Please assign a menu to the primary menu location under menu

Trke i testiranja

Hamilton pobedio na VN Štajerske, debakal Ferrarija

2020 Styrian Grand Prix, Friday - LAT Images

Vozači Mercedesa zauzeli su prve dve pozicije na drugoj trci na Red Bull Ringu.

Vremenski uslovi pred početak trke bili su mnogo bolji nego jučerašnje kvalifikacije. Temperatura staze bile ja 39 a vazduha 20 stepeni. Zbog jučerašnjih kazni pomeranja na gridu imali su Lando Norris, Charles Leclerc i Antionio Giovinazzi a iz pitlejna startovao je Romain Grosjean koji nije zabeležio vreme. Pošto su kvalifikacije vožene sa kišnim pneumaticima, izbor guma za sam start bio je slobodan. Prva sedam vozača na startu izabrali su meku gumu, kao i svi ostali osim Ricciarda, Vettela, Kvyta, Raikkonena, Latifija i Giovinazzija koji su odrabrali medijum komponentu.

Hamilton je na startu poveo kolonu, ali je Verstappen do treće krivine uspeo da odbrani drugu poziciju. Tada kontakt su doživeli i dva vozača Ferrarija pa je tako Vettel ostao bez zadnjeh krila zbog čega je izbačeno signosno vozilo. I Vettel i Leclerc morali su do boksa, gde je momku iz Monaka zamenjeno prednje krilo a Vettel je doguran u garažu. Tako je poredak prvih deset bio: Hamilton, Verstappen, Sainz, Bottas, Albon, Ocon, Ricciardo. Galsy, Norris i Stroll.

U četvrtom krugu trka je ponovo puštena, pa je tako Stroll krenuo u napad na Norrisa dok je Verstappen kasnio za Hamiltonom za nešto manje od jedne sekunde. Britanac u Mercedesu pojačava tempo i vozi najbrži krug trke od 1m08.631s dok krug kasnije Leclerc beleži odustajanje. U tim momentima Bottas je uspeo da se nađe ispred Sinza na trećoj krivini a za njim se našao i Albon. Do 7. kruga Perez je uspeo da se popne do 11. mesta a Hamilton je na čelu povećao svoju prednost za Red Bullom na skoro 2 sekunde.

Albon je koji moment kasnije preuzeo četvrtu poziciju od Sainza koji se sada nalazi na udaru dva Renaulta a vodeća trojka uspela je da se odvoji od ostatka karavana. Bottas je rešio da doda gas pa je tako zabeležio i najbrži krug trke od 1m08.531s i tako smanjio zaostatk za Verstappenom na 3.8 sekundi. Ipak i Hamilton je rešio da odgovori pa je on bio taj koji je bio najbraži – 1m08.484s. U 14. krugu Perez je obišao Norrisa i došao do 10. mesta.

Tada u borbu su se uključili i oba vozača Renulta, pa je tako Ocon bio primoran da brani 6. mesto od Ricciarda koji je bio na medijum komponenti. U 19. krugu Australijanac je uspeo da se nađe ispred Francuza dok je Hamilton zaređao nekoliko brzih krugova. Sa druge strane Bottas je i dalje smanjivao razliku za Verstappenom koja je do 23. kuga pala na 1.9 sekundi. Zbog toga je Holanđanin odmah otišao na zamenu pneumatika kada se na stazu vratio sa medijum komponentom. Ocon je bio sledeći koji je otišao do boksa ali je Francuz otišao u garažu zbog problema sa bolidom. U 27. krugu vodeći Hamilton je svoje meke zamenio za medijum i tako se vratio na stazu ispred Verstappena.

Bottas je nastavio da bude na čelu dok je Hamilton sa novim gumama beleži najbolje vreme – 1m07.863s. Sledeći na redovan servis u 33. krugu bio je Sainz koji je uzeo istu taktiku kao i svi predhodni vozači. Zatim je usledio i Stroll a krug kasnije i Bottas koji je takođe svoje meke zamenio za medijum penumatik. Finac se na stazu vratio na trećem mestu sa 8 sekunde zaostatka za Verstappenom.

Albon je bio sledeći na zameni pneumatika, zbog čega je pao na sedmo mesto a četvrtu poziciju došao je Ricciardo koji je startovao sa drugačijom taktikom. Australijanac je u 38. krugu rešio da poseti mehaničare, pa je tako sada uzeo meki penumatik dok ga je odmah ispratio Perez koji je morao da stavi medijum pneumatik. Norris je među poslednjima uradio promenu pa se tako po povratku poziciniorao na 10. mesto.

Bottas i Hamilton nastavili su da razmenjuju brze krugove i onda je Verstappenov zaostatk za Hamiltonom bio sve veći dok je Bottas nastavljao da smanjuje razliku. U tim momentima Finac je nailazio za zaostale vozače na stazi a borbu za šesto mesto vodili su vozači Racing Pointa. Tako je u 46. krugu Perez uspeo da obiđe Strolla koji ovom prilikom nije odusto da povrati svoju poziciju. Meksikanac je odmah krenuo u poteru za Ricciardom pa ja tako samo 2 kruga kasnije uspeo da se nađe ispred vozača Renaulta. Ricciardo je odmah zatim u svom repu imao i Strolla dok je Perez sa najbržim krugom krenuo da smanjuje zaostatak za četvoroplasiranim Albonom na samo 3.2 sekunde.

Do 56. kruga Perezov zaostatak za Albonom pao je na ispod jedne sekunde, jer je Meksikanac odradio još nekoliko brzih krugova ali su tada naišli na zaotale vozače Williamsa. Na 10 krgova do kraja Sainz je počeo da se muči sa gumama zbog čega je izgubio svoje mesto od Norrisa. Stroll i dalje pokušavao da obiđe Ricciarda i dođe do 6. mesta ali mu to nije polazilo za rukom. U 64. krugu Bottas je smanio razliku za Verstappeno na oko jedne sekunde a krug kasnije ova dvojica razmenili su pozicije, ali je Holanđanin uspeo da se vrati na drugo mesto. Ipak, krug kasnije Finac je obavio mnogo bolje preticanje na četvrtoj krivini i tako je preuzeo drugu poziciju.

Na tri kruga do kraja Verstappen je opet otišao na zamenu guma jer je imao veliku prednost nad Albonom, kada je opet stavio meki pneumatik. Kontakt se desio prilikom Perezovog obilaženja Albona, zbog čega je oštećenje zaradilo prednje krilo Racing Pointa. Stroll je pokušao preticanje u trećoj krivini nad Riccardom, pa je tu situaciju iskorstio i Norris koji je kasnije uspeo da se dokopa i pete pozicije jer je Perez morao da uspori zbog oštećenja.

Na kraju Hamilton je pobedio ispred Bottasa i Verstappena dok je četvrti prošao Albon. Norris je fantastičnom vožnjom došao do četvrte pozicije ispred Pereza koji je sa oštećenim bolidom u foto finišu sačuvao svoju poziciju od Strolla i Riccirda. Do bodova su došli još Sainz i Kvyat.

Leave a Reply