Please assign a menu to the primary menu location under menu

Vesti

Horner: Kako sam upoznao Helmut Marka i moji počeci u Red Bullu

Christian Horner je po prvi put detaljnije pričao o tome kako se našao u Red Bullovoj porodici.

Prvi kontakt Hornera sa nekim iz Red Bulla je bio sa desnom rukom Dietricha Mateschitza, Helmutom Markom. Oni su se upoznali još pre nego što je Horner osnovao svoju ekipu Arden u Formuli 3000.

Šef ekipe red Bull kaže da je Marko uvek bio direktan, a pomogao mu je i u nabavci prikolice  za svoju ekipu Arden.

“Morao sam da kupim prikolicu kada sam tek počeo da formiram tim. Ispostavilo se da tamo neki Austrijanac prodaje svoju i otišao sam u Grac. Pogledao sam prikolicu i upoznao sam Helmuta. Nisam imao pojma ko je on, ali je delovao kao veoma direktan i iskren čovek. Dogovorili smo cenu, rekao je da će dopremiti prikolicu za nekoliko nedelja, ali je rekao da moram da platim unapred.”

“Otišao sam kući i pozajmio novac iz banke. Moj otac je u tom trenutku bio na putu, a ja sam praktično poslao Helmutu sav novac koji sam uspeo da nađem kako bih platio tu prikolicu.”

“Moj otac se vratio sa puta i rekao sam mu da sam kupio prikolicu. Pitao me je gde je, a ja sam rekao da je u Austriji. Onda me je pitao kada planiram da je platim, a ja sam odgovorio da sam to već završio.”

“Tada me je otac pitao: “Jesi li lud. Kupio si prikolicu od nekog lika iz Austrije kog si tek upoznao i platio si je unapred.” Prikolica je stigla naravno i to je bila moja prva interakcija sa Helmutom”, ispričao je Horner.

Njih dvojica su nakon toga ostali u kontaktu, dok je Vitantonio Liuzzi, koji je bio Markov vozač, kasnije vozio za Hornerov tim.

Christian Horner je potom 2005. postao šef ekipe Red Bull, dok je Helmut Marko bio savetnik . Na kraju je upravo Marko bio taj ko je preporučio Hornera vlasniku Red Bulla Dietrichu Mateschitzu.

“Helmut me je preporučio Dietrichu, a on je oduvek bio poznat po tome da je spreman da pruži priliku mladim ljudima. To se može videti i sa našim juniorskim programom, fudbalskim akademijama i ostalim sportovima u koje je Red Bull uključen. Bio je spreman da rizikuje. Imao sam 31. godinu i praktično mi je dao ključeve i rekao mi da radim”, izjavio je Horner.

Christian Horner (GBR) Sporting Director. Red Bull Racing Factory, Milton Keynes, England, 31 January 2005. DIGITAL IMAGE

On je rekao da su u timu svi bili zaprepašćeni kada je on postao šef tima. Red Bull je kupio Jaguar pre 2005, a Horner je postao najmlađi šef tima na gridu. Na kraju je uspeo da pronađe oslonac u podršci koju je dobio od članova tima, koji su još uvek u Red Bullu, ali i od Davida Coultharda, koji se pridružio ekipi 2005.

“Mislim da su svi bili zaprepašćeni odlukom da klinac vodi F1 tim kada sam se prvi put pojavio. Stari šef ekipe je dobio otkaz tog jutra i onda su pozvali celu fabriku na sastanak, predstavili me i saopštili da sam ja novi gazda.”

“Ljudi su bili u šoku. Svi su se u sebi pitali: “Ko je ovaj klinac?”. Otišao sam u svoju kancelariju. Dočekala me je sekretarica u suzama zato što su joj upravo otpustili šefa. Na stolu su me dočekale njegove Božićne čestitke i šolja kafe koja je bila popijena do pola. Tada sam postao svestan gde sam i šta sam.”

“Radnici su bili prilično nezadovoljni. Svi su iz protesta otišli kućama u pet sati i shvatio sam da moram da naučim neke stvari o tom timu”, rekao je Horner.

Britanac je ranije postigao uspeh u Formuli 3000 gde je sa svojim timom osvojio vozačku i konstruktorsku titulu. On je iskoristio osnovno znanje, koje ga je dobro služilo u Formuli 3000, kako bi uneo energiju u svoju novu ulogu u Red Bullovom F1 timu.

“Rekao sam sebi da je to samo početak i da moram da krenem da radim. Morao sam da zasučem rukave, da se fokusiram i nisam imao ništa da izgubim. Samo sam se držao svojih vrednosti, verovao sam svom instinktu i ograničenom iskustvu u cilju razumevanja snaga i slabosti organizacije kako bih bolje upoznao ljude”, objasnio je Horner.

On je ove godine započeo svoju sedamnaestu sezonu sa ekipom, a tokom tog perioda je Red Bull osvojio četiri uzastopne vozačke i konstruktorske titule. Ove godine se otvara prilika za petu, s obzirom da tim po prvi put od 2013. ima bolid koji može konstantno da se bori za najviši plasman.

Od sada možete nas pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite i našu Facebook stranicu i Twitter nalog kao i da svoj komentar o ovoj temi sada možete ostaviti na dnu ove stranice.

Leave a Reply