Nemački tim dobio je novu verziju svog agregata i to baš pred gust raspored u finišu prvog dela sezone.
Posle odlaganja uvođenja novog agregata na VN Kanade, oba vozača Merecdesa morali su da se trkaju sa starim specifikacijama motora što znači da je njihov radni i produktivan vek došao pri samom kraju. Odelenje iz Briskforta uspelo da spremi novu verziju pogonske jedinice i za VN Francuske što je timu donelo pol poziciju a kasnije Lewisu Hamiltonu i pobedu.
Naime, tim je još pre početka vikenda u Montrealu otkrio problem sa kvalitetom izrade, pa su tako sve šest M09 pogonske jedinice koje su bile prpremane za ugradnju u bolidma bile prerađivane i zbog toga su dobile naziv “Faza 2.1”. Mercedes nije samo rešio problem u kvalitetu izrade motora, već je napravio i korak napred i tako obezbedio još jaču snagu, pa je tako Niki Lauda spomenuo da je “Faza 2.1” njegovom timu donela unapređenje od dve desetinke.