Hamilton pobedom u Turskoj došao do svoje sedme titule, na podijumu Perez i Vettel

LAT Images/Mercedes F1 team

Vozač Mercedesa je fantastičnom vožnjom i taktikom došao do pobede.

Na sat vremena pre početka trke kiša je počela da pada na Istanbul Parku, pa su se uslovi samo pogošali. Tako je prilikom izlaska na startni grid, sa gumama za kišu Antonio Đovinaci imao izletanje sa staze i završio je u zidu. Redari su kasnije uspeli da ga vrate na stazu, posle čega su mehaničari Alfa Roema krenuli u popravku bolida. Sa drusge strane incident u pitlejnu imao je i George Russell koji je oštetio vešanje i prednje krilo na svom Williamsu, zbog čega je Williams imao pune ruke posla. Sa druge strane, pre početka trke saopšteno je da će Pierre Gasly startovati sa poslednje pozicje a oba Williamsa iz pitlejna. Inače, temperatura staze pred sam start bila je 15 a vazduha 12 stepeni a kiša je tada prestala da pada. Svi vozači osim vozača Williamsa su se odlučili da startuju na gumama za kišu, dok su oni rešili da stave intermidijat pneumatike.

Slab start Verstappena što su iskoristili Stroll, Perez i Hamilton koji su zauzeli prve tri pozicije, dok su se Bottas i Ocon okrenuli na prvoj krivini. Verstappen je pao na peto mesto iza Vettela dok se iza njegao našao Albon, Ricciardo i Raikkonen. Hamilton je već napravio grešku u prvom krugu i pao na šetu poziciju iza Verstappena dok je Vettel sada bio na trećem mestu.
Vozači Red Bulla odmah su krenuli da pritiskaju Vettela dok je na 14. mestu bio Leclerc a Bottas je pao na 18. poziciju. Stroll je koristio praznu stazu ispred sebe i beležio najbrže krugove pa je tako imao 5 sekundi prednosti na Perezom. Verstappen i Vettel vodili su određenu bitku, pa je tako Holanđanin uvek bio na oko pola sekunde zaostatka za Nemcem. U tim momentima Stroll je prijavio da staza kreće da se suši.

U narednih tri krugova Perez je pojačao ritam i tako smanjio malo zaostatk za Strollom, dok je Sainz uspeo da uzme osmu poziciju od Kimija Raikkonena. Leclerc se odlučio da u 7. krugu ode na servis tako stavi intermidjat pneumatik ali se vozač Ferrarija vratio na 19. mesto. Istu stvar uradio je i Bottas kao i Vettel i Hamilton koji su takođe uzeli intermidijat gume. Sada su i ostali krenuli da rade istu stvar pa su u 9. krugu na servis bili Giovinazzi, Kvyat, Magnussen, Raikkonen i vodeći Stroll. Verstappen se u tim momentima odlučio da ostane na stazi i tako zabeležio najbrži krug ali je Leclerc uspeo da bude još brži sa 12. pozicije. Perez je bio sledeći koji je u 11. krugu otišao na zamenu kao i Riccirado pa je tako Verstappen preuzeo prvu poziciju i beležio najbrža vremena. Ipak, krug kasnije i Holnađanin u Red Bullu otišao na servis pa se tako na stazu vratio iza Pereza a ispred Vettela. Albon je sa vodeće pozicije otišao na servis i tako prvo mesto ponovo prepostio Strollu.

U 13. krugu pored staze staje Antionio Giovinazzi i tako prvi odustaje sa trke ali je direkcija trka izbacila stanje virtuelnog sigurnosnog automobila, koje je ukinto samo 2 kruga kasnije. Hamilton je nastavljao da pristiska Vettela ali se njemu približio Albon. Britanac u Merecdesu je loše kočio na 12. krivini, otišao preširoko a tu šansu iskoristio je vozač Red Bulla da otme prvo peto a kasnije i četvrto mesto od Sebastiana Vettela. Sa druge strane Verstappen se približio Perezu na ispod jedne sekunde. U 18. krugu Verstappen je bio na braniku Perezovog Racing Pointa, ali je na izlazu iz 11. krivini otišao preširoko posle čega se okrenuo na stazi. Holanđanin je odmah morao da ode u boks posle čega je pao na 8. mesto.

