“Honda Racing Corporation” (HRC) i Aston Martin intenzivno rade na pripremama za novu eru Formule 1 i tehničke propise koji stupaju na snagu 2026. godine.
Nakon raskida saradnje sa Red Bulom krajem ove sezone, Aston Martin će postati jedini tim na gridu koji koristi Hondine pogonske jedinice i očekivanja su velika.
Između potpisivanja Adriana Njuijaja, koji radi na dizajnu AMR26 i preuzima ulogu šefa tima ekipa od 2026. i činjenice da je Honda poslednjih godina osvojila titule sa Maksom Verštapenom i Red Bulom, stručnjaci smatraju da Aston Martin ulazi u najambiciozniji projekat u svojoj istoriji.
Predsednik Honde, Koji Vatanabe, otvoreno govori o saradnji sa Adrianom Njuijem:
“Adrian je neko sa kim redovno razmenjujem mišljenja. Diskusije su intenzivne, ponekad vrlo direktne, ali je fokus uvek isti a to je pobeda.” kazao je on.
Njegove reči dolaze ubrzo nakon što su Lans Strol i Fernando Alonso otkrili da je Adrian Njuji potpuno posvećen performansama novog projekta.
Prema Vatanabeu, razgovori sa Njuijem prelaze granice čiste aerodinamike:
“Na tehničkim sastancima pričamo o svemu, od detalja u dizajnu, preko analize konkurencije, pa sve do organizacije tima i optimalnog korišćenja budžetskog limita. Uvek je u pitanju dugoročna vizija, odnosno kako pobediti.” dodao je Japanac.

Njuji i Honda već imaju uspešnu prošlost i od 2019. do 2025. zajedno su doneli četiri titule Maksu Verštapenu i dve konstruktorske titule Red Bulu. Upravo zato u Hondi vlada optimizam.
“Sve se svodi na ideju o jednom timu. Ključni su poverenje, poštovanje i zajednički napredak.” naglašava Koji Vatanabe.
Honda je kroz decenije isporučivala motore različitim ekipama, ponekad šampionske, ponekad problematične, kao u čuvenoj saradnji sa Meklarenom od 2015. do 2017. godine.
“F1 može biti okrutna“, iskreno dodaje Vatanabe. “Kada rezultati ne dolaze, napredak može biti težak. Ali najvažnije je da sa partnerima zadržite odnos poverenja.”








