Tračevi i spekulacije

Mercedes i Red Bul možda pronašli trik na novim pogonskim jedinicama, ostali proizvođači ulažu protest?

Merecdes, Briksfort, HPP / Mercedes AMG F1 Media Centre

Formula 1 bi mogla da se suoči sa protestom već na prvoj trci nove ere.

Kako saznaje Motorsport-Magazin.com, među proizvođačima pogonskih jedinica već neko vreme tinja ozbiljan spor oko tumačenja pravila. U centru pažnje je stepen kompresije, pri čemu su neki proizvođači navodno pronašli način da zaobiđu propisana ograničenja.

Kako bi se olakšao ulazak Audija i Red Bula na polju razvoja F1 motora u tehničkim pravilima za 2026. uvedeno je nekoliko promena vezanih za motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Iako osnovna arhitektura motora ostaje uglavnom ista, pojedini parametri su izmenjeni, među njima i stepen kompresije.

Aktuelna pravila Formule 1 dozvoljavaju geometrijski stepen kompresije od 18:1, dok će od 2026. maksimalno biti dozvoljeno 16:1. Stepen kompresije predstavlja odnos ukupne zapremine cilindra pre sabijanja i zapremine koja ostaje nakon sabijanja.

Red Bull Powertrains, Digital / Red Bull Racing/Red Bull Content Pool

Međutim, sada je isplivalo da je jedan proizvođač, odnosno Mercedes a prema navodima iz padoka možda i Red Bul, pronašao način da tokom rada motora ponovo dostigne kompresiju od 18:1, iako je formalno u skladu sa propisanim postupkom merenja.

Dokument 042, dodatak Tehničkim pravilima, precizira metod kojim se utvrđuje stepen kompresije. Prema tom postupku, motor ne sme da prelazi dozvoljenih 16:1, ali izvori tvrde da se u realnim uslovima rada, korišćenjem ove “rupe” ponovo postižu vrednosti od 18:1, što prema nekim simulacijama iznosi razliku od 15 konjskih snaga, odnosno 0.3 sekunde po krugu.

Zbog toga Ferari, Honda i Audi vrše pritisak na FIA-u da stane na kraj ovoj praksi dodatnim pojašnjenjem pravila.

Za sada još uvek nemamo zavničnu potvrdu ove informacije.

Zapratite nas

3 Comments

  • Zar nisu svi kukali kad je ferrari sa dodatnim uljem pojačavao snagu motora šta je onda bilo jesu se i ostali pravili blesavi i isto radili ili su prijavili

    • Slažem se.Pošto ovi drugi ne znaju kako onda najbolje da traže od FIA da promeni pravili ili poštri testove.

Ostavite komentar