Formula 1 bi mogla da se suoči sa protestom već na prvoj trci nove ere.
Kako saznaje Motorsport-Magazin.com, među proizvođačima pogonskih jedinica već neko vreme tinja ozbiljan spor oko tumačenja pravila. U centru pažnje je stepen kompresije, pri čemu su neki proizvođači navodno pronašli način da zaobiđu propisana ograničenja.
Kako bi se olakšao ulazak Audija i Red Bula na polju razvoja F1 motora u tehničkim pravilima za 2026. uvedeno je nekoliko promena vezanih za motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Iako osnovna arhitektura motora ostaje uglavnom ista, pojedini parametri su izmenjeni, među njima i stepen kompresije.
Aktuelna pravila Formule 1 dozvoljavaju geometrijski stepen kompresije od 18:1, dok će od 2026. maksimalno biti dozvoljeno 16:1. Stepen kompresije predstavlja odnos ukupne zapremine cilindra pre sabijanja i zapremine koja ostaje nakon sabijanja.

Međutim, sada je isplivalo da je jedan proizvođač, odnosno Mercedes a prema navodima iz padoka možda i Red Bul, pronašao način da tokom rada motora ponovo dostigne kompresiju od 18:1, iako je formalno u skladu sa propisanim postupkom merenja.
Dokument 042, dodatak Tehničkim pravilima, precizira metod kojim se utvrđuje stepen kompresije. Prema tom postupku, motor ne sme da prelazi dozvoljenih 16:1, ali izvori tvrde da se u realnim uslovima rada, korišćenjem ove “rupe” ponovo postižu vrednosti od 18:1, što prema nekim simulacijama iznosi razliku od 15 konjskih snaga, odnosno 0.3 sekunde po krugu.
Zbog toga Ferari, Honda i Audi vrše pritisak na FIA-u da stane na kraj ovoj praksi dodatnim pojašnjenjem pravila.
Za sada još uvek nemamo zavničnu potvrdu ove informacije.









Zar nisu svi kukali kad je ferrari sa dodatnim uljem pojačavao snagu motora šta je onda bilo jesu se i ostali pravili blesavi i isto radili ili su prijavili
I sta je problem ? Zasto to nisu drugi uradili ? Ocigledno su ovi pametniji .
Slažem se.Pošto ovi drugi ne znaju kako onda najbolje da traže od FIA da promeni pravili ili poštri testove.