Leclerc se fantastičnom vožnjom odbranio od oba Mercedesa i došao do pobede u Monci

Ferrari Media Centre

Vozač Ferrarija uspeo je da zabeleži svoju drugu pobedu u Formuli 1.

Posle jutranje kiše koja je zahvatila Moncu, vremenski uslovi pred početak trke bili su suvi ali oko staze bilo je oblaka koji su nagoveštavali padavine. Tako je temperatura vazduha bila 20 a staze 33 stepena, pa su tako svi spremali za normalnu trku. Zbog jučerašnjeg udesa i zamene motora i menjača Kimi Raikkonen bio je prinuđen da startuje iz pitlejna dok je Max Verstappen bio poslednji na girdu jer je još pre početka vikenda bila najavljeno da će promeniti kompletnu pogonsku jedinicu. Prvih 11 vozača odlučilo se da krene sa mekom komponentom dok su svi ostali do osim Grosjeana stavili medijum pneumatik.

Leclerc je uspeo da povede kolonu ispred oba Mercedesa dok se iza njih našao Hulkenberg pa Vettel. Nemac u Ferrariju je odmah u narednom krugu uspeo da povrati četvrtu poziciju, dok je Verstappen posle incidenta u prvoj krivini morao da boksa na zamenu prednjeg krila. Leclerc je odmah krenuo da postavlja najbrže krugove pa je do trećeg kruga imao sekudu prednosti u odnosu na Hamiltona a prvi incident imali su Sainz i Albon u borbi za osmo mesto posle čega je Tajlanđanin malo izašao sa staze šestoj krivini pa je tako pao na 11. mesto. Vozači Renaulta držali su petu i šestu poziciju odmah iza vodeće četvorke, gde je Riccirado bio ispred Hulkenberga.

U šestom krugu Sebastian Vettel okrenuo se na stazi na izlazom iz devete krivine, posle čega je oštetio prednje krilo. Nemac je odmah otišao u boks gde je ovoga puta uzeo tvrdu gumu ali je u povrtaku zakačio Lancea Strolla pa se tako i Kanađanin okrenuo. Tako je Vettel pao na poslednju poziciju a u tim momemtima i okretanje na stazi imao je Romain Grosjean. Sudije su rešila da pregledaju incident koji je započeo vozač Ferrarija, pa su tako Sebastianu Vettelu dodeli kaznu od 10 sekundi stajanja u boksu, koju je on odmah odslužio u narednom krugu i pao na poslednju poziciju. Takođe i Lance Stroll dobio je kaznu prolaskom kroz pitlejn, jer se nesigurno vratio na stazu posle okretanja jer je omeo vozača Toro Rossa.

Prvi od vodeće trojke na servis otišao je Lewis Hamilton koji je u 19. krugu uzeo medijum gumu. Do tada on je imao zaostatak od 1.8 sekundi za Leclercom a u narednom krugu u boks se pojavio i vozač Ferrarija koji je posle servisa zadržao poziciju na stazi nad Hamiltonom. Momak iz Monaka odlučio se da svoje meke gume zameni za tvrde pa su se tako ova dva vozača umešali u veliku brobu. Hamilton je pokušao da obiđe Leclerca u 4. krivini kada je vozač Mercedesa otišao preširoko i morao je da ode zaobilaznim putem kako bi se vratio na stazu. Zbog ovog incidetna sudije su izrekle opomenu momku iz Monaka.

Tek u 28. krugu Bottas je otišao na svoju zamenu guma a na stazu se vratio na četvrtom mestu iza Daniela Ricciarda. Carlos Sainz je odustao sa trke odmah posle izlaska iz pitlejna jer mu prednji desni točak nije bio lepo pričvršćen. Zbog toga izbačenao je stanje virtuelnog sigurnosnog automobila je je potrajalo oko pola kruga. Dva kruga kasnije ostali smo bez Daniila Kvyata koji je parkirao bolid pored prve krivine zbog čega je još jednom izbačeno stanje sigurnosnog automobila.

Opet posle samo pola kruga trka je dobila zelenu zastavu a Leclerc i Hamilton nailazili su na grupu zaostalih vozača. Razlika između vodećeg dvojca bila je manje od sekunde pa je tako vozač Mercedes svo vreme bio u repu Ferrarija. U 36. krugu Leclerc je naparvio grešku na kočenju na prvu krivini zbog čega je presekao šikanu ali je uspeo da se odbrani do napada. Njima se sa druge strane brzo približavao Valtteri Bottas koji je imao novije medijum pneumatike.

Hamilton je u 42. krugu loše kočio na prilazu za prvu krivinu, posle čega je otišao zaustavnim putem a na drugo mesto došao je Bottas. Sada je Finac imao 2.2 sekunde zaostatka za Leclercom. Već posle tri kruga Bottas je smanjio zaostatak na oko jedne sekunde dok se Kevin Magnussen odlučio da odustane sa trke. Na 4 kruga do kraja Hamilton je otišao na još jednu zamenu pneumatika, ali se tako vratio na treće mesto. Finac u Mercedesu je uspeo da smanji razliku na samo pola sekunde ali je napravio grešku na prvoj krivini posle čega je opet zaostajao oko 1.4 sekunde.

Do kraja Leclerc je uspeo da zadrži prvo mesto i dođe do pobede u Monci ispred Bottasa i Hamiltona. Četvrto mesto pripalo je vozačima Renaulta koji su vodili usamljenu trku dok je na šestom bio Alexander Albon. Sedmo mesto pripalo je Maxu Verstappenu dok su do bodova došli i Giovinazzi i Norris.

(Diskusija)

You must be logged in to post a comment Login

Ostavite komentar