Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Hamiltonu pripao duel sa Vesrappenom na ludoj trci za VN Saudijske Arabije

Oba vozača u poslednju rundu ulaze istom količnim bodova.

Na sat vremena pre početka trke stigla je i zvanična potvrda od strane Red Bulla da posle pregleda Verstappenovog bolida nije bilo potrebe za zamenom njegovog menjača posle udesa na kvalifikacijama. Takođe, svi iza Formule 1, timovi, vozači i organizatori šampionata održali su minut ćutanja za Franka Williamsa koji je preminio pre nekoliko dana. Vremenski uslovi pred sam početak bili su normalni za vreme kada zađe sunce i kada se upale reflektori, pa je tako temperatura staze bila 32 a vazduha 28 stepeni.

Skoro svi vozači su se odlučili da u trku krenu sa medijum pneumaticima osim Norrisa koje je uzeo meku i Ricciardo, Sainz i Vettel su montirali tvrđu komponentu. Hamilton je na startu poveo karavan ispred Bottasa a Verstappen je bio odmah iza. Leclerc je uspeo da odbrani četvrto mesto ispred Pereza dok je Alonso napadao Giovinazzija u borbi za 10. poziciju. Tsunoda je najviše izgubio do prvog kruga i tako je pao na 12. mesto dok je Sainz uspeo da obiđe Raikkonena i dođe od 13. pozicije. Hamilton je do trećeg kruga imao 1.2 sekunde prednosti nad Bottasom i 2.7 sekundi viška nad Verstappenom. Vozači Mercedesa su u ranoj fazi počeli da postavljaju najbrže krugove ali je Verstappen uspevao da drži priključak za njima. Tada u brobu su se upustili Alonso i Giovinazzi, pa je tako Italijan uspeo da u 8. krugu na prvoj krivini Špnacu oduzme 10. poziciju. Alonso se tada mučio sa tempom, što je iskoristio i Sainz da se nađe ispred svog sunarodnika.

Deseti krug nam donosi izlazak sigurnosnog automobila jer je u 23. krivini incident imao Mick Schumacher koji je završio u ogradi. Nemac je izgubio kontrolu nad bolidom a na svu sreću prošlo jez posledica.

 

Hamilton se tada odlučio da odmah ode na zamenu guma pa je tako uzeo tvrdu komponentu a njega je odmah pratio i Bottas. Leclerc i Perez su takođe učinili istu stvar a Norris je ipak rešio da skine svoju meku gumu i stavi tvrdi pneumatik. Verstappen se ipak nije odlučio da ode na zamenu pa je tako ostao na stazi i požalio se Bottasovu vožnju jer ga je usporavaio u sporom krugu. Sudije su ipak odlučile da u 13. krugu označe crvenu zastavu jer je redarima potrebno dodatno vreme za popravku ograde. To je značilo da će svi bolidi ići u pitlejn što je odgovaralo Red Bullu jer je mogao da Verstappenu zameni penumatike bez problema i zadrži vodeću poziciju.

Michel Masi je svima najavio da će trka početi za 10 minuta, odnosno u 21.15h po lokalnom vremenu. Tačno u najavljeno vreme vozači su napustili pitlejn a Verstappen je ovom prilikom zamenio svoje medijum gume i stavio tvrdu komponentu dok se njegov timski kolega odlučio za suprotnu straetgiju. Posle novog stojećeg starta Hamilton je bolje startovao ali su Hamilton i Verstappen ušli paralelno u drugu krivinu, gde je Holanđanin prešao preko ivičnjaka i došeo do prvog mesta a u pozadni desio se još jedan udes gde se Perez okrenuo a u zidu je bio i Mazepin.

 

Tako je prvo mesto u ovim trenucima držao Verstappen, drugi je bio Ocon ispred Hamiltona, Ricciarda i Bottasa. Zbog ovoga udesa je ponovo izbačena crvena zastava i vozači su opet morali da idu u pitlejn. Na ponovljenom snimku mogli smo da vidimo da je Mezpein bukvalno torpedovao Russella. Tako je posle nove crvene zastave plasman prvi deset vozača bio sledeći: Verstappen, Ocon, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Gasly, Leclerc, Giovinazzi, Sainz i Vettel. Posle intezivne komunikacije tokom crvene zastave između FIA-e, Mercedesa i Red Bulla, postignuto je rešenja da zbog incidetna u drugoj krivini prvo mesto pripadne Oconu a iza njega našao bi se Hamilton a treći bi bio Verstappen.

Tako je posle nove crvene zastave plasman prvi deset vozača bio sledeći: Verstappen, Ocon, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Gasly, Leclerc, Giovinazzi, Sainz i Vettel. Posle intezivne komunikacije u tokom crvene zastave između FIA-e, Mercedesa i Red Bulla, postignuto je rešenja da zbog incidetna u drugoj krivini prvo mesto pripadne Oconu a iza njega našao bi se Hamiltona dok bi se na trećem mestu našao Verstappen.

