Please assign a menu to the primary menu location under menu

Vesti

Hamilton pobedio dok je Vettel odustao na trci u Japanu

Britanski vozač ostavrio je svoju treću pobedi na stazi Suzuka.

Vremenski uslovi pred početak trke bili su veoma dobri. Temperatura staze bila je 44 a vazduha 26 stepeni. Ipak, već na gridu Sebastian Vettel je imao određenih problema sa bolidom a mehaničari Ferrari su skinuli pokrivač motora gde su izvršili potrebne korekcije.

Sam start prošao je bez problema, gde je Hmailton poveo kolonu ispred Vettela koji je posle samo par krivina izgubio poziciju od Maxa Verstappena. Nemac je idalje imao problema gde je u prvom krugu gubio pozicije a u tim momentima izbačen je sigurnosni automobil jer je van staze bio Carlos Sainz. Tada je treću poziciju zauzimao je Esteban Ocon ispred Daniela Riccarda i Valtterija Bottasa.

Ferrari nije uspeo da reši problem kod Vettela pa je tako na restartu u 4. krugu nastavio da gubi pozicije posle čega je Ferrari odlučio da uvede u garažu svog vozača. Sa druge strane Kimi Raikkonen je polako napredovao u plasmanu pa je i stigao do 9. mesta dok je Lewis Hamilton beležio najbrže krugove. U osmom krugu u zaštitnom zidu završio je Marcus Ericsson dok je na startnom-ciljnom prvacu Raikkonen obišao Huklenberga. Odmah zatim direkcija trke uvela je stanje virtuelnog sigurnosnnog automobila a Stoffel Vandoorne je prvi otišao na zamenu guma. Daniel Riccardo je odmah po puštanju trke u normalan ritam iskoristio priliku da obiđe Estebana Ocona na prvoj krivni a Valtteri Bottas je uradio istu stvar samo krug kasnije.

U 14. krugu Raikkonen je obišao i Massu u tako došao do sedmog mesta. Hamilton je uspeo da svoju razliku za Verstappenom razvuče na 4.5 sekunde dok je Ricciardo zaostajao oko 12 sekundi. Massa je u 18. krugu otišao na svoj prvi servis gde je uzeo meke gume a Raikkonen je posle nekoliko krugova iza Pereza uspeo da na startnom-ciljnom pravcu obiđe Meksikanca. Verstappen je u 22. krugu otišao na svoj servis i na stazu se vratio ispred Raikkonena a krug kasnije istu stvar učinio je vodeći Hamiltom.

Na polovini distance Verstappen se približio Hamiltonu koji je počeo da gubi tempo jer se ispred njega nalazio Valtteri Bottas. Zbog toga Mercedes je zamenio pozicije svojim vozačima dok je Raikkonen otišao na svoju zamenu pneumatika. Finac je u Mercedesu nekoliko krugova kasnije otišao na svoj servis dok je njegov timski kolega prijavio da se muči sa pneumaticima pa je tako Max Verstappen nastavio da spušta razliku.

Britanac u Mercedesu je zbog toga morao da podigne svoj tempo pa je tako razliku od odnosu na vozača Red Bulla održavao na 2.5 sekunde. Felipe Massa koji se nalazio na šesetom mestu imao je dosta muka sa svojim tempom a tada on se branio od napada Kevina Magnussena, Romaina Grosjeana i Nica Hulkenberga. Nemac u Renaultu je imao problema sa DRS sistemom koji je ostao otvoren na zadnjem krilu, zbog čega je Hulkenberg morao da ostane u garaži. Na 10 krugova do kraja Magnussen je uspeo da iskoristi priliku na prvoj krivini i tako obiđe Massu čiji je bolid bio destabilizovan. To je iskoristio i Grosjean da se nađe ispred Brazilca.

Stroll je na šest krugova do finiša ima jedno izletanje sa staze kada je izgubio kontrolu nad bolidom na ulazu u S krivine, zbog čega je na stazi zavladalo stanje virtuelnog sigurnosnog automobila. Trka je zaživela još samo tri kruga a Verstappen je uspeo da spusti razliku za Hamiltonom na samo 1.5 sekunde. U zanimljvom dvoboju Britanac je uspeo da sačuvao prvo mesto i tako je došao do svoje nove pobede ispred vozača Red Bulla. Sa druge strane Riccardo se odbranio od Bottasovih napada a peti kroz cilj prošao je Kimi Raikkonen. Spisak prvih deset zaključili su još i Ocon, Perez, Magnussen, Grosjean i Massa.

(Diskusija)

Leave a Reply