Od tada Verstappen je krenuo da smanjuje zaostatak za Sainzom a njemu se pridružio i Leclerc, kao i Albon koji je pritiskao Pereza za drugo mesto. Već do 25. kruga pojedini delovi staze su se prosušili, pa su vozači bili prinuđeni da traže alternativnu putanju i tako hlade svoje intermidjet gume. Leclerc izgleda da je to odgovaralo pa je smanjio zaostatak za Verstappenom dok je Vettel uspeo da umakne Lewisu Hamiltonu.

Već do 29. kruga vozači su krenuli da se žale da su trenutne intermidijat gume potrošene, ali za sada niko se nije odlučio da ode na zamenu. FIA je tada odlučila da omogući upotrenu DRS sistema po prvi put tokom trke. Leclerc je prvi premolio i u 30. krugu otišao po nove intermidijat gume ali je ostao na 9. mestu jer je imao veliku prednost u odnosu na Norrisa. Raikkonen je bio sledeći na servisu dok je Sainz iskoristio celu stvar i obišao Ricicarda koji je odmah otišao na zamenu pneumatika. U 34. krugu Vettel i Sainz su rešili da odu na zamenu guma dok se Albon okrenuo na stazi i tako pao na četvrto mesto iza Hamiltona. Vozači su tada masovno odlazili na servis, pa je tako na red došao i pomenuti Albon, Galsy i Magnussen koji je loše izašao iz pitlejna i tako morao da odustane sa trke.

Stroll je u 37. krugu otišao sa prvog mesta na servis kada je i on uzeo intermeidjat gume ali se na stazi vratio iza Verstappena. Hamilton je iskoristio dobar tempo i obišao Pereza na 12. krivini i tako preuzeo prvo mesto. Otvorila se i borbra između Albona i Leclerca za šestu poziciju dok je Vettel uspeo da obiđe Strolla i prezume mu i četvrto mesto. To je iskoristio i Leclerc koji se na kraju dočepao pete pozciije. Momak iz Monaka nije spuštao nogu sa gasa pa je tako obišao i svog timskog kolegu pa je na kraju došao do 4. mesta.

Kanađanin u Racing Pointu nastavio je da pada u pslamanu a to je iskoristio i Lando Norris koji mu je preuzeo sedmo mesto. U 43. krugu beležimo i odustajanje Nicholasa Latifija, kao i da je Leclerc uspeo da obiđe Verstappena i tako doše do treće pozicije. Vozač Red Bulla odmah posle ovoga otišao je na servis a Hamilton je uspeo da obiđe za ceo krug svog timskog kolegu.

Leclerc je nastavio da skida zaostatak za drugoplasiranim Perezom dok su se u u duel upustili oba vozača Red Bulla. Ricciardo se okrenuo na 12. krivini pa je tako ovaj trenutak iskoriszio Norris koji je došao do devete pozicije. I u 50. krugu na četvrtoj krivini okretanje su imali Raikkonen i Verstappen, ali su obojica nastavili trku. Ipak, tri kruga kasnije Holanđanin obilazi Tajlađanina u Red Bullu i tako uspeva da se popne na šestu poziciju.
Norris je u finišu trke uspeo da obiđe Strolla a Mercedes je odustao da uvede u poslednjim momentima Lewisa Hamiltona na servis.

Na kraju Britanac je odličnom vožnjom i fantastičnom taktikom pobedio na VN Turske i tako došao do svoje sedme titule ispred Pereza i Vettela koji je uspeo da obiđe Leclerca na poslednjoj krivini. Peti je bio Sainz ispred Verstappena, Albona, Norrisa, Strolla i Ricciarda.

Vesti kao i ostale novosti od sada možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite i našu Facebook stranicu i Twitter nalog.

You must be logged in to post a comment Login

Ostavite komentar