Prema podacima koje sada imamo, u petak i subotu se očekuje kiša dok bi nedelja trebala da donese mestimično oblačno vreme, ali bi padavine toga dana trebale da izostanu. Ovo može da bude i dobra vest uzevši u obzir rigorozna pravila moderne Formule 1 u kojoj praktično nema trkanja pri iole jačoj kiši, a pogotovo ne na stazi koja je verovatno najizazovnija u čitavom šampionatu.
Omiljena staza
Jedno od pitanja je ima li Red Bull rešenje pred pauzu u kojoj će brojni u austrijskoj ekipi staviti prst na čelo i porazmisliti gde je nestala silna prednost sa početka godine. Maxova domaća staza na kojoj dominira već tri godine sigurno je idealno mesto za povratak na pravi put. Ipak, sve su prilike da će na trci u Spa zaraditi kaznu zbog promene motora sa unutrašnjim sagorevanjem što će ga baciti 10. pozicija niže od mesta koje zauzme u subotnjim kvalifikacijama. To naravno u startu predstavlja otežavajući faktor s jedne strane (mogućnosti da se pobedi) ali opet s druge strane ima li idealnijeg mesta za polu-Belgijanca da odradi kaznu nego ovde. Da, takav potez ga verovatno može odvojiti od pobede, ali ako neko može do čuda na ovoj stazi onda je to svakako Verstappen.
To be or not to be…
Uzevši u obzir da je Checo Perez daleko ispod sada već famozne klauzule u ugovoru po kojoj bi Meksikanac morao da buden u barem 100 poena razlike u odnosu na Holanđanina, ovim vikendom je zaključeno da se to ni matematički ne može dogoditi. Sada ćemo videti da li je Red Bullov fitilj zaista toliko kratak kao što se najavljuje ili se neko još uvek seća krucijalnih uloga koje je Meksikanac odigrao da bi Max uopšte započeo svoju, za sada trogodišnju vladavinu.
Post dug četvrt veka
Reputacija trkačke ekipe na stazi, jednoj od najznačajnijih simbola trkanja čini se kao odlična kombinacija za McLaren u ovom momentu, koji uz sve to ima i brzinu. Na papiru, sve je tu za još jednu sjajnu trku britanske ekipe. Kada se još uzme u obzir i Maxova kazna ovo je, čini se, još jedna u nizu onih zlatnih šansi koje McLaren definitivno ne sme da propusti. Razlika u konstruktorskom šampionatu sada ne deluje toliko velika i možda su verni navijači McLarena stidljivo počeli da maštaju… It’s been a while…
Srebrne strele i brze krivine
Mercedes, a posebno Hamilton, oduševio je svojim nastupom u Mađarskoj, a sada bi (usled moguće kiše tokom subotnjih kvalifikacija i eventualnih nižih temperatura) mogao da nastavi niz sjajnih rezultata. Mercedes je, kada se u obzir uzme poslednjih 5 trka, druga ekipa šampionata po broju osvojenih bodova. Takođe od Georgea se posle dva slabija nastupa na prethodna dva trkačka vikenda očekuje da uđe u borbu za vodeće pozicije, te učini bitke na vrhu grida još zanimljvijim.
Work in progress
Ferrari je pružio sjajno trkanje na stazi u Mađarskoj, ali to neće obrisati generalno loša izdanja koja ekipu prate od pobede u Monaku. Od Španije novi paket unapređenja nije doneo očekivani boljitak, a problemi su se samo nagomilavali. Ipak, Monakov daleki rođak Hungaroring, je italijanskoj ekipi doneo dobre rezultate (4. i 6. mesto), ali nas u Belgiji očekuje potpuno drugačija priča. Iz ekipe već poručuju kako će problemi sa poskakivanje biti vrlo vidljivi. Na duže staze videćemo da li se upornost baš uvek isplati, ali u Belgiji po svemu sudeći od njih ne očekujemo previše.
Neka od poslednjih mesta u bodovima najverovatnije će kompletirati neko od vozača Aston Martina ili VCARB-a. Alpina u predikcijama otpada zbog prethodnih katastrofalnih izdanja, a u borbu još eventualno možemo ugurati čarobnog Hulka koji je pre Mađarske oduševljavao svojim nastupima. Ipak treba biti rezervisan jer ko zna šta Belgija, i njeno promenljivo vreme sve nosi.
Na ovoj stazi po jakoj kiši sa ovim bolidima verovatno bi se većina slupala. Nemoguće je sa ovolikim gumama voziti po jačoj kiši plus i staza koja je nebezbedna i po suvom a kamoli po kiši