U 21.40h po lokalnom vremenu vozači su ponovo napustili pitlejn a Verstappen je odmah stao da proupsti Ocona i Verstappena. Holanđanin je ovom prilikom stavio nove meidjum gume dok su Ocon i Hamilton bili ispred na tvrdoj komponenti. Posle novog stojaćeg restarta Verstappen je uspeo da sa trećeg mesta dođe do prve pozicije dok je Ocon uspeo da se zadrži na drugoj poziciji ispred Hamiltona. Četvrti je bio Ricciardo, peti Bottas, šesti Gasly, sedmi Giovinazzi ispred Vettela, Tsunode i Leclerca. Krug kasnije Hamilton je obišao Ocona i na prvoj krivini i vratio se na drugo mesto. Vozač Mercedesa krenuo je u poteru za vodećim Red Bullom pa je tako u 19. krugu njegov zaostatak bio 1.5 sekundi. Hamilton se iz kruga u kruga približavao Verstappenu. U 23. krugu u zidu je bio Tsunoda koji je ostao bez prednjeg krila posle kontakta sa Vettelom ali je Japanac uspeo da se vrati na stazu a direkcija trke je uvela stanje vittuelnog sigurnosnog automobila. Trka je ponovo puštena samo krug kasnije a vodeči dvojac odmah odpočeo svoju borbu a Ocon je za njima zaostajao 10 sekundi. Okretanje na stazi doživeo je i Alonso ali se Španac bezbedno vratio.

Hamilton je uz pomoć DRS-a uspevao da na pravcu smanji razliku za Verstappenom ali se ona u krugu konstatno održavala oko jedne sekunde. Sudije su zbog ovog incidenta rešile da kazne Tsunodu dodavanjem pet skeundi na završno vreme. Kontak su imali i Vettel i Raikkonen, pa je tako Nemac ostao bez bočnih delfketora pa su sudije na kratko izbacile stanje virtuelnog sigurnosnog automobila ali je ono posle jednog kruga ponovo uvedeno jer je na stazi bilo puno ostataka bolida posle sudara.

U 33. krugu opet je zavladao trkački ritam a Raikkonen je odmah propustio vodeći dvojac. Hamilton je polako skidao razliku za Verstappenom koja je i tada bila oko 1 sekunde u korist Holanđanina. I opet u 36. krugu smo imali još jedno stanje virtualenog siguranosnog automobila jer je na stazi ponovo ostao deo bolida ovoga puta od strane Aston Martina ali je ovo potrajalo oko 30 sekundi. Hamilton je na ovaj način uspeo da sustigne Verstappena na pravcu, da poravnjani uđu u prvoj krivini ali su obojica pokušali da izbegnu kontakt i tako je Red Bull ostao isperd Mercedesa.Malo kasnije Verstappenu je rečeno da da poziciju Hamiltonu ali je Britanac na kraju naleteo na Red Bull koji je polako uspravao na stazi ali je imao problem sa oštećenim prednjim krilom. Sudije su rešile da pregledaju ovaj incident ali je Hamilton gubio sve više na vremenu.

 

U međuvremenu Bottas je uspeo da dođe do 4. mesta jer je obišao Ricciarda a Verstappen je na 10 krugova do kraja imao 1.7 sekundi više od Hamiltona. Vozač Mercedesa je propustio Hamiltona u 42. krugu ali je ga je posle par krivina ponovo obišao. Sa druge strane sudije su izrekle kaznu Holađaninu od 5 sekundi na završeno vreme zbog incidenta na prvoj krivini. Već u 43. krugu Hamilton je ponovo obišao Verstappena i prezueo vodeću poziciju jer je Red Bull ponovo naložio svom vozaču da vrati mesto. Od tada vozač Mercedesa je počeo da gradi sve veću prednost pa je tako brzo imao dve sekunde viška.

Na 5. krugova do kraja Vettel je rešio da odustane od trke a Hamilton je povećao svoju prednost na 7 sekundi. Borba se odvijala i za treće mesto koje je Ocon zubima i noktima branio od Bottasa. Do karaj Hamilton je mirno prieveo trku kraju, Vestappen je bio drugi, Bottas je uspeo da na startnom-ciljnom pravcu Oconu ukrade treće mesto. Peta pozicija pripala je Ricciardu, šesta Gaslyu, Leclerc je zauzeo sedmo mesto a do bodova su došli i Sainz, Giovinazzi i Norris.

Rezultati sa VN Saudijske Arabije

Od sada nas možete pratiti i na INSTAGRAMU. Vesti kao i ostale novosti možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

 

Leave a Reply