Britanac je sjajnom i ubedljivom vožnjom došao do rekordne 92. pobede ispred Bottasa i Verstappena, a Portimao je priredio neverovatno trkanje ovog popodneva.
Na startu je viđena potpuna ludnica. Verstappen je inicijalno odlično krenuo, prošao na drugo mesto, ali je Bottas ubrzo povratio poziciju. Pritisak na Verstappena je onda izvršio Perez koji je obišao Leclerca, ali je došlo do kontakta, nakon kojeg je Meksikanac okrenuo, Verstappen nastavio dalje na petom mestu. Njega su nakon tog incidenta prošli Sainz i Norris, a u tim trenucima je počela i blaga kiša i to je dodatno učinilo stazu klizavom.
Takve uslove je najbolje iskoristio Sainz koji se u drugom krugu probio ispred dva Mercedesa na prvo mesto, a i Bottas je uspeo da obiđe Hamiltona, koji se dosta mučio.
Iza njih se sjajno snalazio i Raikkonen, koji je prošao na šesto mesto iza Verstappena, dok je Leclerc pao i iza Ricciarda na osmo mesto.
Verstappen je u petom krugu konačno uspeo da obiđe Norrisa za peto mesto. Srednje-meke gume su na Mercedesovim bolidima počele da funkcionišu u šestom krugu kada je Bottas prošao Sainza za prvo mesto, a napredovao je i Leclerc koji je prošao Ricciarda.
Krug kasnije je Sainz izgubio mesto i od Hamiltona, a potom i od Verstappena. Leclerc je u narednim krugovima nastavio da napreduje i u osmom i devetom je prošao Raikkonena, a potom i Norrisa.
Raikkonen je nakon odličnog starta počeo da pada u plasmanu čim se staza prosušila i do 12. kruga je već bio van prvih deset.
Srednje-tvrde gume su nakon desetog kruga počele da pokazuju svoju snagu u odnosu na meke, pa su se Mercedesovi vozači odvojili od Verstappena, dok je Leclerc prošao i Sainza i počeo da sustiže Verstappena.
Ricciardo je prvi iz grupe iz sredine promenio gume i vratio se na pretposlednje mesto ispred Raikkonena, koji je nešto ranije bio u boksu.
Odličan proboj prema vrhu je u početnoj fazi trke imao i Gasly. On se malo po malo borio sa rivalima, obilazio ih i do 21. kruga je prošao Sainza za peto mesto.
Pre toga, 18. krugu je viđen incident između Strolla i Norrisa, koji je bio skori identičan onome koji je Kanađanin imao u petak. U ovo situaciji je Stroll napadao i ponovo je zauzeo spoljnu liniju, ali je incident bio identičan i oboje su ostali bez prednjih krila. Ipak, ovoga puta su sudije dale kaznu Strollu od pet sekundi.
Dva kruga kasnije je Hamilton potpuno sustigao Bottasa, koji je izgubio ritam u prethodnih par krugova i lako ga obišao na pravcu u DRS zoni.
Vozači su u tim trenucima ponovo počeli da prijavljuju kapi kiše, ali nije bilo ozbiljnijih problema.
Verstappen je u 24. krugu morao da ode na promenu guma i vratio se na šesto mesto ispred Ocona.
Sainz je otišao u boks u 27.krugu i vratio se ispred Albona na četrnaesto mesto, dok je Vettel sa sedmog mesta u narednom krugu pao na petnaesto nakon svoje promene guma. On je za razliku od ostalih prešao na tvrde i to je bio jasan znak da ne namerava da ponovo ide u boks.
Hamilton je na čelu ubedljivo vozio stvorio je prednost od preko sedam sekundi u odnosu na Bottasa, dok je Leclerc održavao prednost u odnosu na Verstappena na preko dvadeset sekundi i pored toga što je Holanđanin imao znatno svežije gume.
Stroll je sredinom trke, nakon nekoliko upozorenja, dobio još jednu kaznu od pet sekundi zbog nepoštovanja granica staze i tako dodatno upropastio sebi trku, koju je mogao da završi u bodovima.
Leclerc je bio prvi od vozača koji su startovali na srednje-tvrdim gumama i on je u 36. krugu prešao na tvrde gume. On se vratio na četvrto mesto, devet sekundi iz Verstappena sa nadom da bi u finišu trke mogao da sustigne Holanđanina.
Hamilton je konačno otišao na promenu guma u 41. krugu i prešao na tvrde gume, a Bottas je u narednom krugu napravio identičan potez.
Nakon što se situacija stabilizovala, Perez se našao na petom mestu nakon rane promene guma posle incidenta sa Verstappenom. Iza njega su se ispred Sainza probila oba Renaulta i Gasly.
Verstappen je dvadesetak krugova pre kraja počeo polako da smanjuje zaostatak za Bottasom, dok je Gasly u istom periodu nakon nekoliko pokušaja, obišao Ricciarda za sedmo mesto.
Perez je u 46. morao na promenu guma. Prešao je na meke gume i vratio se čak na šesto mesto i otvorila mu se sjajna prilika da se bori za peto mesto.
Nakon toga je usledio mirniji period trke, vredno isticanja je samo odustajanje Strolla u 54. krugu. Ekipa ga je vratila u garažu, što je i bilo logično pošto je vio zakucan na poslednjem mestu nakon svih incidenata i kazni.
U istom krugu je i Ocon tek prvi put promenio gume i vratio se na osmo mesto ispred timskog kolege.
Iza njih, Vettel je uspeo da se probije ispred Raikkonena na deseto mesto i vršio je pritisak na Ricciarda, dok Ocon nije uspevao, ili nije želeo da se odvoji na više od sekunde od timskog kolege kako bi mu pomogao da se odbrani.
Ispred njih, veliki problem na mekim gumama je imao Perez kome se Gasly potpuno približio dva kruga pre kraja i nakon jednog neuspelog pokušaja je uspeo da obiđe Meksikanca. Blizu je bio i Sainz, i on je na početku poslednjeg kruga uspeo da obiđe Pereza i domogne se šestog mesta.
Hamilton je na čelu ubedljivo došao do 92. pobede i novog rekorda po broju pobeda. Bottas je zaostao čak 25 sekundi, dok je Verstappen bio treći. Leclerc na kraju na tvrdim gumama nije imao tempo da se bori za treće mesto, Gasly je bio peti, dok su prvih deset kompletirali još Sainz, Perez, Ocon, Ricciardo i Vettel.
Vesti kao i ostale novosti od sada možete pratiti i preko našeg Viber Public Chata klikom OVDE kao i našem forumu. Takođe zapratite i našu Facebook stranicu i Twitter nalog.