviš nisi ništa bolji od njega, verujem da već imaš i lično neke saobraćajne prekršaje sa gomilom bodova.
      Maks šampion, kakav vic! Njui sve nelegalno budžio, tata Jos sve odrukao kod FIA, limenke tonu a Njui beži u Aston! Maks da se zahvali Meklarenu i Ferariju na ovoj sramotnoj tituli gde je zasluženo dobio onolike kazne i tu pokazao ono što svi odavno znamo, da je običan neinteligentni nasilnik u vožnji.

Leave a Reply